کد خبر: 924184
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مدت‌هاست که رمال‌ها و فالگیر‌ها خودشان را به روز کرده‌اند؛ در شبکه‌های اجتماعی بساط‌شان را پهن کرده و قصد رفتن هم ندارند؛ هرچه می‌گذرد به تعداد دنبال‌کننده‌هایشان هم افزوده می‌شود؛ افرادی که تشنه باخبر شدن از آینده هستند و همین بزرگ‌ترین نقطه ضعف آنهاست؛ نقطه ضعفی که رمال‌ها هم تشنه آن هستند تا جیب‌شان را پر کنند.
مدت‌هاست که رمال‌ها و فالگیر‌ها خودشان را به روز کرده‌اند؛ در شبکه‌های اجتماعی بساط‌شان را پهن کرده و قصد رفتن هم ندارند؛ هرچه می‌گذرد به تعداد دنبال‌کننده‌هایشان هم افزوده می‌شود؛ افرادی که تشنه باخبر شدن از آینده هستند و همین بزرگ‌ترین نقطه ضعف آنهاست؛ نقطه ضعفی که رمال‌ها هم تشنه آن هستند تا جیب‌شان را پر کنند.

رمال‌ها در اینستاگرام صفحات پرمخاطبی دارند. در تلگرام هم کانال و گروه‌های اختصاصی دارند و دسترسی به خدمات‌شان ساده است! آن‌ها خدمات مختلفی برای ارائه دارند و این خدمات هم پیشرفته شده است. از پیشگویی با تاروت گرفته تا فال مرام، فال اوراکل، فال مادام لنورماند و البته بعضی‌ها این وسط سرکتاب هم باز و سحر هم باطل می‌کنند و برای بازگشت معشوق و بخت‌گشایی هم فعال هستند. اکثر فالگیر‌ها یک شماره موبایل برای ارتباط با مخاطبان یا لینک تلگرام در دسترس عموم گذاشته‌اند و همیشه هم در دسترس هستند.

هر چی گفتید همان هم شد!
رمال‌های مجازی در صفحه‌شان، اسکرین‌شات و تصویر گفت‌و‌گو‌های مشتریان با خودشان را هم قرار داده‌اند. گفت‌و‌گو‌هایی که در آن مشتریان با این جملات از آن‌ها تشکر کردند: واقعاً عالی بودید! هرچی گفتید، همان هم شد؛ کسی که دوستش داشتم برگشت؛ من خیلی فال گرفتم، ولی هیچ‌کس مثل شما نیست؛ کار شما از همکاران‌تان خیلی بهتر است و به این شکل مشتریان رشد کرده‌اند. برخی مشتریان همیشگی این فالگیر‌ها هستند و معتقدند که آن‌ها از گذشته به خوبی خبر دارند و حتی غم‌وغصه‌های آن‌ها را می‌دانند. آنچنان که گره کار را به آن‌ها می‌گویند و حتی راه‌حل مشکل را هم ارائه می‌دهند که به این صورت قیمت بالاتر می‌رود.

پول موجودات خیالی فراموش نشود
افزایش تعداد این فالگیر‌ها در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام موجب شده، در ارائه خدمات با بهترین قیمت هم با هم رقابت کنند. قیمتی که در صورت مشهوربودن می‌تواند کمی بالاتر از بقیه باشد، چراکه مشتری ثابت، مشتریان دیگری هم به‌دنبال خواهد داشت. فالگیری که ادعای کاریابی دارد و صفحه اینستاگرامش پر از فیلم‌هایی از گفت‌وگوی تلگرامی او با افرادی است که مثلاً شغل مورد علاقه‌شان را یافته‌اند، هزینه ناقابلی طلب می‌کند ۲۰۰ هزار تومان! وی مدعی است، طلسم افرادی که پارتی دارند را باطل می‌کند، اما با یکسری شروط و مبلغ را هم همان ابتدای کار دریافت می‌کنند! جالب اینکه برخی از رمال‌ها مدعی ارتباط با موجودات متافیزیکی هستند. این رمال‌ها در رقابت با یکدیگر هر کدام ادعا دارند، موجودی که او با آن در ارتباط است نسبت به فالگیر دیگری قوی‌تر و بهتر از آینده خبر می‌دهد. این چرندیات تا حدی است که حتی برخی مدعی می‌شوند، بخشی از پولی را که می‌گیرند باید به این موجود بدهند تا از آینده افراد خبر دهد.

جرائم سایبری را گزارش کنید
با وجود ضعف قوانین موجود در زمینه فعالیت در فضای مجازی، پلیس فتا به عنوان نهادی قانونی، تاکنون بخشی از بار این خلأ قانونی را بر دوش کشیده است. طبق قانون، هر فعلی که در دنیای واقعی به آن نگاه مجرمانه شده باشد، در فضای سایبری هم جرم است؛ با تکیه به همین اصل، وظیفه پلیس فتاست که نسبت به رصد، کنترل و برخورد با آن اقدام کند که این وظیفه هم در حال حاضر در حال انجام است. در حوزه رصد احتیاج به شاکی خصوصی نیست، همانطور که در موضوعاتی مثل شر‌ط‌بندی‌ها یا قمار آنلاین، برابر قانون در این زمینه هم باید برخورد شود. به گفته پلیس فتا، مردم هم باید آگاه و هشیار باشند و از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی cyberpolice. ir بخش ارتباطات مردمی هرگونه موارد مشکوک درخصوص کلاهبرداری‌ها و جرائم سایبری را گزارش کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار