کد خبر: 925385
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
سید عبدالله متولیان
بشار اسد در حالی هشتمین سال جنگ مینیاتوری جهانی را پشت سر گذاشته و ارتش سوریه خود را برای اضمحلال و نابودی آخرین بقایای اشرار و تروریست‌های مورد حمایت نظامی، اقتصادی، سیاسی و... «ائتلاف بزرگ غربی، عبری، عربی» متشکل از حدود ۶۰ کشور جهان آماده می‌کند که این ائتلاف به رغم ایجاد و تجهیز داعش در کنار ده‌ها گروه تروریستی به اصطلاح معارض نظیر «جبهه احرارالشام»، «جبهه اسلامی (وهابی) آزادیبخش سوریه»، «شورای انقلابیون دیرالزور»، «گردان‌های عقاب‌های شام»، «گردان‌های الفاروق»، «گردان‌های تروریستی الفتح»، «جیش‌الاسلام»، «جبهه اسلامی سوریه»، «گردان‌های احفادالرسول» و «جبهه النصره» در اهداف پلید و شیطانی خود ناکام مانده و تمامی برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌های نظام سلطه برای تسلط مجدد بر غرب آسیا و ایجاد خاورمیانه جدید با شکست کامل مواجه شده است.
ورود رسمی «ائتلاف بزرگ غربی، عبری، عربی» به جنگ در سوریه با هدف ظاهری و اولیه ساقط کردن بشار اسد، به تشکیل ارتش آزاد سوریه در آگوست سال ۲۰۱۱ با سازماندهی نظامیان جدا شده از ارتش سوریه که به ترکیه گریخته بودند؛ به فرماندهی ریاض الاسعد (و پس از او سلیم ادریس) باز می‌گردد. با تشکیل ارتش به اصطلاح آزاد سوریه، خیلی زود ده‌ها گروهک تروریستی کوچک و بزرگ زیر پرچم این ارتش سازماندهی شده و ائتلاف بزرگ مخالفان و معارضان حکومت سوریه را تشکیل دادند، اما با توجه به ناهمگونی عقاید و تمامیت‌خواهی هر یک از گرو‌ه‌ها (و شاید بر اساس نقشه طراحی شده غرب) این ائتلاف هیچ‌گاه شکل عملیاتی به خود نگرفته و گروهک‌های تروریستی عملاً سوریه را به کمتر از ۱۰ بخش تقسیم کرده و هر کدام در منطقه نفوذ خود به تاخت و تاز و انجام عملیات تروریستی علیه حکومت مرکزی مشغول بود. عدم انسجام گروه‌های تروریستی منجر به تفوق ۸۰ درصدی داعش گردید.
ورود داعش (دولت اسلامی عراق و شام) به صحنه جنگ سوریه پرده از نیات شوم ائتلاف بزرگ برداشته و مشخص کرد که ساقط کردن بشار اسد هدف دم‌دستی و اولیه آنان بوده و پس از آن بر اساس اعلام داعش، به دنبال «ساقط کردن حکومت عراق»، «رویارویی با جمهوری اسلامی ایران»، «نابودی محور مقاومت»، «تأمین امنیت رژیم صهیونیستی»، «ایجاد خاورمیانه بزرگ مبتنی بر تجزیه کشور‌های غرب آسیا بر اساس بازگرداندن هژمون غرب» هستند.
شواهد تاریخی نشان می‌دهد که جنگ جهانی مینیاتوری سوریه دارای سابقه حداقل ۱۸ ساله بوده و به لحاظ تاریخی گروه تروریستی داعش در سال ۱۹۹۹ میلادی با هدایت و حمایت سرویس‌های جاسوسی امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، توسط ابومصعب زرقاوی یک ارتشی اردنی الاصل تشکیل شده و نام جماعت توحید و جهاد برایش انتخاب و بعد از مدتی با بیعت با بن لادن رئیس گروه تروریستی القاعده تبدیل به شاخه‌ای از القاعده در عراق شد و خیلی زود مشخص شد که هدف آن‌ها محدود به عراق و شام نبوده و کل منطقه غرب آسیا شامل افغانستان، پاکستان، ایران، عراق، سوریه، لبنان، کشور‌های حاشیه خلیج فارس، سرزمین حجاز (شبه جزیره عربستان)، و اسپانیا و بخش‌هایی از روسیه و شمال آفریقا را در نقشه خلافت آینده خود گنجانده‌اند.
جمهوری اسلامی ایران با درک صحیح و سریع از این واقعیت که پس از سوریه و عراق ناگزیر از درگیری با داعش (که با تصرف عراق و شام به مراتب قوی‌تر و به قدرت بزرگ تبدیل می‌شود) در داخل مرز‌های جغرافیایی خود خواهد بود، پیش‌دستی کرده و استراتژی جنگ در بیرون از خانه را برگزید. ورود ایران به معرکه نبرد سوریه زودتر از آنچه تصور می‌شد سبب خنثی شدن توطئه ائتلاف محور شرارت شده و با آزادی حلب عملاً رؤیا‌های محور شرارت به کابوس تبدیل شد. با دیپلماسی انقلابی ایران و مذاکره با روسیه و ورود این کشور به معرکه جنگ، محور مقاومت در تقابل با محور شرارت شکل گرفته و پیروزی‌های برق‌آسای محور مقاومت سبب از هم پاشیدگی ائتلاف و تضعیف جبهه تروریست‌ها و نابودی داعش شده و بالاخره در آبان ماه ۱۳۹۶ سردار سلیمانی در نامه‌ای به محضر رهبر انقلاب، رسماً نابودی داعش را اعلام کرد. فرماندهی انقلابی سردار سلیمانی علاوه بر اضمحلال داعش و تروریست‌ها سبب جدا شدن ترکیه از ائتلاف و پیوستن به محور مقاومت گردیده و اینک جبهه متحد «ایران، روسیه و ترکیه» در حال کمک به سوریه برای پاکسازی کامل این کشور از تروریست‌ها است. اینک با گذشت کمتر از یک‌سال از نابودی داعش، ارتش سوریه خود را برای حمله به آخرین بقایای تروریست‌ها در ادلب آماده می‌کند و آخرین هماهنگی‌های لازم در اجلاس تهران با حضور سران سه کشور ایران و روسیه و ترکیه انجام پذیرفته است.
این مقطع از نبرد سوریه هوشیاری بیشتری طلب می‌کند. اگرچه تردیدی نیست که پیروزی قریب‌الوقوع ارتش سوریه بر تروریست‌ها و پاکسازی شهر ادلب تیر خلاص به ۱۸ سال توطئه غرب و رژیم صهیونیستی برای بر هم زدن موازنه قدرت به نفع آنان خواهد بود، اما این قطعاً به منزله پایان دسیسه‌ها و توطئه‌های غرب علیه انقلاب اسلامی ایران و محور مقاومت نخواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار