کد خبر: 923240
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
امامان جمعه سراسر كشور تأکید كردند
خطباي جمعه سراسر كشور با بيان اينكه وظيفه ديني، ملي و انقلابي حكم مي‌كند در زمان بحران همه در كنار هم باشيم، اظهار داشتند: برخي افراد نه تنها به وظايف خود نسبت به ديگران عمل نمي‌كنند، بلكه از برخي موقعيت‌ها براي سوء استفاده بهره مي‌برند.

خطباي جمعه سراسر كشور با بيان اينكه وظيفه ديني، ملي و انقلابي حكم مي‌كند در زمان بحران همه در كنار هم باشيم، اظهار داشتند: برخي افراد نه تنها به وظايف خود نسبت به ديگران عمل نمي‌كنند، بلكه از برخي موقعيت‌ها براي سوء استفاده بهره مي‌برند.
مبارزه جدي و شفاف با فساد در همه رده‌ها، تلاش مجاهدانه براي رفع مشكلات اقتصادي، داشتن تيم جهادي، رفع سوء تدبيرها با اقدام عملي، رفتار شفاف با مردم، صداقت در وعده‌ها، بيان خدمات دولتمردان در طول 40 سال گذشته، مديريت بر مبناي الگوي داخلي و حركت در مسير ولايت از مهم‌ترین محورهاي خطباي نماز جمعه در دوم شهريور بود. آنان همچنين اظهار داشتند كه خدمت به مردم يكي از اصلی‌ترین لازمه‌هاي كارآمدي نظام در نگاه امام (ره) و رهبري معظم انقلاب اسلامي است.

مسئولان به داد مردم برسند
در تهران آيت‌الله موحدي كرماني تأکید كرد مسئولان بايد پل ارتباطي دائمي و سهل‌الوصول بين خود و مردم ايجاد كنند و به طور لحظه‌اي از مشكلات و خواست مردم با خبر شوند.
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به برنامه دشمنان جهت فاصله بين حاكميت و مردم اظهار داشت: امريكا و غرب همواره با اميد به ضدانقلاب‌ها، سلطنت‌طلب‌ها و منافقين به دنبال اين بودند كه با فشار اقتصادي بين مردم و حاكميت جدايي بيندازند اما كور خوانده‌‌اند چرا كه مردم مشكلات را تحمل مي‌کنند و دست از انقلاب برنخواهند داشت. وي پيشنهاد كرد كه پل ارتباطي دائمي و سهل‌الوصول بين مردم و مسئولان ايجاد شود تا مسئولان به صورت لحظه‌اي از مشكلات و خواسته‌هاي مردم باخبر شوند. خطيب نماز جمعه تهران تأکید كرد: رؤساي سه قوه قضائيه، مقننه و مجريه، وزراي دولت، استانداران، فرمانداران، شهرداران و رؤساي ادارات ماليات نمايندگاني تعيين کنند و در ساعت و مكان مشخص حضور يابند و سخنان و مشكلات و مسائل مردم را بشنوند. آيت‌الله موحدي كرماني اضافه كرد: طوري برنامه‌ريزي شود كه مردم بدانند صحبتشان بدون واسطه به مسئولان منتقل مي‌شود. وي تأکید كرد: مسئولان درها را نبندند، جواب تلفن‌ها و نامه‌ها را بدهند، به داد مردم برسند چرا كه مردم مشكل دارند. آيت‌الله موحدي كرماني با اشاره به تأکید امام راحل و مقام معظم رهبري مبني بر نهراسيدن از امريكا اظهار داشت: چقدر امام و مقام معظم رهبري تأکید دارند كه از امريكا نترسيد و امريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند. البته مردم ايران نيز نشان دادند كه اهل كوفه نيستند. خطيب نماز جمعه تهران ادامه داد: امريكا اگر مي‌توانست با جنگ كاري را از پيش ببرد، قطعاً مي‌جنگيد اما آنها امروز نگران امنيت اسرائيل هستند. آنها مي‌دانند كه هزاران موشك حزب‌الله و حماس آماده هستند تا تل آويو را با خاك يكسان كنند. وي با بيان اينكه ايران امروز بيخ گوش اسرائيل قرار دارد، خاطرنشان كرد: كوچك‌ترين حماقتي چه از سوي اسرائيل و يا امريكا عواقب خطرناكي به دنبال خواهد داشت و از سوي ديگر قدرت بازدارندگي ايران، يعني همان موشك‌هايي كه در پي از كار انداختن آن هستند عامل مهمي است كه جرئت جنگ را از دشمنان ايران مي‌گيرد.
سوء تدبيرها را جبران كنيد
نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي نيز گفت: در هيچ كشوري دولتمردانش به اندازه دولتمردان ايران به مردم وابسته نيستند.
آيت‌الله سيد احمد علم الهدي تأکید كرد كه در جامعه خودي و كشور خودماني قرار داريم، در همه عرصه‌هاي نظام خودي هستيم، در عرصه‌هاي نظام غيرخودي وجود ندارد. در رأس مسئولیت‌های دولت، مجلس شوراي اسلامي و قوه قضائيه غيرخودي نداريم و مسئولان بايد سوءتدبيرهايي را كه نتيجه كار كارگزاران خودشان است، جبران كنند. وي همچنين اظهار داشت: مسائلي كه در توزيع ارز و سكه رخ داد، سوءتدبير بود و مسئولان بايد هرچه سریع‌تر آثار اين سوءتدبيرها را با اقدام عملي برطرف كنند. آيت‌الله لطف‌الله دژكام، امام جمعه شيراز هم گفت: تيم منسجم كارآمد جهادي بايد در دولت شكل گيرد، وزراي اقتصادي هماهنگ عمل كنند تا نتیجه‌بخش باشد، مسئولان با جديت و دلسوزي نسبت به كشور خدمت كنند، رئيس جمهوري در تيم اقتصادي دقت و نقاط ضعف را بر طرف كند. وي اضافه كرد: ما از ضعف مديريت لطمه خورده‌ایم، نمي‌توان در مقابل اين ضعف‌ها بي توجه بود اين انتظار مردم است، ما از قوه قضائيه هم انتظار و توقع داريم، در جامعه مي‌بينيم كه بسياري مواقع مسائلي را كه مردم مطرح مي‌كنند ناشي از شکل‌گیری مواردي در قوه قضائيه است.

ويژگي دولت كارآمد
نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: كارآمدي دولت، حكومت و كارگزاران نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در تطبيق واقعيت‌هاي جامعه با آرمان‌هاي آن سنجيده مي‌شود.
آيت‌الله عباسعلي سليماني تأکید كرد كه خدمت به مردم يكي از اصلی‌ترین لازمه‌هاي كارآمدي نظام در نگاه امام (ره) و رهبري معظم انقلاب اسلامي است. نماينده مردم سيستان و بلوچستان با بيان اينكه خدمت به مردم، موجب همسويي آنان با نظام و مسئولان خواهد شد، افزود: ويژگي ديگر يك دولت و حكومت كارآمد تلاش مجاهدانه براي رفع مشكلات كشور است كه در اين زمينه استفاده از نيروهاي جوان و تازه نفس امري ضروري است.
با گرانفروشان و محتكران برخورد كنيد
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد با اشاره به وضعيت اقتصادي و فشار به گروه‌هاي كم درآمد جامعه خواهان نظارت بيشتر بر فعاليت‌هاي اقتصادي شد و از مسئولان امر خواست تا با جديت و برنامه‌ریزی‌شده با محتكران و گرانفروشان برخورد كنند. آيت‌الله محمدرضا ناصري‌ يزدي افزود: نظارت قوي و برخورد با سودجويان توسط مسئولان امر در پيشگيري از تورم و سوء استفاده توسط افراد بسيار مؤثر است. وي با اشاره به اينكه بر اساس آموزه‌هاي ديني بايد همواره مسئولان وظايف خود را در قبال مردم، درست و دقيق انجام دهند، اظهار داشت: مردم ما همواره حامي كشور، نظام و در مسير ولايت هستند و بايد به آنها خدمت كرد. خطيب جمعه يزد با اشاره به اينكه وظيفه ديني، ملي و انقلابي حكم مي‌كند در زمان بحران همه در كنار هم باشيم، تصريح كرد: برخي افراد نه تنها به وظايف خود نسبت به ديگران عمل نمي‌كنند بلكه از برخي موقعيت‌ها براي سوء استفاده بهره مي‌برند.
رمز ماندگاري شهيدان باهنر و رجايي
امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: رمز ماندگاري شهيدان رجايي و باهنر خدمت خالصانه آنها به مردم و نظام است. حجت‌الاسلام سيد لطف‌الله حيات الغيب با بيان اينكه پس از انجام واجبات هيچ كاري بالاتر از خدمت به مردم نيست تصريح كرد: نبايد مسئوليت را يك غرامت دانست بلكه باید در هر جايگاهي كه هستيم براي خدمتگزاري به مردم از يكديگر سبقت گرفت. حجت‌الاسلام محمدعلی نكونام نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد نيز با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر، تلاش بی‌منت و صادقانه براي تحقق وعده‌ها را از ويژگي‌هاي مهم دولت‌هاي برآمده از رأی مردم عنوان كرد.

فرصتي براي رهايي كشور از دلار
نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: امروز فرصت مناسبي براي رهايي اقتصاد كشور از دلار و استفاده از ارزهاي معتبر جهاني است و بايد در اين زمينه گام اساسي براي حذف دلار از اقتصاد و تجارت كشور برداشته شود. آيت‌الله سيدمحمدعلي موسوي جزايري ترميم و تقويت كابينه دولت را خواستار شد و افزود: در شرايط كنوني تقويت و ترميم كابينه به دور از جناح‌بازی يك ضرورت است. امام جمعه اهواز بر هماهنگي بيشتر قواي سه‌گانه براي حل مشكلات اقتصادي كشور تأکید و در ادامه از کم‌کاری نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بر اصل نظارت كه يكي از وظايف اصلي آنان است انتقاد كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار