کد خبر: 927832
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
گفت وگوی "جوان آنلاین" با مربی و کارشناس والیبال در پی حذف تیم ملی در رقابتهای جهانی
شکستی دیگر در دور دوم مسابقات باعث شد تا رویای نافرجامی در این دوره از رقابتها داشته باشیم و نتوانیم در جمع ۸ تیم پایانی مسابقات قرار گیریم. مسابقاتی که ۴ سال پیش توانسته بودیم ششم دنیا شده و شگفتی ساز شویم.

سرویس ورزشی جوان آنلاین وحید صابری : شکستی دیگر در دور دوم مسابقات باعث شد تا رویای نافرجامی در این دوره از رقابتها داشته باشیم و نتوانیم در جمع ۸ تیم پایانی مسابقات قرار گیریم. مسابقاتی که ۴ سال پیش توانسته بودیم ششم دنیا شده و شگفتی ساز شویم.

جبار قوچان نژاد مربی و کارشناس والیبال در گفت و گو با "جوان آنلاین" درباره نتایج تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان گفت: ارزیابی من درباره تیم ملی علی رغم کنار رفتن از رقابت ها ، همچنان خوب است چرا که ما در این مسابقات ، بازیکنان مان در حد و اندازه واقعی شان ظاهر شدند و اگر بازی را واگذار کردیم بخاطر عملکرد خوب حریف و مشکلات فنی مربی تیم ما بوده است. ما برابر کانادا بسیار خوب ظاهر شدیم در حالی که اگر این عملکرد را برابر بلغارها داشتیم قطعا پیروز میدان می بودیم. بدشانسی تیم ما در این دوره بسیار مشهود بود.در لحاظ حساسی ، امتیازات بدی را از دست دادیم که نمی شود آن را فنی دانست و اگر کمی خوشانس تر می بودیم الان جایگاهی به مراتب بهتری می داشتیم. هر چند که بعد از بازی با بلغارستان بچه ها با استرس بیشتری به میدان آمدند که همین اجازه نداد تا عملکرد همیشگی شان را داشته باشند.

وی درباره نقاط ضعف تیم ملی در این دوره از مسابقات اظهار داشت: یکی از عمده ترین مشکلاتی که تیم ما در این دوره داشت و البته از قبل هم وجود داشت ، بحث زدن سرویس های پرشی است ، موضوعی که خط سرعت حریف را از کار می اندازد. وقتی سرویس پرشی زده می شود ، دریافت ها ناقص خواهد بود و توپ ها به راحتی به پاسور نمی رسد و همین باعث کسب امتیاز می شود ، موردی که در تیم ما بسیار مشهود بود. ما در رقابتهای جهانی در دریافت بسیار ضعیف عمل کردیم. ملی پوشان ما در زدن سرویس پرشی تبحر لازم را ندارند و نمی توانند برای حریف مشکل ساز شوند .ملی پوشان ما با زدن سرویس های موجی بی هدف ، فقط توپ را به زمین حریف می رساندند و آن ها به راحتی آن را تبدیل به امتیاز می کردند.این دو مورد مهمترین نقاظ ضعف تیم ملی بود که در همه  دیدارها قابل لمس بود.ما در آینده اگر می خواهیم پیشرفت بهتری داشته باشیم حتما باید در زدن سرویس های پرسی حرفه ای تر عمل کنیم. امروزه در دنیا سرویس یکی از پوئن های مثبت در ارزیابی بازیکنان است.

قوچان نژاد در ادامه افزود: در بازی با کانادا مشخص بود که حریف ، کاملا نفر به نفر بازیکنان ما را مورد آنالیز قرارداده است .اگر دقت کرده باشید زمانی که معنوی نژاد در زمین بود بیشتر سرویس ها به او ختم می شد چرا که احساس می کردند او در دریافت ضعیف تر عمل می کند،  اما بازهم معتقدم که زدن سرویس های پرشی از سوی کانادایی ها و دریافت ناقص انتهای زمین ما باعث می شد تا توپ خوبی در اختیار معروف قرار نگیرد و در نهایت امتیازها به سختی بدست آید.

کارشناس والیبال با اشاره به عملکرد ضعیف کولاکوویچ در این چند سال گفت: به نظر من آوردن کولاکوویچ از همان ابتدا اشتباه بود. او در حد و اندازه ایران نیست ..او مربی ای نیست که بتواند به دانش بچه های ما اضافه کند.البته من قصد توهین ندارم اما مسئولان فدراسیون بهتر است حالا که قرارداد او در حال اتمام است به دنبال مربی با دانشی باشند که آورده ای برای تیم ملی داشته باشد. ما باید یک خون تازه ، یک تفکر تازه و یک مربی با ایده های نو برای تیم ملی نیاز داریم. در واقع کولاکوویچ چیزی به والیبال ایران اضافه نکرده است. فدراسیون در این چند سال واقعا تمام تلاشش را کرد تا تمام امکانات لازم را در اختیار تیم‌ ‌ملی و کولاکوویچ قرار دهد اما نتایج بدست آمده آدم را مایوس می کند. آنچه مشخص است اینکه عملکرد کولاکوویچ خوب نبوده و کادر فنی نیازمند تغییر است.ما باید مربی بیاوریم که مدیریت را بلد باشد .ما پس از ولاسکو نتوانستیم چنین مربی کاربلدی را استخدام کنیم و این نوسان مدیریتی در کولاکوویچ هم قابل فهم است.

وی در پاسخ به "جوان آنلاین " درباره این که چرا نقش مربیان ایرانی در کنار کولاکوویچ بسیار کم رنگ است اظهار داشت: با این موضوع موافقم . با تمام احترامی که برای رضایی و اکبری قائل هستم اما در طول بازی ها می بینیم که نقش خاصی را ایفا نمی کنند حتی کوچکترین مشورتی نمی دهند.ما در بازی با بلغارستان در نبود معنوی نژاد ست ها را واگذار کردیم در صورتی که اگر موضوع تنبیه یا مصدومیت ، مطرح نبوده باشد غفلت زیادی در اینباره کرده ایم که این وظیفه مربی است که نکات را به سرمربی  گوشزد کند.شریفی در بازی با بلغارها فشار زیادی را متحمل کرد در صورتی که تعویض یک بازیکن قدرتی مثل معنوی نژاد می توانست روند بازی را عوض کند، یا در تایم اوت گرفتن ، ویدئو چک و تعویض ها ما دیدیم که آقای کولاکوویچ چند اشتباه فاحش داشت که این وظیفه مربی است که این موارد را مطرح کند .البته ما درکنار تیم نیستیم و شاید این بزرگوران گوشزد کرده اند و مربی قبول نکرده به هر حال تمام این موارد می توانست دست به دست هم دهد تا تیم نتیجه بگیرد و به مرحله بعد صعود کند.

 کارشناس والیبال با اشاره به بحث لژیونرشدن ملی پوشان هم گفت: این موضوع مثل شمشیر دولبه می ماند که امیدوارم به نفع والیبال ملی ما باشد. بی شک حضور ملی پوپشان در لیگ های اروپایی باعث تضعیف لیگ خواهد شد اما از طرفی باعث می شود تا جوانان آینده داری در لیگ حضور یابند. بسیاری از والیبالیست های جوان ما ، همیشه پشت سر ملی پوشان قرار می گرفتند و نمی توانستند در میادین بازی کنند و این مورد می تواند کمک شایانی به این قضیه داشته باشد. از طرفی دیگر لژیونر شدن ملی پوشان و بازی در لیگ های حرفه ای می تواند تفکر حرفه ای را به آنها بیاموزد که درنهایت باعث تقویت تیم ملی می شود. ما باید علاوه بر استعدادیابی ، جوانگرایی در تیم ملی داشته باشیم البته انصافا در این چند ساله کارهای خوبی انجان شده اما یادمان باشد که نباید تیم ملی را بکیباره جوان کرد تا شالکه اصلی از بین برود.

وی در پایان افزود: امروز در دقیقه نود قرار شد تیمی به نمایندگی خراسان در لیگ داشته باشیم که هدایت آن بر عهده من است و امیدوارم با توجه به زمانی که از دست دادیم بتوانیم نماینده خوبیبرای استان خراسان باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار