کد خبر: 936004
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
تفاهمنامه وزارت ورزش و جوانان و سازمان بسیج مستضعفین امضا شد
جلسه مشترک رؤسـای فدراسیون‌های ورزشی با حضور وزیر ورزش و جوانان و سردار غیب‌پرور رئیس بسیج مستضعفین برگزار شد.
جلسه مشترک رؤسـای فدراسیون‌های ورزشی با حضور وزیر ورزش و جوانان و سردار غیب‌پرور رئیس بسیج مستضعفین برگزار شد. این نشست که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین برگزار شد با امضای تفاهمنامه بین وزارت ورزش و سازمان بسیج همراه بود.
حضور خانواده شهید اسماعیل اعلمی حال و هوای خاصی به این جلسه داد. شهید اعلمی از ورزشکاران صاحب‌نام دهه ۵۰ وزنه‌برداری ایران بود. وزنه‌برداری که رکورد آسیا در دو رده جوانان و بزرگسالان را نیز در اختیار داشت. مسعود سلطانی‌فر در حضور خانواده شهید اعلمی از کتاب دوزبانه این شهید والامقام رونمایی کرد. وزیر ورزش و جوانان همچنین از سردار غیب‌پرور فرمانده سازمان بسیج مستضعفین و سردار آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور با اهدای لوح، تقدیر کرد.

ظرفیت بالای بسیج
وزیر ورزش و جوانان امضای تفاهمنامه با سازمان بسیج را نقطه عطفی بزرگ خواند. سلطانی‌فر با اشاره به ظرفیت بسیج اظهار داشت: «تفاهمنامه‌ای که امضا شد در راستای انجام وظایف قانونی وزارت متبوع است تا بتوانیم از ظرفیت همه نهاد‌ها و ارگان‌های کشور جهت مأموریت‌های خود به منظور توسعه ورزش قهرمانی و همگانی و همچنین حل مشکلات جوانان استفاده کنیم. بسیج در کشور ظرفیت بالایی دارد و با توجه به گسترشی که در تمام نقاط شهری و روستایی دارد از ظرفیت بسیار مناسبی در راستای تحقق مأموریت‌های ما برخوردار است، هرچند که بسیج مربوط به تمام اقشار است، ولی به هر حال بنیان اصلی این نهاد مقدس را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند که جامعه هدف ما در وزارت ورزش و جوانان هم همین نوجوانان و جوانان هستند.»
وزیر ورزش و جوانان همچنین ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را خاری در چشم دشمنان دانست و گفت: «در آستانه فجر چهلم انقلاب اسلامی قرار داریم و در شرایطی که دشمنان کمر همت بسته بودند که نگذارند این انقلاب به ۴۰ سالگی برسد با افتخار، باشکوه و باابهت و البته با حضور مردم فجر چهلم انقلاب اسلامی را برگزار می‌کنیم. با مرور بر تاریخ ۲۰۰ سال گذشته، طلایی‌ترین دوران تاریخ کشور در هشت سال دفاع مقدس رخ داد که قدرت نظامی ایران به رخ جهانیان کشیده شد و آیندگان قضاوت بسیار خوبی از این دوره طلایی خواهند داشت.»

بسیج متعلق به همه است
سردار غیب‌پرور تجمع ۱۰۰ هزار نفری بسیجیان در ورزشگاه آزادی را سندی ماندگار برای نظام اسلامی عنوان کرد. فرمانده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش بسیج گفت: «تجمع یکصد هزار نفری بسیجیان در ورزشگاه آزادی که با حضور مقام معظم رهبری انجام شد، در تاریخ کشور ماندگار و سند افتخار نظام شد که بدون همکاری وزارت ورزش و جوانان قطعاً امکانپذیر نبود. ما هم قول می‌دهیم چند کار ماندگار در ورزشگاه آزادی برای ورزش کشور انجام دهیم. بسیج متعلق به همه ملت است و تلاش بسیج این است که به جناح و دیدگاه سیاسی خاصی تعلق نداشته باشد. بسیج برای انقلاب است و هر کسی که کشور و شهدا را دوست داشته باشد و منافع ملی برایش مهم باشد و همچنین دلبند رهبر فرزانه انقلاب باشد، لاجرم بسیجی است، حتی اگر کارت و پرونده‌ای هم در بسیج نداشته باشد. بسیج در همه عرصه‌ها از جمله عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، هنری و ... حضور دارد و در همه آن‌ها حرف برای گفتن دارد.»

توجه به جوانان
فرمانده سازمان بسیج بر حفظ شأن بسیجی بودن تأکید کرد و افزود: «بسیج مسیر را برای تعامل و ارتباط همه دستگاه‌ها هموار کرده است و به قول رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیج کلید طلایی حل مشکلات کشور است. ما هم باید شأن بسیجی بودن خود را حفظ کنیم. بسیج از برکات امام راحل و صدقه جاریه حضرت امام خمینی (ره) محسوب می‌شود. تفاهمنامه امضا شده با وزارت ورزش می‌تواند نقطه عطفی در ورزش کشور باشد. کشور ما یک کشور جوان است که جوانانش راغب به ورزش هستند. باید ذائقه جوانان را بشناسیم که امروز ورزش، هنر و فضای مجازی ذائقه جوانان کشور است.»

توسعه زیرساخت‌ها
سردار غیب‌پرور به برنامه‌های سازمان بسیج برای گسترش سالن‌های ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: «بسیج توانسته در این سال‌ها دو هزار و ۳۰۰ سالن ورزشی تحت عنوان سالن صالحین و ۹ دی در سراسر کشور احداث کند که هیچ کدام از این پروژه‌ها پادگانی نیست و همه آن‌ها در اختیار مردم قرار دارند. ان‌شاءالله این اماکن را در سال بعد هم توسعه خواهیم داد. هر چقدر زیرساخت‌های ورزشی را توسعه دهیم، می‌توانیم به بروز و ظهور جوانانی که استعداد‌های زیادی در رشته‌های مختلف دارند، کمک کنیم. هر دو بخش ورزش قهرمانی و همگانی از نیاز‌های جامعه ۸۰ میلیونی ماست و ما هم به عنوان بسیج تمام و کمال در خدمت ورزش هستیم و دوستان ما در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز آماده خدمت به جوانان کشور هستند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار