کد خبر: 925254
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
محلول ضدعفونی و پاکسازی کانال ریشه دندان قادر به باز کردن مجرای داخلی کانال قبل از پر کردن دندان است، ضمن آنکه استفاده از آن موجب کاهش قابل توجه و موثر میکروارگانیسم‌ها به میزان ۹۹.۵ درصد در مدت بسیار کوتاه یک دقیقه می‌شود.
جوان آنلاین: محققان پارک فناوری پردیس محلولی را برای ضد عفونی کردن کانال دندان تولید کردند که قادر به کاهش ۹۹.۵ درصدی میکروارگانیسم‌ها در مدت دو دقیقه است.

محمدحسین مرتضوی، مجری طرح در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ساخت و عرضه ۱۶ محصول دندانپزشکی را از دستاورد‌های علمی شرکت مستقر در پارک فناوری پردیس نام برد و گفت: در حال حاضر علاوه بر تولید محصولات فرموله شده قبلی، در مسیر تحقیقات و توسعه محصولات فناوری‌های پیشرفته (High-Tech) در حوزه دندانپزشکی فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهیم.

وی محلول ضدعفونی و پاکسازی کانال ریشه دندان را از جمله محصولات تولیدی این شرکت نام برد و خاطر نشان کرد: این محصول قادر به باز کردن مجرای داخلی کانال قبل از پر کردن دندان است، ضمن آنکه استفاده از آن موجب کاهش قابل توجه و موثر میکروارگانیسم‌ها به میزان ۹۹.۵ درصد در مدت بسیار کوتاه یک دقیقه می‌شود.

مرتضوی، ضد عفونی کردن کامل کانال‌های ملتهب دندان و التهاب لثه‌ها را از دیگر مزایای این محلول عنوان کرد و یادآور شد: تخریب موثر بایو فیلم‌های میکروبی و بایوفیلم‌های کهنه و حل کردن مواد آلی و زدودن باقیمانده‌های غیر زنده در طول عصب‌کشی از دیگر مزایای این محلول به شمار می‌رود.

مجری طرح از بین بردن موثر کلونی قارچ خطرناک "کاندیدا آلبیکنس" در مدت ۳۰ دقیقه، نداشتن اثر سمی روی بافت‌های نرم لثه و تداوم اثربخشی ضد میکروبی در کانال ریشه تا ۷۲ ساعت را از دیگر مزایای محلول ضد عفونی دندانپزشکی نام برد و افزود: این محلول برای پاک سازی و ضد عفونی کردن کانال ریشه دندان‌ها در زمان عصب کشی استفاده می‌شود.

مرتضوی محصولات مشابه خارجی موجود در بازار ایران را مربوط به کشور‌های آمریکا، برزیل و لهستان دانست و یادآور شد: نمونه بومی این محصول در دسترس و با قیمت کمتر از نمونه خارجی عرضه می‌شود، ضمن آنکه خدمات مرجوعی کالا حتی پس از مصرف بخشی از محصول برای مشتریان در نظر گرفته شده است.

صادرات محصول به عراق و افغانستان

این محقق با تاکید بر اینکه این محلول قابلیت نگهداری طولانی مدت در مطب را دارد، اضافه کرد: این محصول به کشور‌های عراق و افغانستان صادر شده است.

وی پاکسازی و شست‌وشوی کانال ریشه دندان از بقایای عفونی میکروارگانیسم‌ها در هنگام عصب‌کشی، درمان عفونت‌های دندانی مانند آنتروکوک فوکالیسیس و حل کردن بافت نکروتیک و چرک و ضد عفونی کردن لایه‌های زیرین و عمیق کانال دندان را از دیگر مزایای این محلول نام برد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر