کد خبر: 933215
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
بیست‌ونهمین نشست «شنبه‌های انقلاب» با موضوع «استکبارستیزی»
بیست‌ونهمین نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع «استکبارستیزی» و با هدف تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در این حوزه در لانه سابق جاسوسی امریکا برگزار شد.
بیست‌ونهمین نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع «استکبارستیزی» و با هدف تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در این حوزه در لانه سابق جاسوسی امریکا برگزار شد.
کامران غضنفری نویسنده و پژوهشگر، حسین شیخ‌الاسلام مشاور سابق وزیر امور خارجه و کارشناس مسائل بین‌الملل، حمید رسایی نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل ظهره‌وند سفیر اسبق ایران در ایتالیا و افغانستان، فؤاد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل و جواد منصوری اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله افرادی بودند که دستاورد‌های ۴۰ سال انقلاب اسلامی را در این حوزه مورد بررسی قرار دادند.
کامران غضنفری با اشاره به شکست‌های امریکا در پی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اظهار داشت: تعطیلی سفارت اسرائیل به‌عنوان یکی از همپیمانان مهم امریکا در ایران و تبدیل آن به سفارت فلسطین یکی از شکست‌های بزرگ امریکا بود.

امتیاز دادن تحریم‌ها را ۲ برابر کرد
فؤاد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ایران اسلامی استکبارستیز نبودن را هم تجربه کرده، اما این منطق جواب نداده است، به طوری که در شب ۱۳ آبان، تحریم‌های نفتی کشور بازخواهد گشت و حتی براساس اعلام‌ها تحریم‌های جدید شامل ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر جدید نیز وضع خواهد شد که نشان می‌دهد نتیجه کاهش روحیه استکبارستیزی در کشور دوبرابر شدن تحریم‌هاست.

امروز تنها سلاح باقیمانده برای استکبار جهانی تحریم است
ابوالفضل ظهره‌وند، سفیر اسبق ایران در ایتالیا و افغانستان نیز طی سخنانی اظهار داشت: امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که کشور عراق که چند دهه قبل با ما در جنگ بود و صد‌ها هزار کشته از طرفین برجای گذاشت به استقبال ایران می‌آید و این حاصل درهم تنیدگی اجتماعی است.
ظهره‌وند با اشاره به اینکه امروز تنها سلاح باقیمانده برای استکبار جهانی تحریم است، گفت: تحریم‌ها برای ما فرصت است که هزینه آن را امریکایی‌ها می‌پردازند، آن‌ها نقاط ضعف ما را بررسی می‌کنند و ما می‌توانیم این موضوع را تبدیل به فرصت کنیم.
حسین شیخ‌الاسلام، کارشناس امور بین‌الملل و مشاور سابق وزیر امور خارجه طی سخنانی با اشاره به شکست امریکا در منطقه گفت: امریکا آقایی بود که هر آنچه اراده می‌کرد و می‌گفت: در منطقه روی می‌داد، این کشور تصمیم داشت شعار حک شده روی پرچم اسرائیل یعنی از نیل تا فرات را محقق کند که پیروزی انقلاب اسلامی اولین مانع جدی برای تحقق این امر بود.
وی ادامه داد: امروز تجلی استکبارستیزی در راهپیمایی اربعین ایجاد شده است و استکبار می‌داند اگر این جمعیت به سمت فلسطین روانه شود، بی‌شک قدس آزاد می‌شود.

انحراف از انقلاب یعنی مشکلات اقتصادی
جواد منصوری، اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: برای نشان دادن موفقیت‌های انقلاب در ۴۰ سال اخیر تنها نباید به نشان دادن امور عمرانی و زیرساختی اکتفا کنیم چراکه انقلاب قصد دارد مسیر تاریخ بشریت را عوض کند و باید به این مهم نیز توجه لازم را داشته باشیم.
اولین فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: اگر امروزه مشکل اقتصادی وجود دارد، به این دلیل است که راه انقلاب گم شده است. واقعیت این است که انقلاب اسلامی در دنیا یک کار بزرگ انجام داده است که بسیار با اهمیت است، اما متأسفانه کمتر رسانه‌ای شده است. انقلاب اسلامی توانست بسیاری از مکاتب، فلسفه‌ها و روش‌های رایج دنیا را بی‌اعتبار کند و امروزه لیبرالیسم، کمونیسم، سوسیالیسم و ناسیونالیسم در دنیا هیچ جایگاهی ندارند.
امریکا نمی‌تواند غلطی کند، اما عده‌ای از عمامه به سر‌ها می‌توانند
حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه نظام سلطه، افرادی را به عنوان سرمایه داخلی در کشور دارد که از اقدامات خود در اوایل انقلاب پشیمان هستند؛ همان‌هایی که از دیوار سفارت بالا رفتند، اما قلب‌هایشان از دیوار بالا نرفت و دلبسته امریکا هستند. وی تأکید کرد: امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند ولی من معتقد هستم که عده‌ای از عمامه به سر‌ها می‌توانند غلطی در داخل انجام دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار