کد خبر: 929220
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
پس از افت چشم گیر قیمت دلار از روز گذشته، هر کس به ظن و در راستای منافع خود علت کاهش قیمت دلار را به چیزی چسباند. در این بین وزیر جوان ارتباطات نیز فضای مجازی را قهرمان قصه نشان داد.

گروه سیاسی جوان آنلاین: پس از افت چشم گیر قیمت دلار از روز گذشته، هر کس به ظن و در راستای منافع خود علت کاهش قیمت دلار را به چیزی چسباند. در این بین وزیر جوان ارتباطات نیز فضای مجازی را قهرمان قصه نشان داد. آذری جهرمی در توئیتر خود نوشته است: «آیا در تیتر فردای روزنامه‌ها و طرح دیدگاه‎های صاحب‌نظران، به نقش شبکه‌های اجتماعی در همدلی ملی و سقوط دلار پرداخته خواهد شد؟ شاید این تجربه خوبی بود که نشان دهد برخی ایرادات مطروحه، ناشی از عدم وجود سیاست صحیح در نحوه استفاده از رسانه‌های نوین است نه نفس توسعه شبکه‌های اجتماعی.»

آذری جهرمی در حالی این توئیت را نوشته است که روز گذشته با وجود افت قیمت دلار از حوالی ظهر، شبکه‌های اجتماعی تا ساعات اولیه شب سکوت اختیار کرده بودند و هیچ خبری از #سقوط_دلار در آن‌ها نبود. این سکوت تا حدی برجسته بود که برخی از کاربران با اعتراض در صفحات خود می‌نوشتند، چرا وقتی دلار افزایش قیمت دارد شبکه‌های مجازی آشوب می‌شوند، اما حال که دلار لحظه‌ای سقوط می‌کند، همه ساکت نشسته‌اند.

با این حساب بیشتر به نظر می‌رسید، بر عکس آنچه که وزیر محترم ارتباطات نوشته‌اند، شبکه‌های اجتماعی بیش از آنکه در کاهش قیمت دلار تاثیر بگذارند در افزایش آن تاثیر داشتند. شاهد این مدعا، برخی از کانال‌ها و صفحات اجتماعی هستند که در روزهای افزایش قیمت، لحظه به لحظه آمار گرانی را مخابره می‌کردند اما با شروع روند کاهش قیمت، تعطیلی موقت کانال خود را اعلام کردند.

به عنوان مثال صفحه توئیتر «قیمت روز ارز و طلا» با شروع روند نزولی قیمت ارز برای مدتی از توئیتر خداحافظی کرد و یا به عنوان مثالی دیگر کانال تلگرامی بی‌بی‌سی فارسی با سکوت محض از کنار خبر سقوط قیمت ارز می‌گذرد.

کاربران فضای مجازی هم منطق آذری جهرمی را نپذیرفتند

بسیاری از کسانی که فعال میدان فضای مجازی هستند نیز منطق آذری جهرمی را نپذیرفتند و توئیت وزیر با واکنش اعتراضی بسیاری از آن‌ها مواجه شد. به عنوان مثال فرید ایراهیمی نیز توئیت کرد: «آذری جهرمی گفته سقوط دلار حاصل اتحاد شبکه های اجتماعی علیه دلالان ارز بود. - شما که از آب هم کره میگیری بزرگوار! منتها این کاهش نرخ ارز طی یک روز اتفاق افتاد. در این چند ماه که هر روز قیمت بالا میرفت، این شبکه متحد جنابعالی، خواب بودند یا در بستر بیماری یا در خدمت دلالان ارز؟!»

کاربری به نام علی قلهکی در واکنش به توئیت آذری جهرمی و محمود صادقی نوشته است: «گویا روحانی خودش پشت کاهش دلاره چرا؟! ۱.چون آذری جهرمی‌اش ادامه وجود تلگرام را به وسیله‌اش توجیه می‌کند ۲.محمود صادقی‌اش ادامه روند تصویب FATFرا تئوریزه می‌کند!»

همچنین شخصی دیگر با نام کاربری درویش نوشت: «سوالی که مطرح هست اینه که آیا سازوکاری که باعث جهش قیمت دلار در کشور شد رفع شده؟ یا تمام تحلیل دولتمردان از مدیریت بازار ارز فقط تاثیرات روانی شبکه های اجتماعی هست؟»

امید ایرانی نیز نوشت: «اتفاقا این شبکه اجتماعی خارجی باعث افزایش افسار گسیخته نرخ ارز شده»

مرتضی سرمدی نیز توئیت کرد: «آقای آذری جهرمی این سقوط دلار هر دلیلی داره جز اینی که شما میگی اینو خودتونم خوب میدونید ولی خب میخواید بزنید به اسم خودتون که بشیم تا ۱۴۰۴ با جهرمی حرف دیگس»

شخصی دیگر با نام کاربری «ضد نفوذ» نیز نوشت: «این حرف شما یعنی شبکه های اجتماعی در هر شرایطی می تونند التهاب ایجاد کنند. التهاب خرید دلار التهاب فروش دلار و نظام اقتصادی و زندگی مردم هم قربانی این ماجرا»

کلاه بافی از نمد دلار

با توجه به آنچه که بیان شد، توئیت وزیر ارتباطات را می‌توان تلاش وی برای بافتن کلاهی از نمد بازار آشفته اقتصاد  و دلقک بازی دلار قلمداد کرد. گویا وزیر جوان خواسته است با چسباندن کاهش دلار به تلگرام و توئیتر، سندیتی برای عادی سازی ولنگاری‌های شبکه‌های اجتماعی که نشأت گرفته از عدم مدیریت شبکه‌ها است، دست و پا کند. اما نه جناب وزیر، فراموش نمی‌کنیم همین شبکه‌های اجتماعی بودند که با سوء استفاده از عدم نظارت و مدیریت داخلی، بازوی رسانه‌ای دشمن در جنگ اقتصادی شدند و با لجن پراکنی به روح و روان مردم خط انداختند.

البته نوشته فوق، نه به معنای نادیده انگاشتن قدرت شبکه‌های اجتماعی و ترد کامل آن بلکه واکنشی به غلو آمیز صحبت کردن وزیر جوان ارتباطات و ماهی گیری او از آب گل آلود اقتصاد است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
تازه این بهترین وزیر است !
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار