کد خبر: 935785
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
گفت و گوی "جوان آنلاین" با ژیمناستیک کار کشورمان در پی کسب مدال برنز مسابقات جام جهانی آلمان
نخستین مرحله از مسابقات ژیمناستیک جام جهانی در کوتبوس آلمان در حال برگزاری شد که ملی پوش خرک حلقه کشورمان توانست برای نخستین بار با کسب مدال برنز در جایگاه سومی جهان بایستد.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : نخستین مرحله از مسابقات ژیمناستیک جام جهانی در کوتبوس آلمان در حال برگزاری شد که ملی پوش خرک حلقه کشورمان توانست برای نخستین بار با کسب مدال برنز در جایگاه سومی جهان بایستد.

سعیدرضا کیخا نماینده شایسته ژیمناستیک در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره مسابقات ژیمناستیک جام جهانی گفت: مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار بود. در این دوره توانستم ششمین حرکت خودم به نام KEIKHA 6 ، به نام خودم و کشور ایران ثبت کنم که این موضوع برای من بسیار با ارزش است. در واقع من در این دوره رکوردار بودنم را حفظ کردم و از این بابت خیلی خوشحال هستم ضمن اینکه در این دوره برای اولین بار با عتماد به نفسی که داشتم توانستم روی سکوی سومی قرار بگریم. من برای این مسابقات زحمت زیادی کشیدم و یک سال در اردو بودم و با خود باوری تواستم روی سکوی جهانی قرار بگیرم.

وی در ادامه افزود: این مسابقات بین ۴۴ ورزشکار پر قدرت فینالیست برگزار شد که خدا را شکر من در نخستین روز مسابقات در وسیله خرک حلقه با کسب امتیاز ۱۴/۲۶۶ در بین ۴۴ ورزشکار قدرتمند توانستم فینالیست شود.

 نماینده شایسته ژیمناستیک کشورمان با اشاره قدرتمند بودن حریفانش گفت: تمام ژیمناستیک کارانی که در این دوره حضور داشتند بسیار قدر بوند. هر کدام صاحب مدال های جهانی و آسیایی هستند اما با سعی و تلاشی که داشتم توانستم از بین ورزشکاران کشورهای ارمنستان ، چین ، چین تایپه، کرواسی و اسلوونی به فینال راه یابم.

کیخا درباره کسب مدال برنز مسابقات گفت: این نخستین مدال کشورمان در راه کسب سهمیه المپیک به شمار می‌رود.من در فینال توانستن در وسیله خرک حلقه با امتیاز  ۱۳۳/۱۵ را کسب کنم .نمره ای که برای من بسیار موفقیت آمیز است و باید برای آن تلاش بیشتری کنم. به نظرم همین که من توانستم نمره ای بیش از ۱۵ کسب کنم واقعا عالی است و این گام محکمی است برای مسابقات بعدی. در این دوره نمایندگان چین تایپه و چین در جایگاه اول و دوم جهان ایستادند . مسابقات ژیمناستیک جام جهانی آلمان نخستین مرحله از رقابت‌های کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو محسوب می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: در این دوره به غیر مربی ام آقای خیرخواه ،  رضا فرنیا دیگر نماینده کشورمان هم در این مسابقات حضور داشت که او هم امتیازات خوبی گرفت و توانست در وسیله دارحلقه شانزدهم شود.در کل با توجه به این که این دوره از مسابقات برای کسب سهیمه المپیک بود از سطح بسیار بالایی برخوردار بود که این کاملا طبیعی بود.   

ملی پوش کشورمان در خاتمه افزود: من اهداف زیادی در سر دارم اما می خواهم احساسی برخورد نکنم و به خودم مغروز نشوم.تابع دستورات کادر فنی هستم منتظر دعوت دراردوی بعدی هستم. سه مسابقه مهم تا کسب سهیمه المپیک توکیو پیش رو دارم که تا آنجا که اطلاع دارم دو تا از مسابقات امسال برگزار می شود و یکی از مسابقات در سال آینده برگزار خواهد شد. به هر حال تمام تلاشم را خواهم کرد تا در مجموع بتوانم به عنوان نفر اول سهیمه المپیک را کسب کنم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار