کد خبر: 924511
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
توضیحات رحیم‌پورازغدی در مورد حاشیه‌سازی‌ها از تجمع فیضیه
سکولاریسم در حوزه را رهبری دو یا سه بار مطرح می‌کنند. اصلاً مخاطب بنده آیات نوری همدانی، مکارم و این‌ها نبودند، کسان دیگری بودند، ولی یک عده با شیطنت خود و انتقال نادرست مطالب به آقایان طوری رفتار کردند که انگار ما به این‌ها داریم می‌گوییم.

به گزارش فارس، حسن رحیم‌پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره معرفت رضوی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع دانشجویان، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «شما گفتید ریشه سکولاریسم در حوزه است، آیا با مواضع برخی مراجع نظر شما تغییر کرده است؟»، گفت: سخنی که از آقایان نقل شد با آنچه من گفتم منافاتی نداشت، یعنی مرتبط به یک مطلب نبود. من احتمال قوی می‌دهم تمام فیلم سخنرانی را ندیدند. به طور مثال من سؤالی پرسیدم که آیا اگر کسی چهار تا حاشیه و شرح بخواند مرجع می‌شود؟ ولی دیدم دوستان آن را به صورت خبری نقل کرده‌اند، اینگونه که فلانی گفته کسی که چند تا حاشیه و شرح بخواند مرجع می‌شود! من راجع به این‌ها بحث کردم و اصلاً من سؤالی گفتم نه خبری! ما راجع به این‌ها بحث کردیم نه راجع به مراجع موجود.

امام حرف‌هایی می‌زدند که ما جرئت نمی‌کنیم بگوییم!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امام حرف‌هایی را زده که من اصلاً جرئت نمی‌کنم بگویم! امام می‌گوید افعی‌های خوش خط و خال حوزه! چه کسی جرئت می‌کند این حرف‌ها را بزند؟ خوب شد من این حرف را نزدم، وگرنه می‌گفتند فلانی گفته در حوزه افعی داریم. خیلی جالب است، این‌ها حرف‌های امام است و ما جرئت نمی‌کنیم آن‌ها را بگوییم! برخی از انتقاد‌هایی را که شهید بهشتی و شهید مطهری کرده، ما جرئت نمی‌کنیم بگوییم، ممکن است بگویند این‌ها توهین به حوزه، روحانیت و مراجع است. وی ادامه داد: تعبیر سکولاریسم در حوزه را رهبر انقلاب دو سه بار به کار بردند، در خود قم که ایشان رفتند، گفتند سکولاریسم در حوزه یعنی اینکه بگوییم ما فقط به فقه، مباحث احکام دین در حوزه عبادات، نماز، روزه، نجاسات و معاملات شخصی و این‌ها کار داریم وگرنه این همه مسائل شخصی، اجتماعی، تمدنی و حکومتی است که اگر حوزه نظر ندهد و دیدگاه‌های اسلامی، مکتبی را با متد جواهری اعلام نکند، آن وقت سکولاریسم غرب جای آن را می‌گیرد، چنانچه در خیلی جا‌ها گرفته است.

مخاطب من آقایان مراجع نبودند، این آقایان به اندازه کافی کار کرده‌اند

رحیم‌پورازغدی تصریح کرد: بنده طلبه هستم، طلبه مشهد، قم و سال‌ها در کنار این آقایان بوده‌ام و بحث ما این است که خطر سکولاریسم در حوزه خیلی بیشتر از سکولاریسم در دانشگاه است. سکولاریسم دانشگاه سکولاریسم عریان است و ترجمه از منابعی است که می‌گوید دین از دنیا و تمدن جداست، سکولاریسم در حوزه عریان نیست و پنهان است و از موضع حمله به دین نیست، از موضع دفاع دین است، ولی تعریف سکولاریسمی از دین است. سکولاریسم در حوزه را رهبری دو یا سه بار مطرح می‌کنند. اصلاً مخاطب بنده آقایان نوری همدانی، آیت‌الله مکارم و این‌ها نبودند، کسان دیگری بودند، ولی یک عده با شیطنت خود و انتقال نادرست مطالب به آقایان طوری رفتار کردند که انگار ما به این‌ها داریم می‌گوییم. مخاطب من این آقایانی که می‌گویند نبودند، اصلاً این آقایان در حوزه‌های خود به اندازه خودشان کار کرده‌اند، مخاطب من کسان دیگری بودند.

ولایت فقیه یعنی با فقه غیرحکومتی نمی‌توانی حکومت کنی

وی افزود: اصلاً ولایت فقیه یعنی اینکه با فقه غیرحکومتی نمی‌توانی حکومت کنی. امام وقتی می‌گوید اجتهاد در حوزه‌ها برای حکومت اسلامی کافی نیست، یعنی همین. بحث ولایت مطلقه فقیه که امام مطرح می‌کند که مصلحت نظام را با مسائل فقهی تعریف کنید، شرایط زمان و مکان را بفهمید، مسائل جدید را بفهمید، این نیست که استفتا کنند یک مسئله خاص را و همان را بگویند ما جواب دادیم. رحیم‌پورازغدی اضافه کرد: بحث ما این بوده و است که باید ۱۰۰ تا درس خارج فقه داشته باشیم، یکی بیاید بحث خارج فقه شهرسازی و معماری بگوید، یکی فضای مجازی را، یکی خانواده را با شرایط جدید. با سؤالات جدید سراغ منابع برویم، نباید طوری از واقعیات اجتماعی غافل شویم که سر ما کلاه بگذارند. جریانات سیاسی و موج‌های رسانه‌ای سناریو تعریف و معنای حرف‌ها را عوض کنند.

کل جلسه عدالتخواهی فیضیه دیده نشد و یک پلاکارد را علم کردند!

وی گفت: در مدرسه فیضیه ما ده‌ها مطلب گفتیم، اصلاً موضوع آن جلسه در مورد مبارزه با مفاسد اقتصادی بود، در مورد اینکه می‌گویند این طلبه‌ها و آخوند‌ها بردند و خوردند! در صورتی که شما می‌دانید این طلبه‌ها همه با ۵۰۰ - ۴۰۰هزار تومان در ماه زندگی می‌کنند. آنجا بحث عدالتخواهی بود، اینکه مسئولان فاسد باید مجازات شوند، ده‌ها پلاکارد بود که هیچ‌کدام از این پلاکارد‌ها را هیچ‌کس نشان نداد، یک پلاکارد که نمی‌دانم چه کسی بود و اصلاً من هم آن را ندیدم و گفتند که قبل از جلسه شما بوده و جمع شده است، شد تمام جلسه و مابقی جلسه همه حذف شد. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: جالب این است که من همه تابلو‌ها را خواندم تا نگویند که سانسور می‌کنیم ولی چنین تابلویی ندیدم. اصلاً فرض کنید چنین تابلویی بوده است، ولی چرا باید چنین مسائلی مطرح شود که بگویند این‌ها تهدید به قتل کردند! البته من فهمیدم که این فضاسازی برای چه بوده، یک کار رسانه‌ای بود که از تهران هم هدایت می‌شد و در قم اجرا شد.

آیا آن طلبه آقای هاشمی را کشته بود؟!

رحیم‌پورازغدی ادامه داد: به نظر من این موضوع برای جلسه‌ای بود که رئیس‌جمهور را خواستند تا برای اقتصاد برجامی و گرانی‌ها توضیح دهد و اینکه چرا مشکلات ما با توسل به امریکا درست نشد. آقای روحانی دو یا سه بار در مجلس گفت که در فیضیه می‌خواستند من را بکشند! معلوم بود که این‌ها حاشیه‌سازی است. آیا آن بچه‌طلبه‌ای که آن تابلو را بالا برده، زده مرحوم هاشمی را کشته و آمده آنجا اعتراف به قتل کرده و حالا هم می‌گوید می‌خواهم شما را هم بکشم! هزاران هزاران طلبه و مردم قم آمدند و می‌گویند ما همراه مردم و کنار مستضعفین هستیم و نسبت به مفاسد اقتصادی معترضیم، ولی یک دفعه همه این‌ها محو می‌شود و یک تابلو را علم می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار