کد خبر: 924231
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از ایجاد اتاق تعاون در کشور خبر داد و گفت: بیش از ۹۲ هزار تعاون فعال در کشور وجود دارد که ۴ هزار ۲۰۰ تعاون فعال در استان داریم.

احد حسینی با تبریک ایام جشن‌های ذی‌الحجه اظهار کرد: امید است بتوانیم از این ایام برای خدمتگزاری به مردم و انقلاب اسلامی استفاده کنیم و در راه تحقق انقلاب و آرمان‌هایش به خوبی پیش رویم. 

وی افزود: از خداوند خواهانیم تا دولتمردان در هفته دولت با تاسی به شهدا، انقلاب و آرمان‌های آن را رو به پیشرفت و تعالی هدایت کنیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با اشاره به فرارسیدن هفته تعاون بیان کرد: هفته تعاون را پیش‌رو داریم که تعاون‌گران این عرصه نقش مهم و تاثیرگذار در همه ابعاد جامعه داشته و دارند. 

وی خاطرنشان کرد: از امام جمعه تبریز قدردانی می‌کنیم که به استان آرامش و نشاط بخشیده و منجر به ایجاد ارتباط گسترده و مناسب بین مردم با مسوولان شده است. 

حسینی با بیان اینکه هفته تعاون در ایران اسلامی بسیار اهمیت دارد چرا که هم دوران دفاع مقدس و هم دوران تحریم‌ در کشور با تعاون برخی مشکلات حل شده است، گفت: امیدواریم همچون گذشته با تعاون بتوان سدهای پیش رو را برداشت و توطئه‌های استکبار را در نطفه خفه کرد. 

وی ابراز کرد: ما در کشور تجربه ۸۰ ساله استفاده از تعاون را داریم به طوریکه قبلا نزدیک به ۱۰۰ تعاونی در کشور داشتیم ولی بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی تجارب ارزشمندی در زمینه تعاون به دست آورده‌ایم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تاکید به اینکه در دین و فرهنگ ما به تعاون اهمیت ویژه‌ای داده شده است، گفت: طبق قانون اساسی فعالیت کشور بر سه بخش دولتی، خصوصی و تعاون تقسیم شده است و دولت تلاش می‌کند در بخش تعاون سهم ۲۵ درصدی داشته باشد.

نیازهای اقتصادی در قالب تعاون و اشتغال‌زایی

وی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی توضیح داد: طبق این اصل باید تعاون توسعه یافته و در اختیار جوانان قرار گیرد و به تبع آن نیازهای اقتصادی در قالب تعاون و اشتغال‌زایی فراهم شود.

حسینی تصویب قانون تعاون را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیش از ۱۸ سال است که رهبر معظم انقلاب امر تعاون را در همه بیانات خود حمایت کرده‌اند. 

وی ادامه داد: سیاست‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب تاکید به توجه به تعاون دارد و حتی سند توسعه تعاون تهیه و تدوین شده و فعالیت‌های لازم بر مبنای سند انجام گرفته و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بر این اساس جلو می‌رود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بعد از انقلاب برای تسهیل‌گری و راه ارتباطی همچنین گسترش تعاون ایجاد شده است و قبلا چنین وزارتخانه‌ای وجود نداشت.

وی افزود: در حال حاضر در سطح کشور اتاق تعاون ایجاد شده است به طوریکه بیش از ۹۲ هزار تعاون فعال در کشور وجود دارد که ۴هزار ۲۰۰ تعاون فعال در آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه توجه به تعاون راه‌ برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است، تصریح کرد: اتاق تعاون زمینه را برای اثرگذاری در عرصه تعاون ایجاد می‌کند.

وی، ایجاد بانک توسعه تعاون برای ایجاد کمک اعتباری و تعاونی را یادآور شد و گفت: دولت با ایجاد صندوق توسعه تعاون به داد تعاونی‌ها رسید و مشکلات وثیقه، بیمه تعاون و ارائه تسهیلات به راحتی محقق شد.

توجه به تعاون راه‌ برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تاکید به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران به تعاون توچه ویژه دارد، افزود: قوه مقننه حمایت‌های لازم در خصوص تعاونی‌ها را انجام داد و حتی فراکسیونی در این خصوص ایجاد شد.

وی متذکر شد: با ایجاد دانشگاه علمی و کاربردی در رشته‌های تعاون، اقدام به تربیت متخصص و نیروهای فعال تا مقطع کارشناسی ارشد کرده‌ایم.

حسینی ابراز کرد: هدف از ایجاد تعاونی‌ها، ایجاد اعتماد و امید برای مردم است چرا که با این تعاونی‌ها و حمایت از آنها می‌توان شاهد رشد و شکوفایی در جامعه شد.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس اداره کشور بر مبنای مدیریت تعاونی بود به طوریکه مشکلات مصرفی از این طریق حل شد و در حال حاضر نیز ایجاد شهرک‌های مختلف تبریز از طریق تعاونی‌ها بوده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تعاونی‌ها در ۱۴ رشته اثرگذار هستند، گفت: در بخش صنعت، تولید، خدمات، درمان و آموزش تعاونی‌هایی ایجاد شده که برخی تعاونی‌های استان آذربایجان‌شرقی رتبه اول در کشور دارند.

وی اذعان داشت: ما ظرفیت‌های زیادی در بخش تعاونی گردشگری، خدمات، درمان و غیره داریم که اگر از  آنها حمایت شود قطعاً اشتغال‌زایی شده و رشد مثبت برای جامعه ایجاد می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر