کد خبر: 923339
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
شهردار اصفهان :
دکترقدرت اله نوروزی گفت :این طرح‌ها دو هدف را به همراه خود دارد که یکی کاهش استفاده از خودرو است و دیگری ایجاد شور و نشاط در خانواده‌ها که در کنار هم بتوانند از امکانات تفریحی و رفاهی این طرح استفاده کنند.

    به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل از پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، قرار است همه هوای اصفهان را داشته باشند، مهر تأیید این هوایاری ابتدا بر پیشانی چهارباغی خورد که دو سال سه شنبه هایی بدون خودرو، بدون دود و بدون بوق را تجربه کرد تا غبار آن همه آلودگی را که سال‌ها بر چهره‌اش نشسته بود امروز از سر و صورت تکانده و در آرامشی خالص رویای سبزی و طراوت را به چشم ببیند.

    چهارباغ قرار است الگوی خیابان‌های پاک نصف جهان شود، به تبعیت از این هوایاری، دیگر خیابان‌های شهر اصفهان نیز روزهایی بدون خودرو را تجربه خواهند کرد تا برای چند ساعتی روزی بدون ترافیک و آرام را سپری کنند، آسمان شهر از نگاه مردمان این مناطق آبی‌تر از همیشه خواهد بود.

    بعد از تجربه روز بدون خودرو در محله رسالت، این بار نوبت به یکی از مناطق جنوب غربی اصفهان رسید. خیابان آزادگان میزبان روزی بدون خودرو شد تا اهالی این محله نیز نام خود را در میان هوایاران شهر ثبت کنند.

خیابان آزادگان در منطقه 13 اصفهان و اهالی با صفای این منطقه، روزی بدون خودرو را در محله خود میزبانی کردند.

    از ساعاتی قبل از شروع برنامه اهالی مردم در انتظار اتفاق ویژه‌ای بودند. حال و هوای منطقه با روزهای دیگر متفاوت بود و کودکان در آرامش خیابان بدون خودرو مشغول بازی و خانواده‌ها در انتظار یک رویداد خاص بودند.

    غرفه‌های بازی فرصت سرگرمی و تفریح خوبی برای کودکان و نوجوانان فراهم کرده‌اند، حتی میانسالان و کهنسالان منطقه هم از این فرصت برای دقایقی تفریح بهره بردند و شانس خود را در رقابت با هم محله‌ای‌ها امتحان کردند.

    اهالی کتاب، بیشتر سرگرم غرفه فروش کتاب بودند و کودکان هم در غرفه نقاشی، روزی بدون خودرو را به تصویر می‌کشیدند.

    بادبادک‌های آبی رنگ به آسمان می‌رفت و نوید روزی با هوای پاک را می‌داد و دوچرخه‌ها نیز بر خیابان مسلط شده‌ بودند.

    خبر روز بدون خودرو در خیابان آزادگان خیلی زود در منطقه پیچید و دوست داران هوای اصفهان با دوچرخه و پای پیاده خود را به محل برگزاری جشن پایانی رساندند.

    نشاطستان که در عید قربان میزبان یک روز بدون خودرو بود، ساعاتی شاد و مفرح را برای اهالی منطقه رقم زد.

    یکی از شهروندان منطقه 13 که در این جشن حضور یافته بود، گفت: از برگزاری این برنامه اطلاع چندانی نداشتم اما ساعتی قبل از آن از برگزاری روز بدون خودرو در منطقه با خبر شدیم، ایده جالبی است چون پیش از این فقط چهارباغ را به عنوان میزبان برنامه های روز بدون خودرو می‌شناختیم، اما حالا این روز به همه محله‌های اصفهان نیز قرار است بیاید و این موضوعی جالب توجه اهالی منطقه است.

    شهروند دیگری که همراه با فرزندش مشغول دوچرخه سواری بود، گفت: امروز با خیال آسوده شاهد دوچرخه سواری و بازی فرزندم در خیابان هستم، به دلیل تردد مرتب خودروها و موتورسیکلت‌ها در این محدوده، همواره نگران دوچرخه سواری فرزندم هستم اما روز بدون خودرو ساعاتی آرامش را به منطقه ما آورد تا برای چند ساعتی هم که شده دوچرخه سواری بدون دغدغه را تجربه کنیم.

    اما روز بدون خودرو که همزمان با افتتاح فاز نخست خیابان آزادگان بود، میزبان مسئولی شهری نیز شد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان درباره افتتاح این خیابان گفت:  فاز اول خیابان آزادگان با هزینه‌ای حدود ۱۷۵ میلیارد ریال افتتاح شد و فاز دوم این خیابان نیز که ۴۰۰ متر است تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری می‌رسد.

    علیرضا صلواتی در ارتباط با طرح روزهای بدون خودرو اظهار کرد: این طرح با استقبال فراوان مردم روبرو شده است و قرار است در تمام محلات شهر اصفهان برگزار شود.

    وی افزود: این طرح مخصوص روز خاصی از هفته نیست و در تمام خیابان‌ها نیز اجرا خواهد شد.

    شهردار اصفهان نیز که در روز بدون خودروی خیابان آزادگان در بین اهالی این منطقه حاضر شد در جمع خبرنگاران ابتدا توضیحاتی درباره اجرای طرح نشاطستان و روز بدون خودرو در محله‌ها ارائه کرد و گفت:  اجرای چنین طرح‌هایی باعث تزریق نشاط و امید به جامعه شده و این موضوع را می‌توان در استقبال پرشور مردم یافت.

    قدرت اله نوروزی افزود: طرحی که امروز در خیابان آزادگان اجرا شد، یک طرح آزمایشی بود که به لطف خدا مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفت و ما را به اجرای چنین طرح‌هایی با محور ایجاد نشاط در جامعه مصمم‌تر کرد.

    وی اظهار داشت: این طرح‌ها دو هدف را به همراه خود دارد که یکی کاهش استفاده از خودرو است و دیگری ایجاد شور و نشاط در خانواده‌ها که در کنار هم بتوانند از امکانات تفریحی و رفاهی این طرح استفاده کنند.

    روز بدون خودرو بعد از خیابان آزادگان، قرار است میهمان سایر محلات شهر نیز شوند، اصفهانی‌ها باید خود را آماده استقبال از روزهای بدون خودرو کنند تا علاوه بر شادی و نشاطی که همراه با بادبادک‌های آبی به محلات می‌آید، بوق و دود و ترافیک نیز کم کم از خیابان‌های اصفهان دور شود.

 

    

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار