کد خبر: 919962
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
سرپرست دفتر امور روستایی استانداری سمنان:
سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: سهم تسهیلات اشتغال روستایی استان با هدف ایجاد اشتغال و توسعه رونق اقتصادی در روستا‌ها تا پایان مردادماه تحقق می‌یابد.

راضیه شهاب در جلسه بررسی آخرین وضع تسهیلات اشتغال روستایی در استان سمنان با حضور مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، عضو هیأت مدیره و معاون اعتبارات و نظارت بانک سینا، فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و تعدادی از مدیران و کارشناسان سازمان‌های مرتبط، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری‌های اعضای هیأت‌ مدیره بانک سینا اظهار کرد: با توجه به اینکه تسهیلات ارائه‌شده در این طرح ارزان‌قیمت و از محل تفاهم‌نامه همکاری بانک سینا، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، بنیاد مستضعفان و استانداری پرداخت خواهد شد، انتظار می‌رود که دستگاه‌های مربوطه در جهت جذب کامل تسهیلات فوق اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضع تعداد معرفی‌شدگان طرح‌هایی که مصوب و پرداخت‌شده خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های ارائه این تسهیلات، نرخ سود پایین هشت درصد برای فعالیت‌های اقتصادی روستاها و نواحی صنعتی روستایی بوده و مهلت جذب تسهیلات یادشده تا پایان مردادماه امسال تعیین شده است.

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان افزود: در اجرای تفاهم‌نامه‌ای، تاکنون تعداد 95 درخواست با 660 میلیارد ریال تسهیلات پس از بررسی‌های تخصصی و فنی توسط دستگاه‌های اجرایی و پالایش و اولویت‌بندی در کمیته اجرایی به بانک سینا در استان معرفی‌ شده است.

شهاب از تصویب بیش از 60 درصد طرح‌های معرفی‌شده در بانک عامل خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با همراهی و مساعدت مسؤولان بانک و پیگیری جدی متقاضیان 100 درصد سهم تسهیلات استان در فرصت پیش‌بینی‌شده تا جذب تا زمینه اشتغال تعدادی از کارآفرینان روستایی فراهم شود.

در این نشست مشترک، وضع 15 طرح در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی و گردشگری با درخواست بیش از 250 میلیارد ریال تسهیلات بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر