کد خبر: 929359
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
یکی از مراجع تقلید گفت: مسؤولان باید برای از بین بردن فقر، بیکاری و ایجاد رفاه برای مردم احساس مسؤولیت کنند و طوری رفتار نکنند که زندگی آن‌ها با مردم فرق کند.

جوان آنلاین به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله نوری همدانی امروز در دیدار فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) و مدد جویان سالمندان این کمیته، از گرانی، بیکاری و فقر در کشور انتقاد کرد و افزود: امروز گرانی مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده، همه مردم از نظر معیشتی در زحمت هستند.

این مرجع تقلید بابیان اینکه گرانی، فقر و بیکاری بر خلاف موازین اسلام است و لازم است فکری برای حل این مشکل شود، افزودند: مسؤولان درخدمت رسانی طوری عمل کنند که مردم از نظر اقتصادی مشکلی نداشته باشند.

وی بیان کرد: مسؤولان باید برای از بین بردن فقر، بیکاری و ایجاد رفاه برای مردم احساس مسؤولیت کنند و طوری رفتار نکنند که زندگی آن‌ها با مردم فرق کند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: اسلام می‌فرماید «باید بین همه آحاد مردم، مساوات باشد و همه در سطوح مختلف زندگی با هم توازن داشته باشند، این طوری نباشد زندگی مسؤولان با مردم فرق کند.

آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: این روایت پیامبر اکرم (ص) است که فرمودند: «کسی که شب سیر بخوابد در حالی که همسایه او گرسنه سر بر بالین گذاشته او مسلمان نیست»، این مسئله نشان می‌دهد، اسلام مخالف فقر است و تمام تلاش اهل بیت (ع) براین بود همه مردم در سطوح واحد معیشتی زندگی کنند.

این مرجع تقلید در ادامه کمیته امداد را از یادگاری‌های امام راحل و پایگاه خوبی برای فقر زدایی برشمرد و تأکید کرد: در اسلام فقر نداریم. اگر در جامعه اسلامی فقر است، به خاطر عدم توجه به مبانی دینی است.

وی بیان کرد: انفال در دین منابعی برای فقر زدایی است. این انفال باید بهره برداری شود، تا فقر در جامعه اسلامی ریشه کن گردد و، چون از انفال بهره‌برداری درستی نمی‌شود، باعث این همه فقر در جامعه شده و این برای جامعه اسلامی زیبنده نیست.

استاد حوزه علمیه قم بابیان این که خدمت به جامعه اسلامی ارزش فراوان دارد، اظهار کرد: هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به جامعه اسلامی و ریشه کن کردن فقر نیست.

آیت الله نوری‌همدانی در توصیه به مسؤولان کمیته امداد در کمک رسانی به خانواده‌های نیازمند گفت: در کمک به فقرا مسائلی را باید رعایت کرد که ازجمله آن حفظ حرمت خانواده و احترام به مستمندان است. برای ریشه کن شدن فقر، لازم است همه مردم کمک کنند تا در اسلام فقیری نباشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار