کد خبر: 928577
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
دبیر جشنواره فیلم فجر:
ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر سی‌و‌هفتمین جشنواره فیلم فجر از زودتر شروع شدن جشنواره امسال به دلیل همزمانی با ایام فاطمیه خبر داد.
محمد صادقی
ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر سی‌و‌هفتمین جشنواره فیلم فجر از زودتر شروع شدن جشنواره امسال به دلیل همزمانی با ایام فاطمیه خبر داد.
داروغه‌زاده درباره جزئیات برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: فراخوان جشنواره فیلم فجر سال گذشته ۱۷‌مهر منتشر شد، امسال هم همان روش سال گذشته را در پیش خواهیم داشت. بعد از انتشار فراخوان، دبیرخانه کار خود را شروع خواهد کرد. وی درباره اعضای هیئت انتخاب نیز گفت: ابتدا باید منتظر ثبت‌نام فیلم‌ها باشیم، زیرا همانطور که می‌دانید اعضای هیئت داوری و انتخاب از بین سینماگران انتخاب می‌شود، بنابراین باید از بین کسانی باشند که فیلم نداشته باشند. داروغه زاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا باید هیئت انتخاب وجود داشته باشد، توضیح داد: دبیر جشنواره وقتی هیئتی را انتخاب می‌کند، در واقع از آن‌ها کمک می‌گیرد تا انتخاب‌ها را بهتر انجام دهد، اما در نهایت مسئولیت با دبیر است. در ایران جشنواره ما، جشنواره سینمای ایران است و از کشور‌های مختلف در آن حضور ندارند و سیاست اصلی همان سیاستی است که کل مدیریت سینما را اداره می‌کند. باید از هیئت انتخاب کمک بگیریم تا انتخاب‌ها بهتر باشد و کمتر حاشیه داشته باشیم. داروغه زاده درباره برگزاری جشنواره در استان‌ها نیز توضیح داد: سال گذشته فیلم‌های جشنواره را در استان‌ها هم نمایش دادیم، زیرا معتقدیم جشنواره فیلم فجر جشن سینمایی است که باید در کل کشور انجام شود، امسال هم می‌خواهیم نمایش را در استان‌ها داشته باشیم، البته به دلیل ایام فاطمیه جشنواره دو یا سه روز زودتر شروع خواهد شد.
وی با بیان اینکه اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره سی و هفتم همان شورای سال گذشته هستند، گفت: سیاستگذاری‌های کلان جشنواره با شوراست، اعضای هیئت انتخاب و داوران را آن‌ها انتخاب می‌کنند و فرم فراخوان چیزی است که توسط شورا تصویب نهایی شده باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار