کد خبر: 929471
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹
دو مرد آدم‌ربایی که تاجر سرشناسی را برای اخاذی ۶۰۰‌میلیون تومانی ربوده‌بودند در دام مأموران پلیس گرفتار شدند.
دو مرد آدم‌ربایی که تاجر سرشناسی را برای اخاذی ۶۰۰‌میلیون تومانی ربوده‌بودند در دام مأموران پلیس گرفتار شدند.
به گزارش خبرنگار ما، دو متهم صبح روز چهارشنبه ۴‌مهرماه در پوشش مأمور پلیس راه خودروی گرانقیمت تاجر پولداری را در یکی از خیابان‌های شمالی تهران سد کردند و با نشان داد حکم جعلی وی را به زور سوار خودروی پژو و به باغ متروکه‌ای در اطراف تهران منتقل کردند. آدم‌ربایان سپس با همسر مرد ربوده شده تماس گرفتند و برای آزادی شوهرش درخواست ۶۰۰ میلیون تومان پول نقد کردند.
پس از این حادثه، همسر تاجر به اداره پلیس رفت و از آدم‌ربایان ناشناس شکایت کرد. وی گفت: صبح شوهرم با خودروی بنزش از خانه بیرون رفت. ساعتی بعد خودروی او را که کنار خیابانی رها شده بود پیدا کردیم، اما خبری از خودش نبود. شوهرم به محل کارش هم نرفته بود تا اینکه مردی با شماره تلفن همراه من تماس گرفت و گفت: شوهرم را ربوده است و برای آزادی او باید ۶۰۰‌میلیون تومان به او و همدستانش بدهم. آن‌ها تهدید کردند که مأموران پلیس را در جریان موضوع قرار ندهم وگرنه برای شوهرم اتفاق بدی رخ می‌دهد، اما من تصمیم گرفتم از مأموران پلیس برای آزادی شوهرم از دست آدم‌ربایان درخواست کمک کنم.
با طرح این شکایت تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس‌آگاهی به دستور قاضی سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران برای رهایی مرد تاجر وارد عمل شدند. در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت مأموران دریافتند آدم‌ربایان مرد تاجر را در اطراف تهران رها کرده‌اند و گریخته‌اند. بدین ترتیب مأموران تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری آدم‌ربایان ادامه دادند تا اینکه دو روز قبل دو متهم‌۴۰ و ۳۰‌ساله را به نام‌های صمد و رحمت در مخفیگاهشان بازداشت کردند. دو متهم صبح روز سه‌شنبه برای بازجویی به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شدند و به جرم خود اعتراف کردند.
صمد در بازجویی‌ها گفت: من دو فرزند دارم و پسر کوچکم به شدت بیمار است، اما وضع مالی خوبی ندارم که هزینه درمان آن را بدهم. مدتی قبل با مرد میانسالی آشنا شدم. او گفت که اربابش مرد ثروتمندی است و از تاجر معروفی مبلغ زیادی طلب کار است و حتی از او هم شکایت کرده و حکم جلب آن را گرفته‌است، اما او را پیدا نمی‌کند. مرد تاجر به من و دوستم پیشنهاد داد اگر او را دستگیر کنیم و تحویل پلیس بدهیم دستمزد خوبی به ما می‌دهد. او حتی برگه‌ای هم که به گفته خودش حکم جلب تاجر بود به من داد. ما چند روزی در اطراف خانه‌اش کشیک دادیم تا اینکه روز حادثه راه او را سد کردیم و با نشان دادن حکم جلب، او را از خودروی بنزش پیاده کردیم و با خودروی پژوی دوستم به باغی که آدرسش را مرد میانسال داده بود منتقل کردیم. آنجا متوجه شدیم که حکم جعلی است و مرد میانسال ما را فریب داده است، اما دستمزد ما را بالا برد و گفت: با خانواده‌اش تماس بگیریم و برای آزادی او ۶۰۰‌میلیون تومان درخواست کنیم و ما هم قبول کردیم، اما وقتی فهمیدیم همسرش به پلیس خبر داده است از ترس او را رها کردیم.
رحمت هم در بازجویی‌ها حرف‌های صمد را تأیید کرد. دو متهم برای ادامه تحقیقات به دستور قاضی سهرابی دراختیار کارآگاهان پلیس‌آگاهی قرار گرفتند. مأموران در تلاشند تا رابط و طراح نقشه آدم‌ربایی مرد تاجر را شناسایی و دستگیر کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار