کد خبر: 924726
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰
مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان، با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۹۱۰ هکتار باغ پسته در دامغان وجود دارد، از برداشت ۴ هزار تن پسته از این باغات خبر داد.
سیدحسن میرعماد گفت: از ۱۶ هزار و ۹۱۰ هکتار باغ پسته در دامغان ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مثمر و مابقی نیازمند به بار نشستن هستند لذا پیش‌بینی ما از این وضعیت موجود، برداشت ۴ هزار تن محصول در سطح شهرستان دامغان است.
وی بابیان اینکه باغات پسته دامغان به‌صورت عمده در مناطق قهار رستاق، صرصر و دامنکوه قرار دارند، افزود: خنجری، فرضی، اکبری، احمد آقایی و حاج حسینی، عباسعلی و شاه‌پسند در زمره اقلام پسته‌های دامغان به شمار می‌آیند که از مرغوبیت بسیار بالا برخوردار هستند.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان از بهسازی باغات زیتون استان نیز خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۵ هزار هکتار باغ زیتون در سطح استان وجود دارد که با توجه به اقلیم موجود در استان می‌توانیم با بهسازی این اراضی به ارزش افزوده بالایی در حوزه تولید محصولات کشاورزی دست یابیم.
میرعماد از اجرای طرح سایه‌بان درختان میوه در سطح استان سمنان برای نخستین بار و با هدف حفاظت از باغات استان در مقابله با خشک‌سالی خبر داد و گفت: با توجه به کم‌آبی و شرایط خشک‌سالی حاکم بر استان، برای افزایش بهره‌وری آب علاوه بر روش‌های آبیاری تحت‌فشار استفاده از این سایه‌بان نیز می‌تواند مثمرثمر باشد و در استفاده بهینه آب مؤثر باشد.
وی افزود: برای احداث سایه‌بان‌ها در طرح بهسازی باغات استان سمنان، از نوعی توری خاص با ضریب‌های متفاوت از عبور دهی نور بر روی سازه‌های سبک و ارزان قیمت طراحی شده که در برخی مدل‌های آن حتی نیاز به سازه هم نیست و سایه‌بان مستقیماً بر روی درخت پهن می‌شود تا کار را برای کشاورزان آسان کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار