کد خبر: 926897
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
در پایان دور یازدهم مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان جهان پرهام مقصودلو مدال طلای این مسابقات را برگردن انداخت و سید محمدامین طباطبایی نیز در رده پنجم ایستاد.
 
پرهام مقصودلود استاد بزرگ شطرنج

جوان آنلاین: پرهام مقصودلو در آخرین دیدار خود در رقابت‌های شطرنج قهرمانی جوانان جهان مقابل آندری ایسپنکو روسی شکست خورد و با ۹.۵ امتیاز مدال طلای این مسابقات را بر گردن آویخت. البته او یک دور قبل از پایان رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان  به عنوان قهرمانی رسیده بود. او با  ۹ پیروزی، یک تساوی و یک شکست به این قهرمانی دست یافت. تنها تساوی او مقابل علیرضا فیروزجا شطرنج باز ایرانی  و تنها شکست او مقابل نماینده روسیه بود.
مقصودلو توانسته است برای اولین بار در تاریخ شطرنج ایران به مدال طلای قهرمانی جوانان جهان دست یابد. او استاد بزرگی، قهرمانی در مسابقات مسترز شارجه و قهرمانی در هر سه بخش برق آسا، سریع و استاندارد جام ملت های آسیا را نیز در کارنامه خود دارد. او همچنین با افزایش ریتینگش به بالای ۲۶۰۰ بالاترین ریتینگ رسمی تاریخ شطرنج ایران را از آن خود کرده است.


پورانیک هندی با ۸.۵ امتیاز، سرگی لبانف روسی با ۸.۵ امتیاز و آندری ایسپنکو روسی با ۸.۵ امتیاز به ترتیب در رده های دوم تا چهارم این مسابقات ایستادند.

در این آخرین دور این مسابقات همچنین علیرضا فیروزجا مقابل نارایانان هندی به تساوی رسید، سید محمد امین طباطبایی مقابل ماکسیم واویلون روسی پیروز شد و لرپرزنگنه نیز مقابل ولودار مورزین روسی به برتری دست یافت.

مبینا علی نسب هم در بخش زنان مقابل کمالیدنوف قزاقستانی به تساوی رسید تا با ۵ امتیاز در رده ۶۲ قرار بگیرد.


* رده بندی شطرنج بازان ایرانی در رقابت های قهرمانی جوانان جهان:

۱- پرهام مقصودلو (۲۶۴۹) با ۹.۵ امتیاز
۵- سید محمد امین طباطبایی (۲۵۷۶) با ۸ امتیاز
۱۰- علیرضا فیروز جا (۲۵۸۲) با ۷.۵ امتیاز
۴۲- شاهین لرپرزنگنه (۲۴۹۱) با ۶.۵ امتیاز
۶۲- مبینا علی نسب (۲۲۶۱) با ۵ امتیاز

مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان جهان به میزبانی ترکیه و در ۱۱ دور از ۱۴ تا ۲۴ شهریورماه  برگزار شد. جایزه این مسابقات برای قهرمان ۳ هزار یورو است.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار