کد خبر: 928938
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
نیرو‌های یمنی برای دومین بار در طول یک ماه اخیر با پهپاد فرودگاه دبی را هدف قرار دادند، رهبران یمنی معتقدند این حملات بیش از نتایج نظامی، عواقب اقتصادی برای امارات در پی دارد چرا که باعث بی‌ثباتی کشوری می‌شوند که جاه‌طلبی اقتصادی زیادی دارد و خود را ویترین اقتصادی منطقه می‌داند.
نیرو‌های یمنی برای دومین بار در طول یک ماه اخیر با پهپاد فرودگاه دبی را هدف قرار دادند، رهبران یمنی معتقدند این حملات بیش از نتایج نظامی، عواقب اقتصادی برای امارات در پی دارد چرا که باعث بی‌ثباتی کشوری می‌شوند که جاه‌طلبی اقتصادی زیادی دارد و خود را ویترین اقتصادی منطقه می‌داند.
انصارالله یمن همانطور که قبلاً هشدار داده بود فرودگاه دبی را در امارات با پهپاد هدف گرفت. دبی به قلب اقتصادی امارات معروف است. در حالی که سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد، حملات هوایی به فرودگاه دبی منجر به توقف پرواز‌ها در این فرودگاه شده، اما سخنگوی فرودگاه مدعی شده فعالیت فرودگاه بی‌وقفه ادامه دارد. محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی انصارالله یمن اعلام کرد، نیروی هوایی و پهپادی دومین عملیات خود را طی یک ماه گذشته علیه فرودگاه دبی انجام داد و باعث توقف پرواز‌ها در این فرودگاه شد. هرچند امارات توقف پرواز‌ها را تکذیب کرد، اما سخنگوی انصارالله هشدار داد: به‌رغم لاپوشانی مقامات امارات درباره حمله انجام شده اگر تجاوزات ادامه داشته باشد ما آن‌ها را وادار خواهیم کرد به این حمله اقرار کنند. امارات به همراه عربستان تجاوز گسترده‌ای را در حدو سه سال و نیم قبل علیه یمن آغاز کردند در حالی که متجاوزان فکر می‌کردند در عرض سه هفته صنعا را به تصرف خود در خواهند آورد، اما مقاومت سرسختانه یمنی‌ها نه تنها رشته‌های ائتلاف سعودی و اماراتی را پنبه کرد بلکه یمن را به باتلاقی تبدیل کردند که ریاض و ابوظبی راه خروج آبرومندانه‌ای برای بیرون رفتن از این بحران پیدا نمی‌کنند. حمله پهپادی انصارالله علیه فرودگاه دوبی پس از آن صورت می‌گیرد که ائتلاف سعودی و اماراتی با حمایت گسترده دولت‌های غربی به‌ویژه امریکا تلاش مجددی را برای تسلط بر شهر بندری حدیده آغاز کرده‌اند. این شهر که در سواحل غربی یمن واقع است تنها مسیر دسترسی انصارالله به دریا محسوب می‌شود و از اهمیت حیاتی برخوردار است. حدود دو ماه قبل سعودی‌ها و اماراتی عملیاتی را برای تصرف این شهر آغاز کردند که با شکست مواجه شده است، اما حالا به نظر می‌رسد متجاوزان تجدید قوا کرده‌اند تا هر طوری که شده الحدیده را به تصرف خود در آورند. سرتیپ عزیز راشد، معاون سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن و متحد انصارالله به المیادین گفت: هدف قرار دادن این فرودگاه در واکنش به تجاوز مداوم سعودی به ساحل غربی یمن انجام گرفت. رهبران یمن معتقدند با توجه به نقشی که امارات در عرصه اقتصادی برای خود تعریف کرده حملات پهپادی انصارالله می‌تواند بیش از آثار نظامی عواقب اقتصادی در پی داشته باشد. ادامه حملات پهپادی انصارالله می‌تواند ثبات را در امارات به چالش کشیده و در نتیجه باعث کاهش سرمایه‌گذاری شود. سرتیپ عزیز راشد افزود: «هدف قرار دادن فرودگاه دبی تأثیرات اقتصادی منفی بر گروه‌های متخاصم دارد و آن‌ها را وادار می‌کند به فکر پایان جنگ بیفتند. مرحله آینده برای نیرو‌های متخاصم علیه یمن دردناک‌تر خواهد بود.» امارات سرمایه‌گذاری زیادی در حوزه اقتصادی انجام داده و برنامه‌های جاه‌طلبانه بزرگی برای خود تعریف کرده است. در تازه‌ترین گزارش مجمع جهانی اقتصاد امارات متحده عربی با قرار گرفتن در جایگاه هفدهم این فهرست رتبه نخست را در شکوفایی اقتصادی در منطقه خاورمیانه به خود اختصاص داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار