کد خبر: 924853
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه در روز گذشته شاهد کلیپی بودیم که گوش پسرک زباله‌گردی در منطقه ۳ توسط افرادی بریده شده است که در این زمینه و با توجه به تذکرات قبلی بنده سوال از شهردار را مطرح می‌کنم.

جوان آنلاین: الهام فخاری در جریان هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران ضمن ابراز ناراحتی از اقدام روز گذشته و بریدن گوش یک پسر زباله‌گرد در فرآیند جمع‌آوری پسماند در منطقه 3 اظهار کرد: بنده از شهردار تهران سوال دارم تا کی ما باید شاهد اینگونه اقدامات در شهر باشیم.

وی تصریح کرد: تذکراتی را در گذشته به صورت مکتوب از طرف خودم و سایر اعضا به شهردار تهران داده‌ایم اما هیچ اقدامی در خصوص بحث فرآیند جمع‌آوری زباله صورت نداده‌اند.

فخاری گفت: چه کسانی باید از آدم‌های خاکستری حمایت کنند و اگر ما صدای مردم باشیم چه کاری را می‌خواهم انجام بدهیم؟

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: ما به عنوان نماینده مردم در شهر تهران وظیفه داریم به این موارد توجه داشته باشیم و نباید این موضوعات را به دیگران حواله بدهیم و باید به این نکته توجه داشته باشیم که مسئولیت جمع‌آوری و پیگیری پسماند از حیطه اختیارات شهرداری تهران است.

وی با بیان اینکه شیوه جمع‌آوری پسماند در شهر تهران با مشکلات بسیاری همراه است گفت: ما باید از شیوه جدید نه در سایر کشورها بلکه در سایر شهرهای خودمان الگوبرداری و جایگزین فرآیند جدید کنیم.

فخاری گفت: ما در برابر بریده شدن گوش این کودک زباله‌گرد چه پاسخی داریم؟ در حالیکه ما به مردم اطمینان دادیم و در برابر خداوند سوگند یاد کردیم و چه کسی باید صدای این پسرک زباله‌گرد باشد؟

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه وضعیت جمع‌آوری پسماند باید اصلاح شود گفت: حتما حاشیه اجتماعی نیز دارد که باید به آن نیز توجه شود و تا جایی که این کالای کثیف به این سبک و سیاق در شهر جمع‌آوری شود ما شاهد باندبازی‌ها و مافیا در این کالا خواهیم بود هر چند که ما بگوییم که این اتفاق در منطقه 3 توسط پرسنل رسمی شهرداری صورت نگرفته اما پیمانکار بوده که آن هم باید پیگیری بررسی شود.

وی با یادآوری حادثه احد و صمد در ماه‌های گذشته گفت: یادتان هست بوی سوختگی آن بچه‌ها را؟ ما نباید آنها را فراموش کنیم.

فخاری گفت: در پی آن اتفاق باندهای مافیای زباله و پسماند چند وقتی را مخفیانه فعالیت خود را ادامه دادند و در نهایت نیز باز مجددا به صحنه بازگشتند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر گفت: شهرداری موظف است تغییر رویه‌ای را در بحث جمع‌آوری و ساماندهی پسماندهای تهران داشته باشد. برخی دوستان به من می‌گویند حوزه پسماند خطرناک است و نباید در این حوزه صحبت کنید اما من به عنوان نماینده مردم تهران در شورای شهر به شهردار تهران تذکر می‌دهم و می‌خواهم به صورت جدی در این موضوع ورود کند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار