کد خبر: 924949
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات ابربدهکار بانکی روزگذشته حواشی جالبی داشت
پایان دفاعیات ابربدهکار بانکی! بعد از چندین جلسه دفاع از اتهامات شرکت نفت‌جی و بانک ملی، حمید باقری‌درمنی در هشتمین جلسه دادگاه اظهاراتی درباره موارد اتهامی شرکت سامان مجد، بانک گردشگری، صرافی اقتصادنوین، بیمه ایران و حتی رشوه و توهین که به مأمور دولت داشت. درمنی در پاسخ به سؤالات نماینده دادستان درباره ضمانتنامه‌های جعلی، ارتباط خود با شش شرکت مطرح شده را رد کرد
پایان دفاعیات ابربدهکار بانکی! بعد از چندین جلسه دفاع از اتهامات شرکت نفت‌جی و بانک ملی، حمید باقری‌درمنی در هشتمین جلسه دادگاه اظهاراتی درباره موارد اتهامی شرکت سامان مجد، بانک گردشگری، صرافی اقتصادنوین، بیمه ایران و حتی رشوه و توهین که به مأمور دولت داشت. درمنی در پاسخ به سؤالات نماینده دادستان درباره ضمانتنامه‌های جعلی، ارتباط خود با شش شرکت مطرح شده را رد کرد. این در حالی است که نماینده بانک سامان مجد معتقد بود، اگر باقری‌درمنی ارتباطی با شرکت‌ها نداشته، چرا بدهی آن‌ها را پرداخت کرده؟! اما درمنی پرداخت بدهی را لطف خود می‌دانست و گفت: «پرداختی‌های من بیشتر از بدهی‌هایم بوده است، حالا جای تشکر محکوم هم شده‌ام». درمنی در عین حال که مشکل خود را کارشناسی اعداد و ارقام می‌دانست در نهایت خود را بازنده پرونده معرفی کرد و به نبود برخی افراد در این پرونده اشاره کرد. بالاخره بعد از اتمام دفاعیات، متهم ردیف اول این پرونده فساد اقتصادی، رئیس شعبه معزول بانک ملی هم به دادگاه آمد و به دفاعیات از خود پرداخت. وی در محضر دادگاه خدا را شاهد گرفت که حمید باقری‌درمنی سر او کلاه نگذاشته و این سیروس محمدی است که از وی سوءاستفاده کرده است.
در ادامه هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات حمید باقری‌درمنی از متهمان فساد اقتصادی، یکی از نمایندگان دادستان توضیحات تکمیلی را در رابطه با هزینه‌کرد ضمانتنامه‌های صادره برای شرکت‌های زیرمجموعه باقری‌درمنی ارائه کرد. وی به قرائت شماره، تاریخ و مبلغ ۳۶ فقره ضمانتنامه پرداخت و در توضیح آن گفت: طبق اظهارات شهود و مطلعان در کیفرخواست، شرکت‌های متقاضی ضمانتنامه برای معامله با شرکت‌های دیگر درخواست صدور ضمانتنامه کردند و این‌ها شرکت‌هایی هستند که مدیریت آن‌ها با حمید باقری‌درمنی است. اما باقری‌درمنی در پاسخ به سؤالات قاضی در رابطه با ضمانتنامه‌ها ضمن رد این موضوع که شرکت‌ها زیرمجموعه وی بودند، خطاب به قاضی گفت: فرصت مطالعه پرونده را نداشته است. قاضی نیز در پاسخ به متهم اظهار داشت: «وکیل شما به جای ۱۱:۳۰ صبح از ۸ صبح برای مطالعه پرونده وقت دارد.»
صدور ۶ ضمانتنامه جعلی توسط بانک ملی!
در ادامه بعد از دفاعیات متهم در مورد شرکت سامان مجد، وکیل این شرکت اظهار داشت: «اگر آقای باقری‌درمنی ارتباطی با شرکت‌ها نداشته است، چرا بدهی آن‌ها را پرداخت کرده است.» نکته دیگر در اظهارات وکیل این شرکت شش ضمانتنامه توسط بانک ملی بود که طبق گفته وی، برخلاف ضوابط توسط رئیس و معاون شعبه صادر شده و یک تخلف اداری در این خصوص رخ داده است. درمنی دفاعیاتی هم درباره صرافی اقتصاد نوین داشت و گفت: بررسی شود و اگر پولی به من پرداخت شده دو برابر آن را پس خواهم داد. بدهی را پرداخت کردم، حالا هم جای تشکر محکوم می‌شوم!
متهم یکی از مشکلات خود در این پرونده را رسیدن به ارقام واقعی دانست و ادعا داشت: طلبکار می‌شوم، اما بدهکار نه. بر همین اساس وی از قاضی درخواست کرد هیئت کارشناسی بی‌طرف به حساب و کتا‌ب‌های پرونده رسیدگی کند، اما نماینده دادستان در بخشی از اظهارات خود بیان کرد: ضمانتنامه سند تجاری است که مبلغ آن مشخص بوده و نیازی به کارشناسی ندارد!
تغییر اساسنامه یا کلاهبرداری و مانور متقلبانه؟!
در ادامه، صدور بیمه نامه صوری موضوع دیگری بود که از سوی وکیل بیمه ایران مطرح شد و در ادامه نماینده دادستان نیز توضیحات وی را تکمیل و به صدور سه فقره چک از حساب مسدود و فاقد موجودی و عدم تطبیق امضا اشاره کرد. موضوعی که متهم بخشی از آن را به دلیل تغییر اساسنامه دانست، اما نماینده دادستان مجموعه اقدامات وی را کلاهبرداری و مانور متقلبانه تلقی کرد. همچنین در هشتمین جلسه دادگاهی باقری‌درمنی نماینده دادستان در پاسخ به اظهارات متهم مبنی بر نبود وثیقه برای آزادی بیان داشت، حضور شما در زندان به‌خاطر تودیع نکردن وثیقه نیست بلکه شما به دلیل حکم کیفری در زندان بودید و اگر وثیقه هم می‌گذاشتید، آزاد نمی‌شدید.
بعد از موارد مطرح‌شده در لایحه وکیل بانک گردشگری و دفاعیات متهم در این مورد، باقری‌درمنی در پایان دفاعیات خود اتهامات وارده در زمینه پرداخت رشوه و توهین به مأمور دولت را هم رد کرد. پس از این علیرضا مسلمی به جایگاه آمد، اما وی نیز خود را بی‌اطلاع از اخذ ضمانتنامه‌های مجعول خواند. در نهایت این جوانمیر محمدی رئیس معلق‌شده شعبه بهار بانک ملی بود که در هشتمین جلسه دادگاه خود را بی‌خبر از ضمانتنامه‌های جعلی معرفی کرد. وی که دائماً تأکید می‌کرد، با آبروی وی بازی کردند و از اعتمادش سوء استفاده شده، خدا را شاهد گرفت که حمید باقری‌درمنی سر وی کلاه نگذاشته است و این سیروس محمدی بوده که با جعل نامه و اسناد از وی سوءاستفاده کرده است.
هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات ابربدهکار بانکی با ۳۳ متهم و پرونده ۱۵۵ جلدی، در حالی به پایان رسید که ادامه آن به روز‌های بعد موکول شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار