کد خبر: 924849
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل گفت: هفدهمین همایش آئینی استقبال از محرم و تجلیل از پیرغلامان حسینی در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جلسه ستاد استقبال از محرم در اردبیل اظهار داشت: هفدهمین همایش آئینی استقبال از محرم و تجلیل از پیرغلامان حسینی پنج شنبه 15 شهریور ماه در اردبیل بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود که امام جمعه اردبیل به عنوان سخنران ویژه مراسم حضور خواهد داشت که از همشهریان برای حضور در این مراسم دعوت به عمل می‌آید.

وی با اشاره به این که برگزاری باشکوه مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) به طور ویژه برنامه‌ریزی شده است گفت: تمام تلاش ما برگزاری این مراسمات در شان و جایگاه اهل بیت(ع) است و مردم حسینی اردبیل همانند سال‌های گذشته امسال نیز در این مراسم حضوری گسترده و منسجم خواهند داشت.

شهردار اردبیل گفت: تجلیل از پیرغلامان حسینی جزو مولفه‌های اصلی این همایش خواهد بود و تمام هدف ما معرفی فرهنگ و آئین تشیع و عزاداری ماه محرم است که به خصوص ترویج این فرهنگ در بین نسل کنونی بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم با زنده نگهداشتن یاد و خاطره 72 شهید کربلا این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم.

لطف‌اللهیان بیان کرد: به برکت خون پاک شهدای کربلا و فرهنگ‌سازی مناسب این مهم در جامعه شهیدانی همچون حججی‌ها را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم و در حقیقت تربیت چنین جوانانی برای ما یک موضوع بسیار مهم است که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم و هدفمند انجام شده است.

وی تصریح کرد: در سایه خون پاک شهدای والامقام روز به روز بر اقتدار و عظمت کشورمان افزوده می‌شود و کشورمان به وجود چنین جوانان شایسته و بالنده‌ای افتخار می‌کند که در اشاعه فرهنگ تشیع در جامعه تلاش همه‌جانبه‌ای دارند و امیدواریم با زنده نگهداشتن آئین‌ها و سنتها یک عزاداری اصیل را در جامعه صیانت کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر