کد خبر: 925079
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۵
امروزه کاربران هنگام خرید گوشی همراه یا تبلت با وجود اینکه می‌دانند گوشی‌ها یا تبلت‌ها مجهز به محافظ‌های صفحه نمایش هستند و شیشه گوریلا گلس دارند، اما باز هم اقدام به چسب محافظ می‌کنند
مترجم: علیرضا ثابت

امروزه کاربران هنگام خرید گوشی همراه یا تبلت با وجود اینکه می‌دانند گوشی‌ها یا تبلت‌ها مجهز به محافظ‌های صفحه نمایش هستند و شیشه گوریلا گلس دارند، اما باز هم اقدام به چسب محافظ می‌کنند؛ موضوعی که علاوه بر هزینه جداگانه همچنان باز هم نتوانسته است نظر کاربران را جلب کند، چون گوشی‌ها به مرور زمان پس از برخورد با کوچک‌ترین شیئی خط برمی‌دارند. حال در نظر بگیرید برخی کاربران اصلاً مایل به استفاده از محافظ یا قاب‌هایی به منظور جلوگیری از خش افتادن نیستند و علاقه‌ای به آن ندارند. همیشه این نگرانی وجود دارد که شیشه گوشی یا تبلت خط نیفتد.
متخصصان به تازگی شیشه‌ای طراحی کرده‌اند که موجب ارتقای ایمنی بالا در صفحات گوشی‌های تلفن همراه شده است. در واقع باعث شده است صفحه گوشی‌ها یا تبلت‌ها ضد ضربه شوند. متخصصان با تحقیقات جدید روی شیشه گوشی که از آن به نام آلومینو سیلیکات نام می‌برند، دریافتند در این شیشه با عناصری، چون سدیم، پتاسیم و کلسیم می‌توانند روی انعطاف‌پذیری و مقاومت شیشه تأثیربگذارند. پیش از این تنها موردی که باعث امنیت صفحه شیشه‌های گوشی‌ها می‌شد گوریلا گلس بود. فناوری که شاید با ارائه آن روی صفحه نمایش، راهکاری برای جلوگیری از کشیده شدن خط روی آن باشد، اما وقتی حرف از سقوط از ارتفاع به میان می‌آید دیگر قطعاً گوریلا گلس حرفی برای گفتن نخواهد داشت. در همین راستا متخصصان فناوری پوشش محافظی را درست کرده‌اند که امنیت صفحات نمایش را مقابل ضربات سنگین بالا می‌برد؛ موضوعی که به اعتقاد محققان و کارشناسان باعث شده است حداقل پنج برابر گوریلا گلس امنیت بیشتری داشته باشد و تا حدود زیادی خیال کاربران را از این بابت راحت کند.

این فناوری که از نوعی ماده پلیمری ساخته شده است، ضخامتی برابر با ۳۰ /۰ میلی‌متر دارد که توانایی تحمل ضربات بسیار سنگین و بسیار شدید را حتی تا ۱۰ برابر دارد. به نظر می‌رسد کاربران با استفاده از این پوشش، دیگر نباید نگران سقوط گوشی‌های خود از ارتفاع باشند. یکی دیگر از نکات مهم این ماده پلیمری، شفاف بودن آن شیشه است که اشیا را ۳۰ برابر نسبت به قبل نشان می‌دهد. البته این موضوع همچنان در دست آزمایش بیشتر است، اما از نگاه متخصصان بیشتر آزمایش‌های صورت گرفته جوابش مثبت بوده است و این فناوری می‌تواند روی گوشی‌ها و تبلت‌ها کار گذاشته شود. باید منتظر ماند و دید چه زمانی شرکت‌های معتبر پذیرای این فناوری خواهند بود؟ بی‌شک با توجه به این فناوری هزینه گوشی‌ها و تبلت‌ها افزایش خواهد یافت.
منبع:AP
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر