کد خبر: 937711
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
بسیج دانشجویی 8 دانشگاه بزرگ تبریز در نامه‌ای به پزشکیان؛
بسیج دانشجویی 8 دانشگاه بزرگ تبریز با انتقاد از رویکرد مسعود پزشکیان در قبال مشکلات جامعه خواستار پاسخگویی او شدند.

 به‌دنبال اظهارات اخیر مسعود پزشکیان در ویژه برنامه‌های روز دانشجو،  بسیج دانشجویی هشت دانشگاه بزرگ تبریز ( بسیج دانشجویی دانشگاه  سراسری تبریز، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز، بسیج دانشجوی دانشگاه های علوم پزشکی تبریز، بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی و بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان) طی نامه‌ای سرگشاده به نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تناقضات نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو انتقاد کردند و با طرح سووالاتی خواستار پاسخگویی او شدند.

بسمه تعالی

نماینده محترم مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی

جناب آقای دکتر پزشکیان

سلام علیکم؛

مواضع اخیر جنابعالی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه تبریز و علوم پزشکی بهانه‌ای شد تا درباره اظهارات و سلوک سیاسی شما مداقه‌ای کرده و نظرتان را به مواردی که به تفصیل در ادامه می‌آید جلب کنیم:

جنابعالی سه دهه از عمر چهل ساله انقلاب اسلامی را مسئولیت داشته‌اید و علی‌القاعده باید در مقام یک مسئول همواره پاسخگوی عملکرد خودتان باشید اما شوربختانه همیشه ژست اپوزیسیون به‌خود گرفته‌اید و در جایگاه یک مدعی و مطالبه‌گر ایستاده‌اید.

ابهام اینجاست، اگر مسئولان به‌جای عمل به وظایف، صرفاً مطالبه‌گری پیشه کنند، چه کسی باید مطالبات را عملی کند؟! مضاف بر اینکه؛ در جایگاه‌هایی مسئولیت داشته‌اید که اصلاح امور وظیفه شما و در حیطه اختیاراتتان بوده است.

با این اوصاف تصویری که از شما در ذهن مردم نقش بسته، فرافکنی و فرار رو به جلو با نقد به جای پاسخگویی است. علاوه بر این، مواضع محکم و متقنی درباره موضوعات مختلف ندارید و یکی به میخ می‌زنید و یکی به نعل، شاید بتوان شخصیت شما را مجموعه‌‌ای از پاردوکس‌‌‌ها و تناقض‌ها تصوّر کرد.

به برخی تناقضات در مواضع شما طی سال‌های اخیر اشاره می‌‌کنیم گو اینکه اگر بخواهیم تناقضات شما در همه سال‌های مسئولیت‌تان را بگوییم مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد شد:

1. در سه دهه اخیر خواسته‌اید چهره‌ای منصف و عدالت‌خواه در اذهان شکل بدهید و پوشیه عدالت بر چهره گفتمان خود انداخته‌اید حال آنکه کدام مدعی عدالت، برای اجرای قانون درباره مفاسد شورا و شهرداری از ابتدا ابهام‌زایی کرده و در مقابل اجرای رای قطعی دادگاه سنگ اندازی می‌کند؟!

شما مدرس نهج البلاغه هستید و آنگونه که نشان می‌دهید به مبانی عدالت اسلامی آشنایید و اما در موارد مختلف از امثال آخوندی حمایت می‌کنید که آشکارا عدالت اسلامی را قبول نداشته و سنگ لیبرالیسم را به سینه می‌زند. پر واضح است شما در لفظ از عدالت سخن می‌گویید اما در عمل از مدیرانی حمایت می‌کنید که اساساً با این واژه بیگانه‌اند و اینجاست که تناقض‌ها رخ می نمایاند. در این فقره بحث ما با شما مال و منال آخوندی نیست که بحث را تقلیل داده و بگوئید "پول‌هایی که آخوندی گرفته معلوم است " بحث بر سر حمایت از تفکری است که اعتقادی به مقوله عدالت ندارد.

2. در جلسه اخیر گفته‌اید؛ "متاسفانه وقتی به قدرت می‌رسیم به جناح خودمان می‌پردازیم و سایر اقشار و گروه‌ها فراموش می‌شوند" لیکن مصادیق زیادی وجود دارد که ادعایتان را نقض می‌کند. به عنوان مثال در حادثه قطار تبریز - مشهد به جای پیگیری مطالبات مردم سمت وزیر راه و شهرسازی وقت ایستادید و تمام قد از او حمایت کردید. در موردی دیگر؛ چهار سال از طرح تحول سلامت ایراد گرفتید، و آن را بر خلاف اصول عدالت خواندید با اینحال باز سر بزنگاه و در جریان رای اعتماد وزرا به حمایت از قاضی زاده هاشمی پرداختید. با این وضع شایسته نیست بپرسیم از منظر شما باند بازی و ترجیح منافع حزبی بر منافع مردم چه شاخصه هایی به غیر از آنچه در عمل شما دیده شده خواهد داشت؟!

3. گفته‌اید "مشکل از ساختار است" اما توجه ندارید که این حرف کلی است و باید در جزئیات ریز شد و قضاوت کرد. شما در حوزه تخصصی خودتان، هم مدیر کل بوده‌اید، هم وزیر و هم عضو کمیسیون و حال نایب رئیس مجلس، اما چرا در این حوزه بخصوص که تخصص هم دارید تاکنون و بعد از سی سال نتوانسته‌اید ساختارها را اصلاح کنید و به بی‌عدالتی در این حوزه پایان دهید؟! اینجاست که نباید جای مطالبه گر و پاسخگو عوض شود.

4. جنابعالی در روند مذاکرات و تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی همواره حامی آن بودید و علی رغم نداشتن سواد تخصصی در این حوزه به اذعان خود، عضو کمسیون ویژه برجام در مجلس هم شدید لکن حال که برجام توسط آمریکا پاره شده و وعده های موهوم برجامی رنگ باخته‌اند هیچ وقت در قبال چرایی حمایت از برجام پاسخی نداده‌اید و جالب تر آن است که باز این روزها به مانند تجربه حمایت از برجام گشایش امور کشور را به تصویب لوایح بین المللی گره می زنید و بی هیچ تخصصی از لایحه سی اف تی و ... حمایت می کنید و مخالفان آن را تخطئه می کنید، چه تضمینی وجود دارد که این لوایح نیز به مانند برجام هزینه یک طرفه برای ملت به بار نیاورند؟!

5. دیگر اینکه شما در سخنرانی‌های اخیر گفته‌اید که هر کسی بسیجی بوده بعدها به پست و مقام رسیده است حال آنکه از ابتدای انقلاب تاکنون بسیجی جماعت همواره سنگ زیرین انقلاب بوده و دور از هیاهوی قدرت طلبی سیاسیون و البته کم نیستند کسانی که ادعای بسیجی بودن داشته‌اند و آن را نردبانی برای پیشرفت خود در مسیر قدرت طلبی کرده‌اند. بسیجیِ تراز انقلاب اسلامی حاج عباس عبداللهی است که همچنان پیکر پاکش به وطن بازنگشته است، بسیجی صادقِ انقلاب عدالت اکبری ست. بسیجی مجاهد انقلاب فرهاد نعمتی است که در اردوی جهادی و بر اثر حادثه ای تلخ در مناطق محروم جان خود را فدا کرد. اینان کدام منصب و جایگاه را دارا بودند جز عشق به مردم و ولایت.

علی ایحال؛ آقای دکتر پزشکیان، تذبذب در گفتار مذموم است بدا به اینکه تذبذب و چندگانگی در عمل مشاهده گردد. این جمع آمادگی دارند از نزدیک حرفها را به شما انتقال دهند و حرف‌های شما را نیز بشنوند حتی اگر گوش ها آشنا به این کلمات و حرف‌ها باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر