کد خبر: 935644
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
گفت وگوی "جوان آنلاین"با مربی تیم ملی تکواندو در پی کسب نتایج ضعیف در مسابقات گرندپری ۲۰۱۸
مرحله نهایی مسابقات گرندپری ۲۰۱۸ در حالی به پایان رسید که تیم ملی تکواندو کشورمان با کسب تنها مدال برنز مردانی ، نتیجه ای ضعیف و دور انتظاری را بدست آورد.این دوره از مسابقات با حضور ۱۶ تکواندوکار برتر جهان در هر ۴ وزن المپیکی مردان و زنان در مجموعه ورزشی «زاید» فجیره برگزار شد

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : مرحله نهایی مسابقات گرندپری ۲۰۱۸ در حالی به پایان رسید که تیم ملی تکواندو کشورمان با کسب تنها مدال برنز مردانی ، نتیجه ای ضعیف و دور انتظاری را بدست آورد.این دوره از مسابقات با حضور ۱۶ تکواندوکار برتر جهان در هر ۴ وزن المپیکی مردان و زنان در مجموعه ورزشی «زاید» فجیره برگزار شد.

علی محمد بسحاق مربی تیم ملی تکواندو در گفت وگو با "جوان آنلاین"درباره این دوره از رقابت ها گفت: مسابقات در سطح بالایی برگزار شد. با توجه به اینکه بهترین های دنیا دراین دوره حضور داشتند سطح فنی بالا بود. بچه های ما علی رغم اینکه مسابقات خوبی انجام دادند اما نتایج ضعیفی رقم خورد .بخاطر حضور ۱۶ ورزشکار برتر دنیا ، مسابقات از حساسیت بالالیی برخوردار شده بود و همان طور که نتایج نشان می دهد بسیاری از چهره های نامدار نتوانستند مدالی را کسب کنند.

وی افزود: ما باید تلاش مان را بیشتر کنیم. واقفیم که نتایج آن طور که می بایست رقم نخورد اما به هر حال نا امید نیستیم.البته ما قصد توجیه نداریم اما واقعا نتایجی که کسب شد در ثانیه های آخر باعث شکست بچه ها می شد. در واقع بچه ها بر عکس همیشه که درثانیه های پایانی امتیاز می گرفتند این بار در ثانیه های آخر امتیاز حساس از دست می دادند و از دور رقابتها کنار می رفتند.

مربی تیم ملی تکواندو با اشاره به اینکه باید در مسابقات قهرمانی جهان جبران کنیم اظهار داشت: ایستگاه بعدی برای تیم ملی تکواندو رقابتهای پراهمیت قهرمانی جهان است وتلاش می‌کنیم تا با تلاش زیاد تیم خوبی را برای این میدان مهم آماده کنیم.

متاسفانه در این مسابقات ، تکواندوکاران ما ،اشتباهاتی  داشتند که جبران آن سخت بود. باید در تمرینات روی اشتباهات آنها بیشتر کار کنیم و برای رفع آنها اقدام کنیم. البته تکواندوکاران ما به کسانی باختند که در این رقابتها موفق به کسب مدال شدند.

بسحاق در پاسخ به "جوان آنلاین"که آیا دیر صادر شدن رواید عسگری می تواند تاثیری بر این نتایج دانست گفت: نباید از این نکته هم به سادگی بگذریم که تیم ملی در اعزام خود مشکل داشت، در ابتدا به روادید تیم صادر نشد و ملی پوشان در زمان مقرر به محل برگزاری اعزام نشدند. بعد از آن هم که برای عسگری روادید صادر نکردند و شب قبل از شروع مسابقات به تیم ملحق شد اما در کل خیلی نمی توان نتایج ضعیف را به این موضوع ربط داد.

وی در ادامه افزود: مردانی تنها مدال آور ما در مسابقات ابتدا تکواندوکار کرواسی را ۹ بر ۳ شکست داد. این حریف کروسی دارنده مدال برنز بازی‌های اروپایی ۲۰۱۵ بود. وی در ادامه رو در روی «ایوان تراجکویک» از اسلوونی دارنده مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۷، برنز قهرمانی اروپا ۲۰۱۸ و نقره گرندپری ۲۰۱۸ قرار گرفت و با نتیجه ۱۸ بر ۱۳ به برتری رسید.سجاد در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف «ولادیسلاو لارین» تکواندوکار نامدار روس که در جایگاه اول المپیکی قرار دارد، رفت و ۱۲ بر ۴ نتیجه را واگذار کرد و برهمین اساس به دیدار رده‌بندی راه پیدا کرد.مردانی در دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها برابر «اسماعیل دویسبای» از قزاقستان قهرمان و نایب قهرمان آسیا ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ قرار گرفت. این مبارزه با نتیجه ۹ بر ۹ به راند طلایی کشیده شد که در نهایت با برتری سجاد مردانی به پایان رسید و مدال برنز این رقابت‌ها را بر گردن آویخت. فرزان عاشورزاده تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم هم در نخستین دیدار موفق شد «صفوان خلیل» از استرالیا دارنده مدال تورنمنت‌های بین‌المللی مختلف از سال 2005 تاکنون را 8 بر 5 از پیش رو بردارد اما در مرحله یک‌چهارم نتیجه را در دیداری حساس و نزدیک 29 بر 27 به «ویتو دلاکویلا» از ایتالیا دارنده طلا و برنز قهرمان اروپا 2017 و 2018، برنز قهرمانی جهان 2017 و برنز گرندپری 2018 واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.ابوالفضل یعقوبی نماینده هم در وزن 68- کیلوگرم در اولین دیدار به مصاف «یوجین هوانگ» چین تایپه ای، نایب قهرمان جهان 2017، دارنده مدال نقره و برنز گرندپری 2017، برنز قهرمانی آسیا 2018 و دو برنز گرندپری 2018 رفت و نتیجه را 20 بر14 واگذار کرد.آرمین هادی پور هم در نخستین دیدار نتیجه را 19 بر 7 برابر «جون جانگ» کره ای، قهرمان آسیا 2018 و دارنده مدال طلا و برنز گرندپری 2018 واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها خارج شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار