کد خبر: 928941
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
امریکا تهدید کرد که محاصره دریایی را به عنوان گزینه بازدارنده در برابر سیطره روسیه بر کنترل تأمین انرژی در خاورمیانه و اروپا در نظر می‌گیرد.
امریکا تهدید کرد که محاصره دریایی را به عنوان گزینه بازدارنده در برابر سیطره روسیه بر کنترل تأمین انرژی در خاورمیانه و اروپا در نظر می‌گیرد. همزمان انگلیس هم برای مقابله با تحرکات روسیه، ۸۰۰ نیروی نظامی خود را عازم قطب شمال می‌کند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رایان زینکی، وزیر کشور امریکا گفته است که با محاصره دریایی می‌توان جلوی کنترل نفت خاورمیانه را از سوی روسیه گرفت. وی در این باره گفت: «امریکا با نیروی دریایی خود توانایی این را دارد تا اطمینان حاصل کند که راه‌های دریایی باز می‌مانند و اگر لازم باشد برای تضمین اینکه انرژی روسیه به بازار وارد نشود، آن را محاصره کند.» این سیاستمدار امریکایی همچنین گفت که «اقتصاد روسیه به شدت به تأمین هیدروکربن‌ها و فروش محصولات انرژی بستگی دارد و به همین دلیل است که روسیه به دنبال تقویت تجارت انرژی خود در خاورمیانه است». دولت امریکا با هدف تأمین گاز و نفت سایر کشور‌ها با پروژه‌های جدید انرژی روسیه مخالف است. اظهارات وزیر کشور امریکا درحالی است که روسیه در حال برگزاری رزمایشی در دریای بالتیک است. به گزارش راشاتودی، مجموعه‌های موشکی ساحلی «بال» و «باستیون» در چارچوب رزمایش، پرتاب به سمت کشتی‌های دشمن فرضی در دریای بالتیک را انجام می‌دهند. به رومان مارتوف، نماینده رسمی ناوگان بالتیک روز یک شنبه گفت: «نظامیان رژه فناوری جنگی در منطقه آتش را انجام می‌دهند. در آنجا مجموعه‌های موشکی «بال» و «باستیون» قرار دارند که برای مبارزه با کشتی‌های روی آب و دفاع از ساحل دریایی استان کالینینگراد برنامه‌ریزی شده‌اند.» مارتوف گفت: «در مواضع موشک‌ها اهدافی قرار می‌گیرد و پرتاب الکترونیکی از مجموعه‌های موشکی به سمت کشتی‌های دشمن فرضی صورت خواهد گرفت.» از سوی دیگر، گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس گفته است که این کشور ۸۰۰ نیرو برای انجام عملیات نظامی به قطب شمال اعزام می‌کند. ویلیامسون در گفت‌وگو با روزنامه «ساندی تلگراف» گفت: «۱۰ سال پیش خیلی‌ها فکر می‌کردند که دوره فعالیت زیردریایی در قطب شمال تمام شده است و تهدید این فعالیت‌ها با فروپاشی دیوار برلین از بین رفته است، اما این تهدید در حال بازگشت است». وی گفت: «ما فعالیت زیردریایی روسی را بسیار نزدیک به سطحی می‌بینیم که در زمان جنگ سرد بود و این درست است که پاسخ به آن را آغاز کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار