کد خبر: 927260
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش با تاکید بر اینکه باشگاه های استقلال و پرسپولیس شامل قانون بازنشستگی می‌شوند، گفت: در حال حاضر کارمند وزارت ورزش هستم و بازنشسته به حساب نمی‌آیم.
 
ماجرای کی‌روش به وزارت ورزش مربوط نیست/ بازنشسته نیستم

جوان آنلاین: محمدرضا داورزنی امروز در حاشیه برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون اسکواش در جمع خبرنگاران درباره بحث بازنشستگی خود اظهار داشت: من از سال ۷۹ از سپاه به سازمان تربیت بدنی منتقل شدم و در حال حاضر نیز کارمند وزارت ورزش هستم و بنابراین بازنشسته نیستم.

داورزنی درباره سایر روسای فدراسیون ها تصریح کرد: بحثی که مطرح است اینکه در حال حاضر تعدادی از روسای فدراسیون های ورزشی، حکم بازنشستگی دارند که برخی از آنها ۴ سال و برخی نیز ۷-۸ سال از آن می گذرد و حقوق بازنشستگی دریافت می کنند. تا به امروز برخی از این روسا به دلیل استفاده از بحث ایثارگری اجازه حضور در مجمع انتخاباتی را داشتند و به عنوان رئیس نیز انتخاب شدند.

داورزنی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی دیگر نیز با داشتن مدرک لیسانس و سن ۶۰ سال و برخی نیز با مدرک دکترا و کارشناسی ارشد و با سن بالاتر از ۶۵ سال در سازمان مربوطه خود خدمت می کردند. حال باید دید که در آینده چه اتفاقی رخ می دهد. در حال حاضر کسانی که با استفاده از کارت ایثارگری فعالیت می کنند اگر زیر ۵۰ درصد جانبازی و کمتر از سه سال اسارت و فرزند شهید بودن را نداشته باشند شامل این شروط نمی شوند و بعد از دو ماه مدت قانونی تعیین شده باید پست و مسئولیت خود را واگذار کنند.

وی افزود: در حال حاضر وزارت ورزش و جوانان در حال بررسی این موضوع است و اقدامات عملی برای اجرای این قانون را پس از پایان مدت دوماهه اجرایی خواهد کرد که این شامل حال روسای فدراسیون ها نمی شود و به نوعی کسانی که از منابع دولتی از فدراسیون ها مانند دبیر، خزانه دار و غیره استفاده می کنند باید از قانون تمکین کنند. وزارت نیز ملزم است از قانون تمکین کند.

معاون ورزش قهرمانی درباره نحوه ورود وزارت ورزش به موضوع کی روش نیز خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال با کی روش تا پایان جام ملت ها به توافق رسیده و فدراسیون باید پاسخگوی این مباحث باشد. برخی از این سوال ها که در رسانه مطرح می شود به وزارت ورزش مربوط نیست. تصمیم گیری در رابطه با کی روش با فدراسیون فوتبال است و ما فقط از تصمیم های فدراسیون حمایت می کنیم.

وی افزود: البته این موضوع تنها شامل حال فدراسیون فوتبال نیست بلکه وزارت ورزش فعالیت تمامی فدراسیون ها را رصد و بررسی می کند اما دخالتی در امور فدراسیون ها ندارد. مسئولیت تصمیم گیری با رئیس فدراسیون است و او باید پاسخگو باشد. وزارت ورزش تنها نقش حمایتی دارد به ویژه در شرایط فعلی و با توجه به نرخ ارز، وزارت تلاش می کند تا طی راهکارهای قانونی، این مشکلات را پشت سر بگذاریم. در خصوص کی روش و تصمیم فدراسیون فوتبال نیز، وزارت ورزش تنها حمایت می کند.

معاون ورزش قهرمانی درباره صحبت های مطرح شده در رسانه ها درخصوص درصد جانبازی مهدی تاج و اینکه آیا وزارت ورزش مسئول رسیدگی به آن است یا خیر؟ گفت: نهادی که میزان جانبازی را تأیید می کند وزارت ورزش نیست بلکه بنیاد جانبازان است که مسئولیت بررسی این پرونده نیز بر عهده این بنیاد است. برخی از افراد به دلیل تغییر عوارض خود درخواست بررسی میزان جانبازی را می دهند و این چیز جدیدی نیست. هر زمانی که بنیاد جانبازان برگه ای را اعلام کند، طبیعی است که وزارت ورزش آن را ملاک خود قرار داده اما در حال حاضر مکاتبه ای در این خصوص صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون هایی که شامل حال این قانون می شوند در این دوماه زمان دارند تا بررسی های بیشتر را انجام دهند و وزارت ورزش نیز ملاک خود را مدرکی که از سوی بنیاد جانبازان دریافت کند، قرار می دهد.

داورزنی درخصوص بحث بازنشستگی فریبا محمدیان نیز گفت: ظاهراً محمدیان زودتر از موعد درخواست بازنشستگی کرده و اگر مجدداً بخواهد به خدمت بازگردد، مشکلی برای ارائه فعالیت او نیست. البته این را باید دیوان عدالت اداری مشخص کند و حکم لازم را صادر کند.

داورزنی درباره قانون منع بازنشستگی در هیات مدیره استقلال و پرسپولیس نیز یادآور شد: این را باید از سلطانی فر بپرسید اما این قانون نیز شامل حال این دو باشگاه نیز می شود و اگر کسانی در آن حضور داشته باشند شامل حال این قانون می شوند که باید سمت خود را تحویل و تغییرات اعمال شود.

معاون ورزش قهرمانی درباره عملکرد کاروان ایران در بازی های آسیایی جاکارتا نیز اظهار داشت: کاروان ایران معدل مثبتی را در بازی های آسیایی جاکارتا کسب کرد. ما نمی خواهیم که احساسی صحبت کنیم بلکه باید به صورت فنی راجع به نتایج به دست آمده علمی حرف بزنیم و آن را تجزیه و تحلیل کنیم. مجموعه کاروان ما عملکرد قابل قبولی داشت. در برخی از رشته ها انتظار ما بیشتر بود که نتیجه مورد نظر کسب نشد و در برخی از رشته ها که انتظار کمتری داشتیم، نتایج خوبی کسب شد و بنابراین مجموعاً کاروان نمره خوبی به دست آورد اگر رشته ای مانند پنجاک سیلاک را نادیده بگیریم، عنوان پنجمی را کسب کرده بودیم.

وی افزود: شاید اگر برخی اتفاقات رخ نمی داد ما در کاراته طلای مهدی زاده را داشتیم و اگر پیش بینی های ما در رشته هایی مانند ووشو، قایق رانی و غیره درست از آب در می آمد، شاید ۲۶ طلا را امروز کسب می کردیم. به هر حال مسابقات تمام شد و ما باید خود را برای المپیک ۲۰۲۰ و بازی های آسیایی چین آماده کنیم.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار