کد خبر: 928118
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
اتاق اصناف:
نایب رئیس اتاق اصناف ایران ضمن اعلام این که ذخایر و عرضه کالا‌های اساسی مشکلی ندارد، گفت: نباید با جوسازی، مردم را به خرید بیش از نیاز کالا‌ها دعوت کنیم.
جوان آنلاین: محمود هاشمی، نایب رئیس اتاق اصناف ایران در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: برای مثال مسئله پوشک تیتر اخبار شد و همه کسانی را که شاید حتی نیازی به این کالا نداشتند را نیز نگران کرد. اما این کار درست نیست و جو باید آرام نگه داشته شود تا مردم از نظر روانی آرامش داشته باشند.

وی با تاکید بر این که از نظر ذخایر کالا‌های اساسی در استان‌ها مشکلی نداریم، افزود: تاکنون هیچ موردی مبنی بر این که متقاضی به فروشگاه برود و کالای مورد نیازش را پیدا نکند، وجود نداشته است؛ بنابراین با توجه به این که فعلا در ذخایر و در عرضه کالا‌های اساسی مشکلی نداریم، نباید جو ایجاد کنیم و مردم را به خرید بیش از نیازشان تحریک کنیم.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به این که اتفاقات مریوان باعث شد دولت و ملت هوشیار شوند و اجازه ندهند هر محصولی از کشور خارج شود، گفت: باید صادرات کالا‌های اساسی را متوقف کنیم و اجازه ندهیم اجناس‌مان را مفت ببرند. گرانی ارز باعث شده صادرات اجناس در بنادر آزاد و مرز‌ها به نفع همسایگان شود.

گفتنی است، هفته گذشته فرماندار مریوان اعلام کرد که به طور ثابت روزانه ۱۱۰۰ نفر برای خرید از مرز باشماق وارد مریوان می‌شوند و حجم زیادی از کالا‌های اساسی‌شان را از مریوان تامین می‌کنند؛ به طوری که کالا‌های اساسی زندگی در مریوان نایاب شده است که در این راستا دولت خروج کالا از این مرز را ممنوع اعلام کرد.

در ماه‌های اخیر کاهش عرضه و در نتیجه آن، افزایش قیمت برخی محصولات، بازار مصرف را دچار مشکل کرده است؛ به طوری که کم شدن محصولاتی مانند پوشک و محصولات سلولزی به دلیل کاهش عرضه که در برخی موارد به احتکار و در برخی دیگر به کمبود مواد اولیه و مشکل در تولید برمی‌گردد، بازار این محصولات را داغ کرد و باعث شد که حتی مصرف‌کنندگان به سمت خرید بیش از نیاز خود روی آورند و بر التهاب بازار بیفزایند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار