کد خبر: 932598
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
مستند امشب شبکه العالم به بررسی ابعاد دیگری از پرونده قتل «جمال خاشقجی» می‌پردازد.
جوان آنلاين: به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، امشب در برنامه «وثائقی» شبکه العالم، زوایای پنهان «جمال خاشقجی» با حضور کارشناسان سیاسی تحلیل و بررسی می‌شود.
دو هفته پیش نیز در این برنامه زندگینامه و فعالیت‌های سیاسی «جمال خاشقجی» منتقد ناپدید شده دولت عربستان سعودی بحث و بررسی شد.
برنامه امشب «وثائقی» به این اختصاص دارد که چگونه عربستان سعودی بعد از افشای قتل خاشقجی تغییر موضع داد و رژیم آل سعود که در ابتدا منکر ورود خاشقجی به سفارت عربستان در استانبول ترکیه شده بود بعد از فشار افکار عمومی مجبور به اعتراف شد.
این برنامه تناقض رفتار و عملکرد دولت عربستان سعودی به ویژه شخص بن سلمان ولیعهد عربستان و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را به چالش کشیده است.
همچنین در این برنامه خواهیم دید که سخنرانی اخیر رجب طیب اردغان نخست وزیر ترکیه نیز حرف تازه‌ای برای بیان حقایق و یا دستور پیگیری چگونگی وقوع این قتل را نداشت.
برنامه «وثائقی» همچنین با ارائه داده‌ها و اطلاعات، خبر از همدستی عربستان، آمریکا و ترکیه در سرپوش گذاشتن عمدی قتل خاشقجی را به چالش کشیده است.
در این برنامه تبیین می‌شود که «جمال خاشقجی» ۱۰ مهرماه پس از ورود به کنولگری عربستان در استانبول ترکیه ناپدید و بعد از گذشت دو هفته بعد مرگ وی از دولت عربستان سعودی تایید شد.
رژیم سعودی بعد از ۱۸ روز، مرگ خاشقجی را در داخل کنسولگری استانبول تایید کرد، اما مدعی شد وی بر اثر درگیری با یک نفر کشته شده است.
وی از روزنامه‌نگاران منتقد رژیم سعودی و در فهرست افراد بازداشتی و تحت تعقیب رژیم سعودی قرار داشت که از بیم دستگیر شدن در خارج از عربستان زندگی می‌کرد.
««وثائقی» امشب ساعت ۲۱ به وقت تهران از شبکه العالم پخش می‌شود و فردا ساعت ساعت ۱۲ بازپخش خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار