کد خبر: 917843
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
رئیس جمهور امریکا: روسیه دخالت کرد، ولی اثرگذار نبود
بعد از آنکه رئیس‌جمهور امریکا در کنفرانس خبری روز دو شنبه در حضور همتای روسش دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در سال ۲۰۱۶ را رد کرد، سونامی جدیدی از انتقادات از اظهارات وی به راه افتاد که نتیجه آن تعدیل مواضع دونالد ترامپ بود و ضمن قبول دخالت روسیه در انتخابات مذکور، این دخالت را بی اثر دانست.
بعد از آنکه رئیس‌جمهور امریکا در کنفرانس خبری روز دو شنبه در حضور همتای روسش دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در سال ۲۰۱۶ را رد کرد، سونامی جدیدی از انتقادات از اظهارات وی به راه افتاد که نتیجه آن تعدیل مواضع دونالد ترامپ بود و ضمن قبول دخالت روسیه در انتخابات مذکور، این دخالت را بی اثر دانست.
دونالد ترامپ در کنفرانس خبری خود با ولادیمیر پوتین گفته بود: افراد نزد من آمدند و گفتند که فکر می‌کنند روسیه در انتخابات مداخله کرده است. من دلیلی نمی‌بینم که روسیه چنین کاری را انجام داده باشد، اما ترامپ روز سه شنبه در جمع برخی از نماینده‌های کنگره از سخنان روز قبلش در نشست خبری مشترک با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه عقب‌نشینی کرد. ترامپ، در بیانیه‌ای از پیش تنظیم شده اظهار کرد: بیاناتم را با تأکید بر ایمان و حمایتم از نهاد‌های اطلاعاتی امریکا شروع می‌کنم. من کاملاً به آژانس‌های اطلاعاتی کشورمان باور دارم.
ترامپ مدعی شد، پس از مرور کنفرانس خبری مشترکش با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه متوجه شده است که «در یک جمله کلیدی به جای فعلی منفی، از حالت مثبت آن فعل استفاده کرده است.»
ترامپ با اشاره به پاسخش به پرسش یکی از خبرنگاران حاضر در این کنفرانس مبنی بر احتمال تلاش روسیه برای مداخله در انتخابات امریکا گفت: من به جای استفاده از کلمه «wouldn’t» (گونه منفی فعل) از «would» (گونه مثبت فعل) استفاده کرده‌ام.
ترامپ در خصوص اتهامات مطرح شده از سوی وزارت دادگستری امریکا علیه بیش از ۲۰ شهروندان روس به دلیل مداخله در انتخابات امریکا گفت: من نتیجه‌گیری جامعه اطلاعاتی را مبنی بر مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ قبول دارم. البته افراد دیگری هم می‌توانند در این اقدام سهیم بوده باشند، خیلی افراد دیگر.
ترامپ در ادامه سخنانش بار دیگر تأکید کرد که در کمپین انتخاباتی او با روسیه تبانی نکرده است. او گفت: همان طور که پیش‌تر گفته شده و در گذشته نیز اعلام کرده‌ایم، تبانی‌ای صورت نگرفته است. وی تأکید کرده است: «اقدامات روسیه تأثیری روی نتیجه انتخابات نداشت.»
رئیس‌جمهور امریکا همچنین وعده داد که دولت او «با جدیت» جلوی هرگونه تلاش برای دخالت در انتخابات سال ۲۰۱۸ را خواهد گرفت.

ناتو را تقویت کردم
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا همچنین در سلسله توئیت‌هایی در واکنش به انتقاداتی مبنی بر اینکه اظهارات و رفتار وی ناتو را به نفع روسیه تضعیف کرده است، نوشت: من نشست بزرگی با ناتو داشتم. آن‌ها (دیگر اعضای ناتو) ۳۳ میلیارد دلار بیشتر پرداخت کرده‌اند و صد‌ها میلیارد دلار دیگر نیز در آینده پرداخت می‌کنند و این اتفاق تنها به خاطر من رخ می‌دهد. ناتو ضعیف بود، اما اکنون قوی می‌شود. (این اتفاق برای روسیه بد است) رسانه‌ها تنها می‌گویند که من با رهبران گستاخانه صحبت کردم، اما هرگز صحبتی از پول نمی‌کنند. وی در توئیتی دیگر نوشت: در حالی که من نشست بزرگی با ناتو داشته و میزان هزینه‌ها و پول ناتو را افزایش داده‌ام و حتی نشست بهتری با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه داشتم، متأسفانه این دو اتفاق بدین شکل گزارش نشد. اخبار جعلی دیوانه‌کننده هستند. او در پیامی دیگر نوشت: اقتصاد امریکا بیش از هر زمان دیگری قوی‌تر است. ترامپ در پیام دیگری با اشاره به دیدارش با ولادیمیر پوتین در هلسینکی به‌رغم انتقاد‌های مطرح شده گفت: دیدار میان من و پرزیدنت پوتین موفقیتی بزرگ بود، به جز اخباری که در رسانه‌های جعلی منتشر شده است.
این در حالی است که عقب‌نشینی ترامپ از اظهاراتش درباره روسیه در حالی صورت می‌گیرد که مصاحبه‌ای با شبکه فاکس‌نیوز که در هلسینکی و پس از کنفرانس خبری جنجالی‌اش با پوتین ضبط شده بود، بعد از این کنفرانس منتشر شد تا بنزین روی آتش انتقادات ریخته باشد. ترامپ در واکنش به اظهارات مجری برنامه در خصوص اینکه روسیه «رئیس دشمنان امریکا» است، گفت: نمی‌خواهم از کلمه دشمن استفاده کنم. ما می‌توانیم با هم کار کنیم و در این کار عملکردی عالی داشته باشیم و در صلح زندگی کنیم. ترامپ در این مصاحبه اظهارکرد: اتفاق نظر احزاب امریکا درباره دشمن دانستن روسیه «باورنکردنی» است، زیرا این کشور در جنگ جهانی دوم به پیروزی امریکا کمک کرده است.
ترامپ البته برای فرار از اتهام روس دوستی خود گفته بود: روسیه واقعاً به ما کمک کرده است. من نه طرفدار روسیه‌ام و نه طرفدار هیچ‌کس دیگر. فقط می‌خواهم که کشورم در امنیت باشد.

ادامه واکنش‌ها
در ادامه واکنش‌ها در امریکا به سخنان ترامپ در نشست خبری مشترک با پوتین روز سه‌شنبه «پل رایان»، رئیس مجلس نمایندگان امریکا گفت: کنگره امریکا اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به بهانه دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا را بررسی می‌کند.
وزارت دادگستری امریکا اخیراً ۱۲ افسر اطلاعاتی ارتش روسیه را متهم کرد در سال ۲۰۱۶ برای هک رایانه‌های حزب دموکرات و اثر گذاشتن بر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا تلاش کرده‌اند. روسیه این اتهامات را رد کرده است.
شدید‌ترین واکنش‌ها به اظهارات هلسینکی ترامپ از سوی جان برنان، مدیر سابق سیا صورت گرفت که ترامپ را به خیانت متهم کرد، رئیس‌جمهور امریکا او را «انسانی بسیار بد» خواند. او در توئیتر خود نوشت: عملکرد ترامپ در هلسینکی از آستانه جرایم سنگین و تخطی از قوانین تجاوز کرده است و کمتر از خیانت نیست. ترامپ نه تنها اظهاراتش «ابلهانه» بود، بلکه پوتین او را کاملاً در جیب خود گذاشته بود.
ترامپ همچنین در مصاحبه خود با شبکه فاکس‌نیوز، در واکنش به اظهارات برنان او را «فردی بسیار بد» خوانده و برنان، پیتر استراک، مأمور اف‌ی‌آی و معشوقه خارج از ازدواجش، جیمز کومی، افسر ارشد سابق اف‌بی‌آی و اندرو مک‌کیب، معاون سابق مدیر اف‌بی‌آی را به دروغگویی متهم کرده بود تا منتقدان خود را عصبانی‌تر کند.

دموکرات‌ها: ترامپ را استیضاح نمی‌کنیم
به دنبال کنفرانس خبری رؤسای جمهور امریکا و روسیه در فنلاند، برخی چهره‌ها و رسانه‌های وابسته به دموکرات‌ها در امریکا ضمن انتقاد شدید از مواضع ترامپ، درخواست استیضاح او را مطرح کرده‌اند.
به گزارش سایت خبری پولیتیکو، نایب رئیس انجمن حزبی و کمیته پارلمانی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان امریکا تأکید کرد که دموکرات‌ها برای استیضاح دونالد ترامپ از مقام ریاست جمهوری تا زمانی که تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و تبانی کارزار ترامپ با مسکو ادامه دارد، کاری نخواهند کرد.
«لیندا سانچز» گفت: «به منظور تعقیب قضایی یک پرونده و کشاندن آن به استیضاح، باید واقعیت‌ها و حقایق اساسی وجود باشد و ما هنوز همه این حقایق را در اختیار نداریم و تا زمانی که به این حقایق نرسیدیم، نمی‌توانیم درباره اینکه آیا تصمیم به استیضاح یا عدم استیضاح ضروری است یا نه، تصمیم بگیریم.» این نماینده ایالت کالیفرنیا ادامه داد: «استفاده از واژه مداخله (روسیه در انتخابات امریکا)، خیلی تعارف و کم‌رویی کردن است. وقتی می‌گویید مداخله، شبیه به آن است که همسایه شما می‌رود و درباره شما شایعه‌پراکنی می‌کند، اما واقعیت آن است که همگان صرف‌نظر از وابستگی سیاسی‌شان، باید درباره اینکه یک کشور خارجی در تلاش برای تضعیف دموکراسی ما بوده، فریاد بزنند.» این عضو کنگره امریکا البته خواستار دادن زمان و مجال به روند تحقیقات «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات شد و به ترامپ هشدار داد: «دلیلی ندارد که رئیس‌جمهور دخالتی درباره تحقیقات مولر بکند.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
said
|
Switzerland
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
سلام. عزیزان سفر ترامپ به فنلاند و اتفاقات در آنجا و بعد از آن نشانه بارزی است بر طبلِ توخالی بودنِ این دلقک پَست فطرت بود و نشان دهنده عروسکبازانِ پشت پرده که این مترسک را چگونه هدایت میکنند . از همه مهمتر رذل بودن و ذات پَستِ این به اصطلاح سیاستمداران را نشان میدهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار