کد خبر: 918933
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان از ظرفیت200 میلیون یورو کشت‌های گلخانه‌ای در سمنان خبر داد و بر لزوم توسعه کشت گلخانه‌ای در استان سمنان تاکید کرد .

حشمت اله عسگری در جلسه توسعه کشت گلخانه‌ای استان که در جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد با بیان اینکه یکی از کلیدی‌ترین سیاست‌های دولت در بخش کشاورزی توسعه گلخانه‌ها است اظهار کرد: آب مهمترین مشکل و دغدغه تولیدکنندگان بخش کشاورزی در این استان است.

معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه در حال حاضر 500 هکتار از اراضی استان سمنان قابلیت کشت گلخانه‌ای را دارد افزود: بخشی از این مساحت زیر کشت گلخانه‌ای قرارگرفته، بخشی در حال واگذاری و بخشی دیگر شناسایی شده که .

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌ها و چشم‌انداز استان سمنان در اقتصاد مقاومتی، چشم‌انداز توسعه گلخانه است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به تنوع آب و هوایی استان سمنان و شرایط مناسب آن برای کشاورزی گفت: موضوع آب از مهم‌ترین دغدغه‌های استان سمنان است به ویژه در بخش کشاورزی، چرا که بخش زیادی از آب استان سمنان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود .

عسگری یکی از برنامه‌های مهم استان سمنان را بهره‌برداری مناسب از آب برشمرد و یادآور شد: کشت و توسعه گلخانه‌ای در استان سمنان بیش‌ازپیش ضرورت دارد .

وی با اشاره به اینکه ورود فناوری نوین گلخانه به استان سمنان ضرورت دارد خاطرنشان کرد: در راستای بهره‌وری مناسب از آب موجود در بخش کشاورزی باید آبیاری‌ها از روش‌های سنتی و غرقابی به روش‌های نوین تغییر پیدا کند .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان در مسیر خط انتقال گاز جنوب به شمال کشور قرار دارد تصریح کرد: مشکلی در تأمین گاز گلخانه‌های و جود ندارد .

عسگری با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان بخش کشاورزی در این استان آب است افزود: حضور در بازارهای منطقه با رقابت‌پذیری توجه به شیوه‌های نوین بسته‌بندی و کاهش قیمت‌ تمام‌شده محصولات امکان‌پذیر می‌شود

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر