کد خبر: 932084
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
مدیرعامل آب منطقه‌ای سمنان خبر داد:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از تکمیل انجام مطالعات احداث سد فینسک و روزیه در شهرستان مهدیشهر خبر داد.

ایرج حیدریان در جلسه بررسی طرح‌های تأمین و انتقال آب شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه که با حضور نمایندگان مجلس، فرمانداران و... برگزار شد، گفت: مطالعات طرح سد فینسک و سامانه انتقال آب و سد روزیه باهدف تأمین آب شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه انجام شده است.

وی افزود: پروژه سد فینسک و سامانه انتقال آب به شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در شهرستان مهدیشهر به عنوان یک طرح مطالعاتی در حال اجرا است که وزیر نیرو در سفر اخیر به استان سمنان از منطقه احداث سد بازدید کرد،

وی با بیان اینکه مطالعات طرح انجام شده است، ادامه داد: مجوز تخصیص آب، مجوز زیست‌محیطی و سایر مجوزهای لازم برای شروع به کار این پروژه اخذ شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان اضافه کرد: هدف از احداث سد فینسک، تنظیم و کنترل سیلاب‌های رودخانه سفیدرود به میزان 10.37 میلیون متر مکعب در سال به منظور تأمین بخشی از نیاز آب شرب شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر به میزان 7.5 میلیون متر مکعب در سال است.

حیدریان با اشاره به روند پروژه سد روزیه در منطقه چاشم شهرستان مهدیشهر اظهار داشت: مطالعات این طرح نیز تکمیل شده است، مجوز تخصیص آب، مجوز زیست محیطی و سایر مجوزهای لازم اخذ شده است، وزیر نیرو هم در سفر اخیری که به استان سمنان داشتند از منطقه احداث سد بازدید کردند.

وی با اشاره به مشخصات فنی این پروژه، اظهار داشت: روند برگزاری مناقصه و ابلاغ قرارداد به سرمایه‌گذار و قرارداد تأمین مالی، احداث، بهره‌برداری و انتقال به روش BOT خرید تضمینی آب با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی منعقد شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار