کد خبر: 931987
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان:
استان اصفهان سال گذشته تعداد 69 موکب فعال در ایام اربعین داشته که این‌که این رقم امسال به 74 موکب رسیده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان سال گذشته تعداد 69 موکب فعال در ایام اربعین داشته که این‌که این رقم امسال به 74 موکب رسیده است.
مصطفی نوریان گفت : 6 موکب در مرز چذابه، مهران و شلمچه، ۱۸ موکب در مسیر نجف تا کربلا برپا خواهند بود واین موکب‌ها کاملاً مردمی و در جهت اسکان و تغذیه زائران حسینی فعالیت دارد.
وی ابراز داشت : همچنین 25 موکب در اطراف حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) به‌صورت مشترک با برادران عراقی به خدمت‌رسانی زوار اربعین حسینی می‌پردازند و 18 موکب دیگر در موکب مرکزی اصفهان، با عنوان موکب شهدای مدافعان حرم استان اصفهان مستقر خواهد بود.
 نوریان با اشاره به ظرفیت اعلام‌شده ستاد اربعین در میزبانی زائران اربعین گفت: در سال گذشته طبق ظرفیت اعلام‌شده از طرف ستاد مرکزی اربعین 40 هزار نفر اسکان و حدود 40 هزار نفر تغذیه بوده است که ما میزبانی 50 هزار نفر اسکان و بیش از 80 هزار نفر تغذیه را داشته‌ایم.
وی در ادامه بیان کرد: ظرفیت اعلام‌شده امسال برابر 65 هزار نفر اسکان و بیش از 200 هزار نفر تغذیه است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با اشاره به توقف چند روز موکب‌داران در مرز تصریح کرد: با توجه به ناهماهنگی‌های پیش‌آمده در صدور ویزا و همچنین بسته بودن مرزها، موکب‌دارها نتوانستند به‌موقع خود را کربلا برسانند که این امر موجب خسارت و فاسدشدن برخی مواد غذایی پروتئینی شده است.
وی اذعان داشت: مشکلات پیش آمد سبب شد تا نماینده وزیر خارجه عراق برای رفع مشکلات در تهران و همچنین مرزهای شلمچه و مهران حضور پیدا کنند.
نوریان در پایان از زائران ایرانی درخواست کرد: از زوار خواهشمندیم به‌موقع در کربلا حضور پیدا کنند و با رعایت 3 روز اسکان، کمک کنند تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن به زائران اباعبدالله خدمت‌رسانی کنیم چراکه حضور بیش از 3 روز باعث می‌شود باقی زائران نتوانند به‌قدر کافی از امکانات بهره ببرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار