کد خبر: 934103
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
مهم‌ترین رویداد‌های جهان و منطقه و ترند‌های شبکه‌های اجتماعی در برنامه «هاشتاغ» (هشتگ) شبکه العالم بررسی می‌شود.
جوان آنلاين: به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی، آخرین تحولات در بندر الحدیده یمن، اطلاعات جدید از دخالت سعودی در زندگی خصوصی «لجین الهذلول» فعال حقوق زنان بازداشتی در این کشور، خبر‌های جدید مقامات ترکیه از پرونده قتل روزنامه نگار سعودی و نهایتا درگیری لفظی ترامپ و خبرنگار سی ان ان از جمله محور‌های برنامه دوشنبه ۲۱ آبانماه «هشتگ» هستند.
«افنان المعمار» در این برنامه خواهد گفت: با افزایش فشار‌های سیاسی به دولت سعودی برای خاتمه دادن به کشتار مردم بی گناه یمن، ائتلاف غربی و عربی با تشدید حملات از زمین، هوا و دریا به بندر الحدیده به دنبال داشتن دست برتر در مذاکرات صلح هستند.
این برنامه همچنین به این می‌پردازد که با شدت یافتن درگیری ها، سخنگوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در یمن درباره تشدید درگیری‌ها در بندر الحدیده به‌عنوان رگ حیات یمن نسبت به فاجعه‌بارتر شدن اوضاع غیرنظامیان در این کشور هشدار داده است. پیش از این نیز صندوق کودکان سازمان ملل درباره وضعیت میلیون‌ها کودک یمنی و سوء تغذیه شدید آن‌ها ابراز نگرانی کرده بود.
یکی دیگر از موضوعاتی که در فضای مجازی دنیای عرب مورد توجه قرار گرفته است سرنوشت یک فعال حقوق زنان در سعودی است که در برنامه «هاشتاغ» درباره آن بحث خواهد شد. این برنامه مطلب روزنامه «القدس العربی» را درباره «فهد البتیری» بازیگر و کارگردان عربستانی بازگو خواهد کرد. این هنرمند عربستانی به دستور مقامات این کشور مجبور شده است از «لجین الهذلول» همسرش که فعال حقوق زنان است و در بازداشت به سر می‌برد، طلاق بگیرد.
الهذلول یکی از مهم‌ترین فعالان دربند حقوق زنان در عربستان به شمار می‌آید و زمانی که در ابوظبی مشغول تحصیل بود، بازداشت و با هواپیما به ریاض بازگردانده و زندانی شد.
اجرای برنامه «هشتگ» را افنان المعمار و تهیه کنندگی آن را محمد معین مقامی بر عهده دارند.
برنامه «هشتگ» امروز دوشنبه ۲۱ آبان ماه ساعت ۲۰ به وقت تهران از شبکه العالم پخش می‌شود و ساعت ۲۳:۳۰ همان شب و ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۲۲ آبان ماه تکرار خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار