کد خبر: 932988
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
پاسداشت روز " شهرهاي جهان" در اصفهان
31اكتبر مصادف با 9 آبان ماه بنا بر تصويب مجمع عمومي سازمان ملل به عنوان روز "شهرهاي جهان" نامگذاري شده است تا لزوم تحقق " شهر بهتر، زندگي بهتر" كه شعار اين مناسبت جهاني است را به شهرنشينان و متوليان اداره شهر، يادآوري كند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، شعار سال 2018 اين رويداد " ساختن شهرهاي تاب آور و پايدار" تعيين شده است تا شهرهاي جهان، برنامه ها و ديدگاه هاي خود را بر اساس اين رويكرد اعلام و ارايه كنند. 
مديركل ارتباطات و امور بين الملل شهرداري اصفهان در اين خصوص گفت: شهرها براي تاب آور بودن و توان مقابله با موقعيت هاي مختلف بايد ظرفيت هاي خود را براي دفع اثر مخاطرات توسعه داده و بتوانند از زندگي شهروندان محافظت كنند. در اين راستا رفع مخاطرات زندگي شهري و افزايش زيست پذيري شهر، نگاه ويژه مديريت شهري در اصفهان است.
ايمان حجتي افزود: با توجه به اهميت موضوع تاب آوري و حفاظت از زندگي شهروندان، شهرداري اصفهان به مناسبت اين روز جهاني، نشست تخصصي مديريت رخداد شهري در حوادث بشرساز را در محورهايي چون شناخت و آگاهي از اصول پدافند غيرعامل، شناخت استانداردهاي پدافند غيرعامل مرتبط با مباحث شهري و ارايه راهبردها و راهكارهاي رعايت الزمات پدافند غيرعامل با حضور مديران و كارشناسان شهرداري اصفهان 10 آبان ماه در محل كتابخانه مركزي شهرداري اصفهان برگزار خواهد كرد.
به گفته وي، حركت نمادين كوهگشت با حضور كاركنان سازمان آتش نشاني به عنوان يكي از عاملان ايمني شهر و شهروندان و با حضور مديران شهري در محل كوه صفه از ديگر برنامه هاي شهرداري اصفهان در اين زمينه است كه در حاشيه آن نيز اجراي نمايش هاي مفهومي با موضوع تاب آوري شهري پيش بيني شده است. همچنين به همين مناسبت، شنبه 12 آبان ماه آغاز عمليات اجرایي مركز مديريت بحران شهرداري اصفهان را در محل باغ فدك شاهد خواهيم بود. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار