کد خبر: 927145
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان مرکزی خبر داد:
مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در حال حاضر یک چهارم از کل شرکت های دانش بنیان فعال حوزه شیلات و صنایع وابسته کشور در استان مرکزی استقرار دارند.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در حال حاضر یک چهارم از کل شرکت های دانش بنیان فعال حوزه شیلات و صنایع وابسته کشور در استان مرکزی استقرار دارند.

حسن اکبری مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: مقرر است فعالیت های دانش بنیان حوزه شیلات و آبزیان زینتی در استان مرکزی گسترش یابد و هم اکنون از مجموع ۲۴ شرکت دانش بنیان فعال در حوزه شیلات و صنایع وابسته در کشور، پنج شرکت در استان مرکزی مستقر هستند.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: این شرکت‌ ها با هدف افزایش تولید و گسترش و بالا بردن سرانه آبزیان در استان و کشور فعال هستند و در حوزه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، تکثیر و پرورش ریز جلبک ها، ساخت تجهیزات آبزی پروری و تجهیزات فرآوری آبزیان فعالیت دارند.

اکبری خاطرنشان کرد: برخی از این شرکت‌ های دانش بنیان با هدف تکثیر و پرورش زالو و فرآورده های جانبی آن در شهرستان های اراک، محلات، دلیجان و فراهان مستقر هستند و فعالیت دارند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به ارتباط و تعامل برخی از این شرکت‌ ها با کشورهایی مثل ازبکستان و عمان بیان داشت: در صورت حمایت بیشتر از این شرکت‌های دانش بنیان، علاوه بر تولید و ایجاد اشتغال پایدار، با صادرات به کشورهای هدف ارز آوری مناسبی را نیز می توان داشته باشیم.

وی همچنین عنوان کرد: مشکل تامین تسهیلات بانکی، نبود نقدینگی و کمبود آب از مهمترین موانع پیش روی توسعه آبزی پروری در استان مرکزی است که با رفع این مشکلات قطعا استان در حوزه تولید و پرورش آبزیان می تواند به جایگاه بسیار مطلوبی دست یابد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از گسترش فعالیت واحدهای آبزی پروری و رشد آمار تولید بچه ماهی در این استان طی چند سال اخیر خبر داد و اضافه کرد: با توجه به ارزیابی موقعیت استان، ظرفیت های موجود و توان آبزی پروران و... پیگیر استقرار و افزایش شرکت های دانش بنیان حوزه شیلات در استان مرکزی هستیم.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر