کد خبر: 932656
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
انتخاب شهردار جدید حاشیه‌های شورا را پررنگ‌تر کرد
حاشیه‌های روزگذشته شورای پایتخت بسیار پررنگ‌تر از متن آن بود. به گونه‌ای که اصلاح‌طلبان بازهم گرد هم آمدند تا برای چندمین بار شهردار جدید را انتخاب کنند. رئیس شورای شهر تهران از انتخاب شهردار جدید تا دو هفته آینده خبر داد. این درحالی است که شهردار تهران می‌گوید، استعفایی در کار نیست؛ تا آخرین لحظه می‌مانم.
حاشیه‌های روزگذشته شورای پایتخت بسیار پررنگ‌تر از متن آن بود. به گونه‌ای که اصلاح‌طلبان بازهم گرد هم آمدند تا برای چندمین بار شهردار جدید را انتخاب کنند. رئیس شورای شهر تهران از انتخاب شهردار جدید تا دو هفته آینده خبر داد. این درحالی است که شهردار تهران می‌گوید، استعفایی در کار نیست؛ تا آخرین لحظه می‌مانم.
در حاشیه جلسه علنی شورای شهر، شهردار تهران درباره حضور خود در شهرداری با توجه به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان گفت: بنده همچنان پایبند قانون هستم و به صورت قانونی خواهم ماند، استعفایی هم در کار نیست و به دیوان عدالت اداری نرفتم. محمدعلی افشانی افزود: براساس قانون تا روز آخر انجام وظیفه خواهم کرد و با نظم و انسجام سازمان را اداره می‌کنم و امکان تغییر مدیران نیز وجود دارد و اقدامات صورت‌گرفته در راستای بهبود مدیریت شهری است و تا زمانی که قانون مشخص کرده در شهرداری خواهم ماند و همچنان پایبند قانون هستم. افشانی گفت: استعفایی در کار نیست و تا آخرین لحظه خواهم ماند به دیوان عدالت اداری نیز نرفتم.
در این جلسه، رئیس شورای شهر تهران از انتخاب شهردار جدید تا دو هفته آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد، کار‌ها به گونه‌ای پیش رود که نیازی به انتخاب سرپرست نداشته باشیم. محسن هاشمی با بیان اینکه از امروز فرآیند انتخاب شهردار جدید آغاز شده است و امیدواریم ظرف مدت ۱۰ روز تا دو هفته شهردار جدید را انتخاب کنیم، اظهار کرد: امیدوارم کار‌ها به گونه‌ای پیش رود که نیازی به انتخاب سرپرست نداشته باشیم. رئیس شورای شهر تهران با اشاره به گمانه‌زنی‌های برخی رسانه‌ها گفت: از رسانه‌ها می‌خواهم که از انتشار اخبار ناموثق خودداری کرده و با انتشار اخبار و نقد‌های سازنده ما را برای طی‌کردن این مسیر کمک کنند.

معرفی ۵ گزینه از سوی اعضای شورا
سخنگوی شورای شهر تهران درخصوص روند انتخاب شهردار اعلام کرد که در ۲۲ آبان ماه جاری، شهردار جدید تهران اعلام می‌شود. علی اعطا افزود: براساس رایزنی‌های انجام‌شده، اعضای شورای شهر مهلت دارند که تا دوشنبه پنج گزینه خود را معرفی کنند و در جلسه روزدوشنبه از میان کاندیداها، پنج نفر انتخاب می‌شود. وی با بیان اینکه روز شنبه ۱۲ آبان‌ماه رأی‌گیری انجام می‌شود و پنج نفر انتخاب می‌شوند، گفت: این افراد با حضور در کمیسیون‌ها نقطه نظرات خود را در مورد برنامه سوم توسعه شهرداری تهران اعلام خواهند کرد. اعطا با بیان اینکه یک‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه پنج گزینه شهرداری تهران با حضور در صحن علنی شورا به مدت یک ساعت برنامه‌های خود را ارائه می‌کنند، گفت: در همان جلسه رأی‌گیری می‌شود و دو نفر به عنوان کاندیدای نهایی انتخاب می‌شوند. وی با بیان اینکه سه‌شنبه ۲۲ آبان‌ماه شهردار جدید تهران مشخص می‌شود، گفت: در مورد حضور هاشمی در میان کاندیدا صحبتی نشده است. سخنگوی شورای شهر تهران در مورد وضعیت افشانی نیز گفت: افشانی تا ۲۴ آبان‌ماه فرصت دارد که در شهرداری بماند، اما اگر تا آن زمان به جمع‌بندی برسیم که شهردار جدید چه کسی است و حکم آن توسط وزیر کشور صادر شود، قطعاً نیازی به انتخاب سرپرست نخواهیم داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار