کد خبر: 928015
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
نگاهی به پرسپولیس در فصل جدید
تیمی با دست‌های خالی همچنان پیش می‌رود و تیمی هم با دست‌های پر و یک‌دوجین بازیکن نمی‌تواند از کابوس چند فصل اخیر جدا شود، این حکایت این روز‌های پرسپولیس و استقلال است. اتفاقی که در هفته هفتم لیگ به خوبی آن را نشان داد، آن هم یک هفته قبل از رویارویی بزرگ دو تیم در دربی پایتخت که قرار است پنج‌شنبه ورزشگاه آزادی را به یک دیگ جوشان تبدیل کند
مانی سعیدی
تیمی با دست‌های خالی همچنان پیش می‌رود و تیمی هم با دست‌های پر و یک‌دوجین بازیکن نمی‌تواند از کابوس چند فصل اخیر جدا شود، این حکایت این روز‌های پرسپولیس و استقلال است. اتفاقی که در هفته هفتم لیگ به خوبی آن را نشان داد، آن هم یک هفته قبل از رویارویی بزرگ دو تیم در دربی پایتخت که قرار است پنج‌شنبه ورزشگاه آزادی را به یک دیگ جوشان تبدیل کند. استقلال این هفته با نساجی مساوی کرد تا در شش بازی تنها یک برد دشت کرده باشد و با هفت امتیاز روی رده یازدهم بایستد. آن‌سو، اما پرسپولیس مقابل سپیدرود رشت در حالی که تا دقیقه ۹۰ هر‌چه می‌زد به در بسته می‌خورد با یک شوت استثنایی توانست بردی دیگر کسب کند و با ۱۵ امتیاز و بدون باخت در رده دوم قرار بگیرد و همچنان یکی از مدعیان جدی جام هجدهم باشد.
محرومیت هم سد راهشان نشد
قرمز‌ها در شرایطی در لیگ هجدهم همچنان چهره یک مدعی جدی را دارند که این تیم به دلیل محرومیت از جذب بازیکن نتوانسته در زمستان گذشته و تابستان امسال بازیکن جذب کند. در مقابل برانکو نیز چند بازیکن تأثیرگذارش مانند وحید امیری و صادق محرمی را به دلیل لژیونر شدن از دست داده تا نیمکت این تیم خالی‌تر هم شود. محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده نیز در لیست خروجی برانکو قرار گرفتند. با این حال قرمز‌ها در فصل جدید با نتایج خوبشان نشان داده‌اند که محرومیت و جدایی بازیکنان اصلی مانعی برای نزول قرمز‌ها نبوده است.
آن‌ها علاوه بر اینکه در لیگ با چهار برد، سه مساوی و بدون باخت در رده دوم جدول هستند؛ در لیگ قهرمانان نیز با گذر از تیم ترسناک الدحیل قطر به نیمه‌نهایی رسیده‌اند و شانس زیادی برای فینالیست شدن دارند. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد هنر برانکو برای حفظ شرایط ایده‌آل قرمز‌ها با وجود محرومیت‌ها قابل انکار نیست. مربی که در سه فصل اخیر در پرسپولیس چهره متفاوتی نسبت به دوران حضورش در تیم ملی داشته و دیگر خبری از آن روحیه محافظه‌کارانه این مربی کروات در زمان حضورش در تیم ملی نیست و پرسپولیس شجاع‌تر و زیباتر بازی می‌کند.
برانکو پس از پیروزی مقابل سپیدرود درباره نمایش خوب تیمش مانند فصل گذشته با وجود کمبود بازیکن گفت: «می‌دانستیم امید عالیشاه و نوراللهی به شرایط ایده‌آل برمی‌گردند. بشار هم باید به شرایط ایده‌آل برگردد، چون فصل گذشته مدت زیادی را به همراه تیم ملی‌اش بوده است. باید جای خالی فرشاد احمدزاده، ربیع‌خواه و صادق محرمی را پر کنیم. امروز کمال کامیابی‌نیا و ماهینی را هم در اختیار نداشتیم، اما بازیکنان تلاش زیادی کردند.»
پاسخ به تحقیر کرش
گلزنی آدام همتی در بازی با پرسپولیس یکی از نکات قابل توجه بازی یک‌شنبه شب بود. همتی ۲۴ ساله دو سال پیش با وساطت سعید راد، بازیگر معروف سینمای ایران که پدربزرگ اوست، در پرسپولیس تست داد و مورد توجه برانکو قرار گرفت. نام همتی در اختلافات کرش و برانکو هم به میان آمد تا جایی که سرمربی پرتغالی تیم ملی در بیانیه‌ای در تیرماه امسال در اوج اختلافاتش با سرمربی پرسپولیس درباره همتی با طعنه و کنایه گفته بود: «می‌خواهم راجع به آدام همتی یادآوری کنم که با تخصص شما به تیم اضافه شد، بازیکنی که مثل بازیکنان اوکراینی هیچ دقیقه یا دقایق بسیار اندکی بازی کرد و این نشان‌دهنده کیفیت تصمیمات فنی شماست که با این تصمیم‌ها شما هزاران یا میلیون‌ها دلار را از بین بردی.»
با این حال همتی که در فصل جدید بیشتر فرصت بازی پیدا کرده در بازی یک‌شنبه شب در نیمه دوم به بازی آمد و با یک سوپرگل، پرسپولیس را به پیروزی رساند تا برانکو در نشست خبری پس از بازی فرصت را مناسب ببیند و پاسخ کنایه چند ماه پیش کرش را بدهد: «انتقادات زیادی به من شد. آدام همتی به خاطر اینکه پدربزرگش یکی از بازیگران بزرگ ایران است تحقیر می‌شد، اما امروز نشان داد که لیاقت حضور در بین ما را دارد و برای او بسیار خوشحال هستم. او نتیجه همه تلاش‌هایش را دید. کار برای همتی ساده نبود، او تمام فشار‌ها و تحقیر‌ها را تحمل کرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار