کد خبر: 927347
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
کاروان «خودباوری و امید» در مسیر اعزام به جاکارتا
سرپرست کاروان ایران در پاراآسیایی ۲۰۱۸ در ابتدای این نشست به نام و شعار کاروان کشورمان در اندونزی اشاره کرد: «با توجه به شرایط جامعه و تلاش بی‌وقفه ورزشکاران جانباز، معلول و نابینای ما، نام کاروان ایران در این دوره «خودباوری و امید» انتخاب شده است.
شيوا نوروزی
هادی رضایی شرایط ملی‌پوشان جانباز و معلول اعزامی ایران به جاکارتا را تشریح کرد.
سرپرست کاروان ایران در پاراآسیایی ۲۰۱۸ در ابتدای این نشست به نام و شعار کاروان کشورمان در اندونزی اشاره کرد: «با توجه به شرایط جامعه و تلاش بی‌وقفه ورزشکاران جانباز، معلول و نابینای ما، نام کاروان ایران در این دوره «خودباوری و امید» انتخاب شده است.
همچنین شعار «با توکل و تلاش ما می‌توانیم» برای کاروان اعزامی برگزیده شده است. کاروان کشورمان نهم و دهم مهرماه به محل برگزاری بازی‌ها اعزام می‌شود.»

سرپرست نمادین
هادی رضایی در ادامه از انتخاب فرزند شهید همدانی به عنوان سرپرست نمادین کاروان خبر داد: «در هر دوره از بازی‌های پاراآسیایی یک نفر را به عنوان سرپرست نمادین کاروان انتخاب می‌کنیم. از آنجا که ۱۶ مهرماه سالگرد شهادت سردار همدانی است و بازی‌ها نیز در همین تاریخ آغاز می‌شود، تصمیم گرفتیم وهب همدانی، فرزند این سردار شهید را به عنوان سرپرست نمادین انتخاب کنیم. فرزند شهید همدانی همراه با کاروان اعزام می‌شود و در جریان بازی‌ها و مراسم افتتاحیه و اختتامیه نیز در کنار ورزشکارانمان خواهد بود.»

کاروان کیفی
سرپرست کاروان ایران تعداد ورزشکاران اعزامی کشورمان به جاکارتا را ۲۰۹ نفر اعلام کرد: «۱۰۶ ورزشکار مرد و ۷۳ ورزشکار خانم به جاکارتا می‌روند. سختگیری‌های زیادی برای انتخاب نفرات اعزامی به خرج دادیم و فقط مدال‌آور می‌بریم، نه توریست. ۱۴ مهرماه افتتاحیه و ۲۱ مهر نیز اختتامیه برگزار می‌شود. از ۱۷ رشته بازی‌ها، ایران در ۱۳ رشته حضور دارد. به غیر از رشته بوچیا در ۱۲ رشته دیگر انتظار مدال‌آوری حداکثری داریم. با توجه به اینکه ورزشکارانمان از فیلتر‌های زیادی برای اعزام عبور کرده‌اند، با در نظر گرفتن امید و خودباوری معلولان و جانبازان شانس همه ملی‌پوشان برای کسب مدال بالاست.»

ارز ثانویه
به گفته رضایی کاروان «خودباوری و امید» با هیچ مشکل مالی مواجه نیست: «ارز ثانویه گرفته‌ایم و مشکلات اقتصادیمان حل شده است. حالا وقت ناله کردن نیست و سعی‌مان بر این است که ورزشکاران پاراآسیایی با جدیت و روحیه مضاعف در جاکارتا به میدان بروند. با حمایت وزارت ورزش مشکل ارزی و پشتیبانی نداریم.»

نگاه به رتبه سوم
رضایی درباره پیش‌بینی اش از عملکرد کاروان اعزامی اظهار داشت: «هدفگذاریمان بر مبنای قدرت تیم‌ها و نیروی ورزشکارانمان تکرار رتبه چهارم است، نیم‌نگاهی هم به رتبه سوم داریم. در بازی‌های ۲۰۱۰ گوانگژو با حضور در ۱۴ رشته، ۸۰ مدال کسب کردیم و در بازی‌های ۲۰۱۴ اینچئون هم ۱۲۰ مدال گرفتیم. باید به این نکته توجه داشت که در این دوره از رقابت‌ها، دو رشته فوتبال پنج نفره و هفت نفره برگزار نمی‌شود، در حالی که ایران در این دو رشته حرف اول را در آسیا می‌زند. از طرفی میزبان حق دخل و تصرف در رشته‌های بازی‌ها را دارد.»

پاداش دلاری
پرداخت پاداش دلاری به ورزشکاران مدال‌آور نکته‌ای بود که هادی رضایی در پایان نشست خبری از آن سخن گفت: تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا مشکلات را پیش از اعزام حل کنیم. از طرفی با توجه به بودجه‌ای که در اختیارمان است، قصد داریم جوایز خوبی را به ورزشکاران و مدال‌آوران پای سکو اهدا کنیم. وزارت ورزش اعلام کرده پاداش مدال‌آوران پاراآسیایی و آسیایی یکسان است. بر این اساس کمیته ملی پارالمپیک نیز برای مدال‌آوران طلا ۵ هزار دلار، نقره‌ای‌ها هزار دلار و برنزی‌ها ۵۰۰ دلار در نظر گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار