کد خبر: 924234
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
مسوول دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا:
مسوول دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: سیستم دموکراسی قراردادی غرب به بن‌بست رسیده که خروجی‌اش ترامپ و نتانیاهو شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی  در جشن بزرگ عید غدیر در تالار اجتماعات مصلای امام خمینی(ره) با تبریک عید امامت و ولایت اظهار کرد:تا امروز با پنج مقطع تاریخی روبه رو بودیم که از سه مقطع عبور کرده و در یک مقطع قرار داریم و باید زمینه مقطع پنجم فراهم شود.

وی با بیان اینکه بعثت مقطع اول بوده و به عبارتی مجرای تعالی و ربوبیت است، افزود: خداوند تدبیری برای بشر پیش‌بینی کرده و دو رکن برای آن تبیین کرده است.

مسوول دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا خاطرنشان کرد: رهبری و قانون مقبول دو رکن اصلی است به طوریکه بشر به این دو رکن همیشه نیازمند است. 

وی با تاکید به اینکه در تدبیر باری تعالی این دو رکن از لحاظ ذات ربوبی بوده است، تصریح کرد: ولایت الهی آب حیات بوده و انسان را زنده نگه می‌دارد ولی این آب حیات مجرا می‌خواهد از این‌رو مجرای آب حیات بشر برای رسیدن به تکامل بعثت است. 

سعیدی ابراز کرد: پیامبران بسترساز اصلی این تکامل بوده و رهبران و امامان برای ساختارسازی آمده‌اند و ایجاد حکومت جزو ذات است. 

وی بیان کرد: تکامل انسان در قالب بعثت رخ می‌دهد و برای همین منظور نیاز به ساختار هست و دین اسلام از جمله ظرفیت‌های کامل‌ جهانی است. 

مسوول دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا متذکر شد: در طراحی یک خودرو با یک سرعت تعیین شده، قطعات و ابزارهای آن نیز منطبق با آن سرعت خواهند بود و این امر را می توان به دین نیز تعمیم داد.

وی ادامه داد: مبنای شروع مقطع و آغاز جهانی شدن، مقطع بعثت بوده ولی تداوم آن دارای الزاماتی است.

سعیدی بیان کرد: مهم‌ترین رکن ساختار بعثت رهبری است که باید سنخیت با رهبری پیامبر اکرم(ص) داشته باشد.

وی افزود: پیامبر مقطعی را شروع کرده ولی همه اجزا برای ایشان پیاده نشده بود و باید رهبران بعد ایشان بتوانند این مقطع را پیاده کنند و تداوم رهبری الهی را اجرا کنند. 


 فریاد حسین بن علی(ع) برای احیای اسلام و بعثت است

مسوول دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با تاکید به اینکه «بین خلقنا و ارسلنا» ارتباط وجود دارد و نمی‌تواند خالقیت را از شارعیت جدا کرد، افزود: اگر اینها را از یکدیگر جدا کردیم، شرک است.

وی متذکر شد: فریاد حسین بن علی(ع) برای احیای اسلام و بعثت است چراکه می‌دانست دوری از آن باعث ایجاد حکومت شاهنشاهی و اموی می‌شود. 

سعیدی ادامه داد: عاشورا در تاریخ اسلام یک جایگاه ویژه دارد و هیچ امامی همانند امام حسین(ع) تا این میزان جهاد نداشته است به طوریکه ایشان فقط یک روز جنگ سخت داشت ولی در طول سال‌ها با جنگ نرم روبه رو بود.


عاشورا احیاگر فریاد جامعه خفته بود

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا تصریح کرد: عاشورا احیاگر غدیر، بعثت،امامت و فریاد جامعه خفته بود.

وی با تاکید به اینکه آیا توانسته‌ایم جایگاه نظام ذهنی مردم تبیین کنیم، گفت: اگر مردم نتوانند درست انتخاب کنند، ساختار نظام برهم می‌ریزد.


خروجی‌ سیستم دمکراسی غرب ترامپ و نتانیاهو شده است

وی، همگانی شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی مقطع چهارم دانست و گفت: سیستم دموکراسی قرارداد غرب به بن‌بست رسیده که خروجی‌اش ترامپ و نتانیاهو شده است. 

سعیدی بیان کرد: شریعت قانون مطلوب، امامت و ولایت رهبری مطلوب است که باید به این دو رسید.

وی با اشاره به اینکه برای جهانی شدن بعثت اسلام و حاکمیت آخرین ذخیره الهی بستر لازم است، گفت: آیا امکان و ظرفیتی جز جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که چنین بستری را فراهم سازد؟

مسوول دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا اذعان داشت: چهار نوع آمادگی برای ظهور از جمله آمادگی فردی سبب‌ساز، آمادگی سیستمی، آمادگی منطقه‌ای و آمادگی بین‌المللی است.

سعیدی ادامه داد: تا مردم متحول در هر زمینه‌ای نشوند کاری از پیش‌ نمی‌رود؛ از این‌رو تا مادامی که دل مردم آماده نشود، امام زمان(عج) نخواهد آمد. 

وی ابراز کرد: بنده نگران این هستم که آیا با این مقدار آمادگی می‌توان مدعی زمینه‌ساز ظهور شد؟ چراکه تا دل و نگاه مردم عوض نشود، زمینه ظهور فراهم نمی‌شود. 

سعیدی ادامه داد: اگر با تهدید و اخم ترامپ برخی‌ جا زدند، مگر می‌شود ادعای آمادگی برای ظهور کرد؟ البته مردم در خیلی از موارد عکس‌العمل خوبی داشتند ولی باید الزامات بعدی را نیز رعایت کنند. 

وی بیان کرد: الحمدالله با نوع رفتار و مدیریت انقلاب و رهبری و استقامت مردم خیلی از موانع تاکنون رفع شده است و الان آمریکا از دید مردم وجهه خوبی ندارد و حتی این نگاه در اروپا نیز گسترش یافته است.

مسوول دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا تصریح کرد: دشمن چندین سال در سوریه و عراق بود ولی هیچ غلطی نتوانست بکند که این امر به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. 


اگر بناست مشکلات حل شود باید نگاه مردم نسبت به مدیران عوض شود

وی ادامه داد: اگر بناست مشکلات حل شود، باید نگاه مردم نسبت به مدیران عوض شود چراکه ما نیاز به مدیران انقلابی در همه سطوح و قوه‌ها داریم، اگر مدیر انقلابی داشتیم پنج سال کاسه صبر برجام در دست نمی‌گرفتیم. 

سعیدی یادآور شد: چین با اتکا به درون به این جایگاه رسیده است و انتظار می‌رود مردم به تدابیر رهبری گوش فرادهند.

سعیدی متذکر شد: ای کاش در خصوص خودرو در تنگا قرار می‌گرفتیمر تا خودمان خودروی ملی تولید کنیم چرا که در موشک و توپخانه ما را تحریم؛ این امر منجر شد به بالستیک برسیم و به تبع آن باعث شده دشمن به هراس بیافتد. 


چرا باید برای خرید خودروهای لوکس خارجی رقابت کنیم؟

وی خاطرنشان کرد: چرا باید در خرید خودروهای لوکس خارجی رقابت کنیم ؟ مردم در اتکای به درون نقش داشته و باید مدیرانی انتخاب شوند که معتقد به این درون‌زایی باشند. 

مسوول دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با تاکید به اینکه مجلس بازوی رهبری است و سه قوه تدابیر رهبری را اجرا می‌کنند، گفت: در حاکمیت دینی قوه مقننه و قضائیه مجاری تحقق تدابیر رهبری است و نباید مجلس شرایطی داشته باشد که در اجرای تدابیر تعلل کنند. 

وی توضیح داد: طبق فرمایش حضرت آقا، جامعه باید استقلال درونی نظام، درون‌نگر باشد از این‌رو مردم نیز باید مدیرانی انتخاب کنند که نسبت به ولایت مطیع باشند.

سعیدی ادامه داد: صدای انقلاب و ولایت باید به دنیا برسد و این زمانی محقق می‌شود که دلمان آماده شود چراکه امام زمان(عج) با دل مردم کار دارد.

سعیدی با تاکید به اینکه بار مسولیت ملت ایران در زمینه‌سازی انقلاب مهدی از همه ملت‌های دنیا سنگین‌تر بوده و همه دنیا منتظرند ملت ایران جام قهرمانی را در فینال بالای سر ببرد، افزود: برخی‌ عزاداری عاشورا و جشن غدیر برگزار کرده ولی هیچ کاری برای ظهور نمی‌کنند و حتی ضدظهور نیز کار می‌کنند که مصداق آن اسلام انگلیسی است.

وی، آمادگی بین‌المللی برای ظهور را لازم دانست و گفت: باید صدای ملت را یک کسی به جهانیان ابلاغ کند و بگوید آقای ترامپ غلط کردید و وقتی یک رهبری مقتدر اینها را می‌گوید، در حقیقت زمینه ظهور فراهم آورده می‌شود.

مسوول دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا خاطرنشان کرد: رزمندگان مدافعان حرم فرهنگ بسیج را در عراق و سوریه تبیین کردند و در کنار آن نوع نگاه ترکیه به ایران متفاوت شده است که همگی زیرسایه ولی‌فقیه مقتدر در کشور است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از آنچه را که می‌بینیم یک خواسته است، تصریح کرد: بخشی از مدیران طبق خواسته مردم نسخه می‌نویسند و گاها می‌بینیم که اصلاً به نیازها توجه نمی‌شود.

سعیدی ادامه داد: چرا باید عضو شورای شهری ادعا کند که هیچ ارتباطی با مسجد ندارد و اصلا به مسجد نمی‌رود. 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در جاهایی که باید کاری کنند، گاها کاری نمی‌کنند و در سر بزنگاه می‌گویند چرا رهبری هیچ کاری نمی‌کند در حالی که رهبر دیگر چه کار باید بکند و چرا ما خود به وظایف‌مان در وقت خود عمل نکردیم؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر