کد خبر: 929115
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
گروه خودروسازی سایپا در شرایطی از امروز پیش‌فروش ۹ محصول خود را آغاز می‌کند که هنوز نتوانسته تعهدات قبلی خود را در تهران و سایر شهرستان‌ها محقق کند.
گروه خودروسازی سایپا در شرایطی از امروز پیش‌فروش ۹ محصول خود را آغاز می‌کند که هنوز نتوانسته تعهدات قبلی خود را در تهران و سایر شهرستان‌ها محقق کند.
به گزارش «جوان» در سال‌های گذشته، پیش‌فروش خودرو توسط خودروسازن داخلی یا واردکنندگان در ایران به یک معضل جدی تبدیل شده و هیچ نظارتی هم از سوی دستگاه‌های مربوطه روی آن صورت نمی‌گیرد. در پی جنجالی که در شش ماه گذشته در صنعت خودرو به وجود آمده و قیمت‌ها در بازار آزاد سر به فلک کشیده‌است؛ خودروسازان پیش‌فروش خودروهایشان را آغاز کردند تا شاید بازار ملتهب خودرو آرامش گیرد، اما نه‌تن‌ها قیمت‌ها فروکش نکرد؛ بلکه نقدینگی ثبت‌نام‌کنندگان نیز جمع‌آوری و در حساب خودروسازان بلوکه شد.
پیش‌فروش سایپا در ماه‌های نخست امسال با موعد تحویل مرداد، نمونه‌ای از بد‌قولی خودروسازان است و هنوز به متقاضیان تحویل داده نشده‌است. این خودرو‌ها که اغلب تیبا و پراید هستند، به دلایل نامعلومی آماده نشده‌اند. در حالی که گروه خودروسازی سایپا مدعی است که خانواده پراید داخلی‌سازی شده و قطعات آن وارداتی نیست.
با این حال سایپا از امروز ۹ محصول دیگرش را با زمان تحویل ۹ ماه آغاز می‌کند و قیمت نهایی آن در زمان تحویل خودرو به نرخ روز محاسبه خواهد شد. در این طرح سود مشارکت ۱۵ درصد و سود انصراف ۱۲ درصد است. در این بخشنامه محدودیت کد ملی وجود دارد. همچنین تمامی مشتریانی که در طرح جدید ایران‌خودرو ثبت‌نام کرده‌اند، مجاز به ثبت‌نام نیستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار