کد خبر: 928571
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بازهم در سازمان ملل شوی ضدایرانی اجرا کرد
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر نشان داد که علاوه بر کشتار و اشغال به عنوان استعداد اصلی صهیونیست ها، استعداد شایانی هم در لودگی دارد!
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر نشان داد که علاوه بر کشتار و اشغال به عنوان استعداد اصلی صهیونیست ها، استعداد شایانی هم در لودگی دارد! او با نشان دادن عکسی که مدعی شد مربوط به یک مرکز اتمی در روستای تورقوزآباد (با تلفظ عامیانه دورقوزآباد) است، سعی کرد چراغ اتهام‌افکنی غیر قابل‌باور علیه ایران را روشن نگه دارد که حتی از سوی مقام‌های امریکایی هم جدی گرفته نشد، اما رسانه و مقامات سعودی هم در همصدایی با تل‌آویو به اظهارات وی استناد و از موضع امریکا– اسرائیل در خروج از برجام حمایت کردند.
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل با نشان دادن تصاویری از یک ساختمان در «تورقوزآباد»، مدعی شد که ایران در نزدیکی تهران تجهیزات هسته‌ای دارد که آن را به آژانس گزارش نکرده است. این در حالی است که به گفته او این تصاویر مدت‌هاست که در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفته و این نهاد واکنشی به آن‌ها نداشته است. وی در بخشی از سخنرانی‌اش گفت: «سه سال پیش من در اینجا تنها کسی بودم که با توافق هسته‌ای با ایران مخالفت کردم... ما با این توافق مخالف بودیم چراکه تهدیدی برای ما بود و مسیر ایران به سمت سلاح اتمی را هموار می‌کرد.» نتانیاهو با متهم کردن اروپا به تلاش برای جلب رضایت ایران، از اتحادیه اروپا به دلیل «کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌ها» انتقاد کرد و گفت: اروپا باید از تاریخ درس بگیرد. در حالی که نتانیاهو ابتدا گفته بود پارسال اقتصاد ایران رشد چشمگیری داشته و حالا تحریم‌ها موجب سقوط ارزش ریال شده، اما بعداً گفت: برجام دستاوردی برای مردم ایران نداشته و آن‌ها معتقدند که سرمایه‌های آن هدر می‌رود. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «برجام یک نکته مثبت داشته، آن هم اینکه اسرائیل و اعراب را به میزانی که هیچ‌گاه قابل تصور نبود، به هم نزدیک کرده است.» انتقاد از تشکیلات خودگردان فلسطین، تأکید بر «دموکراتیک و یهودی» بودن رژیم صهیونیستی و حمله به نهاد‌های مختلف سازمان ملل متحد از جمله دیگر بخش‌های سخنرانی نتانیاهو بود.
وی سپس از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا و «نیکی هیلی» نماینده این کشور در سازمان ملل به دلیل «حمایت بی‌چون و چرا از حق دفاع اسرائیل» تشکر کرد و برای آن‌ها کف زد. در واکنش به اظهارات او تنها نمایندگان امریکا و رژیم صهیونیستی شروع به دست زدن کردند. در بخش‌های دیگری از نشست هم خانواده نتانیاهو و هیئت رژیم صهیونیستی و امریکا چند بار او را تشویق کردند، اما کس دیگری آن‌ها را همراهی نکرد.

واکنش امریکا و روسیه
یک مقام اطلاعاتی امریکا که به شرط عدم افشای نام با رویترز گفت‌وگو می‌کرد سخنان نتانیاهو را «تا حدی گمراه‌کننده» توصیف کرد. او گفته، «اولاً اینکه ما از قبل درباره این تأسیسات اطلاعات داشتیم. داخل آن پر از قفسه‌های پوشه و کاغذ است نه لوله‌های آلومینیوم برای سانتریفیوژ.»
مقام امریکایی در ادامه گفت: «دوم آنکه، آن‌طور که همه تا اینجا می‌دانند در این تأسیسات چیزی وجود ندارد که به این کشور اجازه دهد سریع‌تر از آنچه با روش‌های دیگر می‌تواند با گریز هسته‌ای از برجام به سمت تولید سلاح برود.»
همچنین «جارت بلانک»، هماهنگ‌کننده سابق وزارت خارجه امریکا در امور اجرایی «برجام» در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه «گاردین» درباره میزان اهمیت ادعای جدید نتانیاهو گفت: «من مشکوکم، زیرا این روشی عجیب و غیرمؤثر برای منتشر کردن چنین اطلاعاتی است. اما اگر مشخص شود که ایرانی‌ها [قوانین را]نقض کرده‌اند، مسئله فرق خواهد کرد.»
از سوی دیگر میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با اینترفکس گفت که اسرائیل سند و مدرکی علیه فعالیت‌های ایران دارد باید آن را به آژانس تحویل دهد. وی افزود: بازرسان آژانس صد‌ها بار ایران را مورد بازرسی قرار داده‌اند و همیشه در گزارش‌های خود تأیید کرده‌اند که ایران به تعهداتش در چارچوب برجام عمل کرده است.

واکنش ایران: نتانیاهو سرکار است
معاون وزیر خارجه ایران در واکنش به ادعا‌های تازه نتانیاهو در مصاحبه با صدا و سیما با خنده تمسخر‌آمیز گفت: «این دفعه دیگه نتانیاهو را به دورقوزآباد ارجاع داده‌اند، حدس می‌زنم عده‌ای او را سرکار گذاشته‌اند.» معاون وزیر خارجه کشورمان همچنین در مصاحبه با شبکه تی‌آرتی ترکیه درباره لفاظی‌های مقامات امریکایی درباره ایران گفت: «این چیز جدیدی برای ما نیست. لفاظی‌های آن‌ها خیلی زیاد علیه ایران همیشه وجود داشته است. نزدیک ۴۰ سال است». وی در ادامه افزود: رؤسای جمهور امریکا همیشه این اشتباه را تکرار کرده‌اند که با زبان تهدید با ایرانی‌ها صحبت می‌کنند که هرگز مؤثر نبوده و در آینده نیز مؤثر نخواهد بود. ما همیشه ثابت کرده‌ایم که به زبان احترام پاسخ خواهیم داد. همچنین بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به شوی جدید نتانیاهو گفت: امریکا و رژیم صهیونیستی به سناریو‌سازی و دروغ‌پردازی‌های جدید علیه ایران روی آورد‌ه‌اند. قاسمی افزود: جهانیان به این نوع سخنان دروغ، نسنجیده و بی‌محتوا و شو‌های دروغین تنها با صدای بلند خواهند خندید.

ترامپ: ایران در حال فروپاشی است!
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور امریکا از فرصت سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و ریاست جلسه سران عضو شورای امنیت این سازمان در روز چهار شنبه بهره گرفت تا با تکرار ادعای ضد ایرانی تحریم‌های یکجانبه علیه کشورمان را توجیه کند، در مصاحبه‌ای که بامداد جمعه منتشر شد مدعی شده ایران بعد از خروج امریکا از برجام در حال فروپاشی است. ترامپ در مصاحبه با یک رسانه امریکایی (news۳lv. com) بعد از برشمردن دستاورد‌های ادعایی‌اش در خصوص کره‌شمالی گفت: «این تازه یکی از کار‌های بسیار زیادی است [که من انجام داده‌ام]. توافق ایران را ببینید. ما توافق ایران را لغو کردیم. یکی از بد‌ترین توافق‌هایی بود که من دیده‌ام با مذاکره به دست آمده است.» رئیس‌جمهور امریکا در ادامه ادعا‌های خود گفت: «ما به آن‌ها ۱۵۰ میلیارد دلار دادیم؛ این توافق را لغو کردیم و حالا آن کشور در حال فروپاشی است. شاید توافق جدیدی بکنیم، ولی آن توافق، توافق بهتری خواهد بود. ولی ایران دارد فرومی‌پاشد.»
ترامپ در ادامه مدعی شد: «وقتی که من روی کار آمدم مسئله این بود که ایران چه زمانی کل خاورمیانه را می‌گیرد. حالا آن‌ها فقط می‌خواهند دوام بیاورند.» دونالد ترامپ ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات امریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری امریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
said
|
Switzerland
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
سلام. اسرائیل سعی در پیاده کردنِ یک سیاست اروپایی را دارد که میگوید. هزار دروغ بگو از دشمن ات، اگر دوستانش دوتا را باور کنند تو برنده هستی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار