کد خبر: 935714
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
مسئول خانه عاشیقلار ایران:
مسئول خانه عاشیقلار ایران با بیان اینکه جامعه ایرانی اسلامی، نیازمند نشاط و شادابی است، بر لزوم حمایت دولت از موسیقی عاشقی تاکید کرد.

 سلجوق شهبازی در آیین افتتاحیه کنگره بین‌المللی عاشیقلار، همنوای پیامبر مهربانی این کنگره را یک رویداد مقدس خواند و اظهار کرد: اجتماع بیش از ۳۰۰ عاشیق از ایران، جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان یک رویداد مهم فرهنگی است که این عاشیق‌ها به صورت همزمان روز سه‌شنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی تبریز همنوازی خواهند کرد.

وی با اشاره به تاسیس خانه عاشیقلار ایران اذعان کرد: این خانه با هدف حفظ و گسترش ادبیات عاشیقی تاسیس شده و در این راستا قدم‌های بلندی خواهد برداشت.

مسئول خانه عاشیقلار ایران با بیان اینکه این خانه نیازمند حمایت مستمر دولت و مسئولان فرهنگی دارد، تصریح کرد: این صنعت با سایر موسیقی‌ها متفاوت است و مسئولان فرهنگی در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ولنگاری فرهنگی، باید از این هنر ماندگار حمایت کنند.

وی از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و اردبیل از موسیقی عاشیقی قدردانی کرد و گفت: جامعه ایرانی اسلامی، نیازمند نشاط و شادابی است و انتظار می رود دولت نیز با این خانه همراه شود.

شهبازی در ادامه خواستار حل مشکل بیمه عاشیقلار ایران توسط دولت شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر