کد خبر: 924682
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
گفت و گوی "جوان آنلاین" با قهرمان دو۳۰۰۰ متر بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا
یکی از جذابترین و غیرمنتظره ترین مدال های طلایی که در جاکارتا کسب شد ، بی شک برای قهرمانی حسین کیهانی دونده جوان کشورمان بود. جوانی که قبل از مسابقات هیچ کس حسابی روی او باز نکرده بود اما مشت های گره کرده او قبل از رسیدن به خط پایان ، حس غرورانگیزی را برای هر ایرانی بوجود آورد و باعث شد تا یکی از ناب ترین و زیباترین سکانس های جاکارتا ضبط شود.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : یکی از جذابترین و غیرمنتظره ترین مدال های طلایی که در جاکارتا کسب شد ، بی شک برای قهرمانی حسین کیهانی دونده جوان کشورمان بود. جوانی که قبل از مسابقات هیچ کس حسابی روی او باز نکرده بود اما مشت های گره کرده او قبل از رسیدن به خط پایان ، حس غرورانگیزی را برای هر ایرانی بوجود آورد و باعث شد تا یکی از ناب ترین و زیباترین سکانس های جاکارتا ضبط شود.

حسین کیهانی قهرمان رقابتهای آسیایی در دوی ۳۰۰۰ هزار متر در گفت وگو با "جوان آنلاین" گفت: خدا را شاکرم که توانستم قهرمان این دوره از رقابتها شوم . در این دوره مسابقات به واسطه دونده های آفریقایی که تابعیت گرفته بودند از سطح بسیار بالایی برخودار شده بود. من هم در این چند ماه تمرینات خوبی را در اردوهای مختلف برگزار کرده بودم و از شرایط جسمانی بالایی برخوردار بودم . آن روز واقعا روز من بود. در این ۳۰۰۰ هزار متر تمام فکر و ذهنم به صحبت های سجاد مرادی مربی خوبم بود. واقعا در این چند روز که در جاکارتا بودیم من را به لحاظ روحی روانی برای این مسابقه آماده کرد که واقعا از او سپاسگذارم.

وی با اشاره به این که این قهرمانی را مدیون مربی اش می داند اظهار داشت: از زمانی که قهرمان شدم در هر مصاحبه ای عنوان کردم که این مدال بدون تلاش سجادی امکان پذیر نبود. من واقعا خوشحالم که چنین مربی حرفه ای دارم. اسطوره ای که خودش دو طلای آسیا را در کارنامه دارد و انصافا خوب توانست من را برای این مسابقات آماده کند. مرادی برای من از جان و دل مایه گذاشت. ما در دنیا مربیان حرفه ای و سرشناسی در دوومیدانی داریم اما به نظر من مربی فقط کارش تمرین دادن نیست. مربی باید از تاکتیک بالایی برخوردار باشد. من در این دوره مو به مو تاکتیک مربی را هنگام مسابقه اجرا کردم. در چند دور اول با توجه به تجربه مربی ام که خواسته بود در ابتدا و چند دور اول ، انرژی ام را با دیگر حریفان تقسیم کردم. در هر دور ، یک پله صعود کردم و یکی پس از دیگری توانستم حریفانم را پشت سر بگذارم. شاید من هم مثل دونده ژاپنی از همان ابتدا می توانستم به عنوان نفر اول بدوم اما با توجه به صحبت های مربی ام سعی کردم انرژی ام را یک دفعه از دست ندهم و در نهایت در دور آخر همه را پشت سر بگذارم.  مرادی به من گفته بود که نباید در این مسابقه عجله کنم. خیلی خوشحالم از این پیشرفت و مدالی که کسب کرده ام. من در ۳۰۰ متر آخر ۸ ثانیه با رقیب قطری ام فاصله داشتم که به لحاظ حرفه ای ، فاصله بسیار عالی و خوبی است.

کیهانی: دیگر باید فراتر از آسیا بدوم

قهرمان بازی های آسیایی جاکارتا در ادامه افزود: من قبل از این که به مسابقات اعزام شود تصور کسب مدال را داشتم اما این که طلایی شوم نه. من با توجه به این که در چند سال اخیر در تورنمنت ها ، همواره مدال کسب کرده بودم این توانایی را در خودم می دیدم که روی سکو بروم. سال گذشته در مسابقات آسیایی هند توانستم قهرمان شوم. در مسابقات کشورهای اسلامی و۳۰۰۰ متر دومیدانی داخل سالن آسیا، که در تهران برگزار شد بازهم توانستم مدال طلا را از آن خودم کنم. حالا هم خیلی خوشحالم که این طلا به کلکسیون افتخاراتم اضافه شد. من قبل از اعزام با انتقادهای زیادی روبرو شدم. برخی ها مغرضانه شایعاتی را علیه من آغاز کردند که باعث آزار من شده بود. می گفتند من به واسطه تشابه اسمی ، برادر رئیس فدراسیون هستم. می گفتند بدون تجربه هستم و به واسطه پارتی بازی اسمم در لیست مسابقات قرار گرفته در حالی که من با آقای کیهانی فقط یک همشهری هستم و حتی نسبت فامیلی هم ندارم. آن زمانی که من در شهرستان های دور افتاده که حتی برای رفتم به سر تمرین باید مدت ها منتظر ماشین می ماندم را کسی ندید. سختی هایی که در اردوها کشیدم را کسی ندید.اما خیلی ها به راحتی به خودشان اجازه دادند که علیه من صحبت کنم.

وی در پاسخ به "جوان آنلاین" که چرا مثل دیگر ملی پوشان از اردوی خارجی استفاده نکردی اظهار داشت: ببینید من تابع تصمیمات مربی و فدراسیون هستم. من مثل خیلی از دوستانم دوست داشتم خودم را در تورنمنتهای خارجی بسنجم اما حتی یک بار به اردوهای خارج از کشور اعزام نشدم. ناراضی نیستم شاید فدراسیون آن موقع خیلی روی من حساب باز نمی کرد اما حالا که قهرمان این رشته در آسیا شدم می خواهم که از من هم حمایت بیشتری داشته باشند تا انشاله در رقابتهای بعدی هم باعث شوم پرچم کشورم را به اهتزاز درآورم.

کیهانی درباره رکودش که پس از ۲۰ سال بدست آمد گفت: حقیقتش این است که در آن لحظه من اصلا به فکر رکورد نبودم وگرنه می توانستم به جای خوشحالی ، رکورد بهتری را به جا بگذارم. من آنقدر در آن لحظه خوشحال بودم که انگار در آسمان پرواز می کردم. من رکورد بازی های آسیایی را ۳ ثانیه بهبود بخشیدم و رکورد ایران را هم ۱۱ ثانیه کم کردم. طلسمی که بعد از ۲۰ سال برای ایران شکسته شد و خوشحالم که من توانستم این طلسم را بشکنم. آخرین بار در سال ۱۹۹۸ حمید سجادی و جعفر باباخانی از ایران در این ماده به مدال‌های نقره و برنز رسیده بودند.

ملی پوش دونده کشورمان درباره نحوه خوشحالی و سلام نظامی اش گفت: ببیند قبل از مسابقات وقتی در ورزشگاه دونده ها را معرفی می کنند هر کسی به شکلی به تماشاگران احترام می گذارد .من هم با این سلام نظامی درواقع احترام تماشاگران را پاسخ دادم. در پایان مسابقه هم وقتی احساس کردم که قهرمانی ام مجسل شده بازهم ابراز خوشحالی کرد و سلام نظامی دادم.

ملی پوش دوومیدانی کشورمان درباره هدف بعدی اش پس از قهرمانی در آسیا گفت: من حالا باید تمام هدفم به مسابقات جهانی و المپیک باشد. باید فراتر از آسیا بدوم ، این مستلزم تمرین بیشتر و برگزاری اردوهای مهمتر است.اگر می خواهم روند رو به رشد پیشرفتم ادامه دار باشد باید حرفه ای تر قدم بردارم.آسیا برای من تمام شده و به آنچه می خواستم رسیدم ، حالا باید نگاهم را بزرگتر کنم. سال بعد مسابقات جهانی را در قطر داریم. اتفاقا همتن سال دوباره قطر میزبان مسابقات آسیایی هم هست که باید دوباره قهرمان شوم. تمام هدف من از امروز سکوی المپیک ۲۰۲۰ است. آرزوی که امیدوارم محقق شوم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار