کد خبر: 932648
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶
گفت و گوی "جوان آنلاین " با سرمربی تیم ملی جوانان در پی قهرمانی ووشوکاران در جام جهانی ۲۰۱۸ چین
نهمین دوره رقابتهای جام جهانی ووشو در حالی در هانژو چین به پایان رسید که تیم ملی ووشوی کشورمان توانست برای نخستین بار قهرمان جام جهانی شود.  
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: نهمین دوره رقابت‌های جام جهانی ووشو در حالی در هانژو چین به پایان رسید که تیم ملی ووشوی کشورمان توانست برای نخستین بار قهرمان جام جهانی شود.
تیم ملی ووشو ایران که با ۸ سانداکار در دو بخش مردان و زنان به این دوره از مسابقات اعزام شده بود با کسب ۷ مدال طلا و یک نقره توانست افتخار بزرگ را برای ورزش ایران رقم بزند و پرچم کشورمان را به اهتزاز دربیاورد. دراین دوره، چین قهرمان چندین دوره از رقابت‌ها در سکوی دوم ایستاد. برای کشورمان الهه وشهربانو منصوریان، فریناز نذیری، محسن محمدسیفی، یوسف صبری، معین تقوی و میلاد عارفی مقام به مدال طلا دست یافتند و فقط حمیدرضا قلی پور نیز مدال نقره را برگردن آویخت.
امیر اوجاقی سرمربی ووشوی جوانان کشورمان در گفت: وگو با "جوان آنلاین" درباره قهرمانی تیم ملی درجام جهانی گفت: تیمی که دراین دوره ازرقابت‌ها شرکت کرده، همان ووشوکارانی بودند که سال گذشته در مسابقات جهانی روسیه توانسته بودند مدال آوری کنند. در مسابقات برزیل همه طلایی شدن و فقط قلی پور آن هم به خاطر اینکه وزن زیادی را کم کرده بود نقره گرفت. امسال در این مسابقات، طبق قانون دوباره همان مدال آوران شرکت کردند و خدا را شکر بازهم از ۸ ووشوکار ۷ مدال مدال طلا کسب کردیم و فقط قلی پور دوباره نقره گرفت. آنچه برای ما در این دوره بسیار حائزاهمیت بود مدال آوری هر سه نماینده بانوان ما در این رقابت‌ها بود که توانستند مدال طلا راکسب کنند.
وی در ادامه افزود: در مسابقات آسیایی طبق قانون مسابقات فقط ووشوکاران تا وزن ۷۰ کیلو شرکت کردند که انصاف نتایج بسیار خوبی گرفتند و خوش درخشیدند. آن‌ها با توجه به حضور در جاکارتا از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار بودند، اما با صلاحدید کادر فنی پس از استراحتی کوتاه دوباره با دیگر ووشوکاران بالای وزن ۷۰ کیلو، اردویی را در تهران تشکیل دادند و خود را برای مسابقات جام جهانی چین آماده کردند که خدارا شکر درنهایت تمامی تلاش‌ها و زحمات جواب داد و توانستیم بهترین نتیجه تاریخی ووشوی ایران را کسب کنیم.
سرمربی ووشوی جوانان در پاسخ به سئوال "جوان آنلاین" که آیا فدراسیون تصور قهرمانی داشت اظهار کرد: ببیند چین چند سالی که به عنوان مهد این رشته قهرمانی‌های زیادی را کسب کرده، اما تلاش بی حد ووشوکاران و برنامه ریزی خوب فدراسیون که همواره نگاه آینده نگری داشته، سعی کرده تا بهترین نتایج ممکن را کسب کنند. همان طور که گفتم تیم ملی ووشوی ایران سال گذشته در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ کازان برای اولین بار قهرمان شد. امسال تیم جوانان ایران که هدایت آن بر عهده خودم بود توانست بازهم برای اولین بار در مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۲۰۱۸ در برزیل قهرمان جهان شود. اگر ما این‌ها را در کنار هم قرار دهیم می‌بینیم که امروز توانستیم در تمامی رده‌ها قهرمان شویم و به سلطه چینی‌ها پایان دهیم. پس کسب این قهرمانی دور از انتظار نبود.
اوجاقی درباره مبارزات ووشوکاران در این دوره از رقابت‌ها افزود: شهربانو منصوریان چراغ اول را برای کاروان ایران روشن کرد. او در وزن ۶۵ کیلوگرم ابتدا برابر عطیه لویزا از الجزایر به برتری رسید و در مبارزه دوم ووشوکاری از هند را با اقتدار از پیش روی برداشت. این نهمین مدال طلا شهربانو بود که توانست در کلکسیون افتخاراتش ثبت کند و رکورددار مدال آوری بانوان ووشوکار جهان شود که یک رکورد بی نظیر است.
دیگر ووشوکار بانو کشورمان الهه منصوریان در وزن ۵۲- کیلوگرم، در مبارزه اول خود پرادو از برزیل را شکست داد، در دومین مبارزه در مصاف با ووشوکار الجزایری درهمان راند نخست با امتیاز عالی حریفش را شکست داد و توانست مدال طلا را از آن خود کند. فریناز نذیری دیگر نماینده بانوان کشورمان در مبارزه اول حریفی از روس را شکست داد و در ادامه توانست سارا محمد از مصر را مغلوب کند و بانوی طلایی لقب بگیرد.
اما در بخش مردان محسن محمدسیفی ابتدا برابر ووشوکارالجزایری پیروز شد. در ادامه به مصاف آیمان جلال از مصر رفت و توانست با شکست اومدال طلا را برگردن بیاویزد. در ۷۵- کیلوگرم یوسف صبری در نخستین مبارزه خود برابر گابریل از لبنان به پیروزی رسید و در مبارزه فینال، لونگ کای از ماکائو را برد و به مدال طلا رسید..
در منهای ۸۵ کیلوگرم تقوی ابتدا ووشوکار فرانسوی را برد و در دومین مبارزه لوریخ نایب قهرمان جهان از بلاروس را شکست داد و مرد طلایی لقب گرفت. میلاد عارفی در مبارزه نخست ووشوکاری از هند را شکست داد و در فینال برابر «عمر محمود» از مصر به برتری رسید و مدال طلای را کسب کرد. در این دوره فقط حمیدرضا قلی پور نقره گرفت.
وی در باره اینکه چرا ووشوی ما در بخش تالو مثل ساندا صاحب قدرت نیست اظهار داشت: بعنوان سرمربی جوانان و در جلساتی که همواره حضور داشتیم یکی از دغدغه‌های مهم فدراسیون، رشته تالو بوده است. بی شک با توجه به هدف گذاری فدراسیون در آینده حرف‌های خوبی درباره تالو خواهیم شنید، اما به شخصه معتقدم که ما برای این کار باید ۲ کار اصلی را انجام دهیم. اول اینکه باید یک مربی طراز اول از چین برای مربیگری در رده‌های ملی استفاده کنیم تا بتوانیم تجربیات آن‌ها را فرا گیریم و دوم اینکه یک مربی طراز اول را برای برگزاری کلاس مربی‌های طراز اول کشورمان به خدمت بگیریم تا تمام علوم و فنون روز دنیا را به مربیان کشور یاد دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار