کد خبر: 931276
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان سمنان گفت: آموزش و پرورش این استان با کمبود قابل توجه معلم تربیت بدنی مواجه است و باید برای آن فکر چاره ای کرد.

مهدی صفاری افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده استان سمنان نیازمند 70 تا 75 معلم تربیت بدنی و فضای ورزشی است.
وی ادامه داد: در زمان حاضر 227 معلم تربیت بدنی در آموزش و پرورش استان سمنان مشغول به خدمت هستند.
وی اظهار داشت: ورزش نقش مهمی در شادابی ، نشاط آفرینی و افزایش بهره وری دانش آموزان دارد و ضروریست به حوزه ورزش توجه ویژه شود.
صفاری تصریح کرد: ورزش علاوه بر تامین سلامت جسم، نقش مهمی در سلامت روان دارد و در زمان حاضر دانش آموزان به دلیل کم تحرکی دچار هنجارهای قامتی هستند که پدیده مشهود بین دانش آموزان است.
وی خاطر نشان کرد: اگر در زمینه ورزش دانش آموزان اقدامی اساسی صورت نگیرد، سونامی بیماری ها در آینده گریبان گیر این قشر از جامعه خواهد شد.
به گفته وی، در زمان حاضر براساس غربال گری های انجام شده 20 درصد دانش آموزان استان سمنان دچار هنجارهای قامتی و چاقی هستند.
صفاری یادآور شد : میانگین سرانه ورزشی به ازای هر دانش آموز در استان سمنان 24 صدم متر مربع است و این میزان در کشور 21 صدم متر مربع است.
وی ادامه داد: استان سمنان در مقایسه با سایر استان ها وضعیت خوبی از نظرسرانه ورزشی دارد اما پراکندگی جمعیت و گستردگی این استان مشکلاتی را در زمینه تامین فضای ورزشی ایجاد کرده است.
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در استان کمبود فضای ورزشی وجود دارد و باید برای افزایش فضای ورزشی این استان تمهیداتی اندیشیده شود.
در استان سمنان 120 هزار دانش آموز و هشت هزار و 700 نفر معلم در یکهزار و 100 آموزشگاه با ظرفیت پنج هزار و 326 کلاس وجود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار