کد خبر: 917042
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
خواهر شهید نورایی تبار:
در برنامه "در کوی نیکنامان" فرهنگسرای گلستان از خانواده مکرم شهیدان تجلیل بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی و هنری منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان ؛ ویژه برنامه "در کوی نیکنامان" صبح پنج شنبه بیست و یکم تیرماه در فرهنگ سرای گلستان با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان و تجلیل از مقام شامخ خانواده های شهدای منطقه 8 برگزار شد.
این برنامه ساعت هفت صبح با قرائت دعای توسل توسط حاج آقای رفیعی آغاز و در ادامه با مداحی حاج حسن مستخدمین زیارت پرفیض عاشورا زمزمه شد. بعد از ذکر توسل به اهلبیت(علیهم السلام)، خطیب ارجمند حجت الاسلام وحیدی در سخنانی به بیان نکات ارزشمندی پرداخت.

حجت الاسلام وحیدی در سخنان خود، با بیان اینکه بیست و یکم تیرماه روز عفاف و حجاب نامگذاری شده اظهار داشت: علت نامگذاری این روز به خاطر این است که در 83 سال قبل در سال 1314 در چنین روزی مردم مشهد در اعتراض به قانون اجباری شدن بی حجابی در مسجد گوهرشاد تجمع کردند و مأمورین حکومتی درهای مسجد را بستند و با مسلسل مردم را به رگبار بستند. خیلی ها تا آخر عمرشان از عزیزشان خبری دریافت نکردند و بسیاری را در گورهای دسته جمعی دفن کردند. طلب رحمت و مغفرت داریم برای کسانی که  این غیرت دینی را داشتند که مظلومانه در کنار حرم امام رضا(ع) به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام وحیدی در ادامه سخنان خود گفت: نامه‌ای است که امام صادق(ع) برای شیعیان نوشته و دستور دادند، شیعیان این نامه را مرتب بخوانند. این نامه را شیخ کلینی در کتاب الروضه کافی به  نقل از امام آورده است. درابتدای نامه حضرت فرموده:" فاسئلوا الله بالعافیه "؛ " از خدای خود عافیت بخواهید" . یک درصد عافیت سلامت جسمی است و نود و نه درصد دیگر سلامتی روح و جان است. " علکیم بالوقار و السکینه " ؛ بر شما واجب است وقار و آرامش".

با حیاء باشید. اگر پدر و مادری بچه های باحیایی را بزرگ کنند، این بچه هر جای عالم هم برود آلوده نمی‌شود. از بی حیایی است که کسی دزدی می‌کند یا حرف بد می‌زند. در خانه‌ها، مساجد و مجالس ما چقدر حیا وجود دارد. همسران در خانه همدیگر را با اسم و بدون لقب صدا نزنند.

ما یاد دهنده‌ی حیا برای بچه‌هایمان باشیم، این حیا او را نگه می‌دارد. در اصول کافی آمده روز اول که خداوند متعال آدم را آفرید، حضرت جبرییل عقل، حیا و دین را به آدم عرضه کرد و فرمود یکی از این سه را می‌توانی انتخاب کنی و حضرت آدم عقل را انتخاب کرد ولی حیا و دین نرفتند و گفتند خدا به ما گفته هر جا عقل هست شما هم باید آنجا باشید. دین از حیا جدا شدنی نیست.

حیا در رفتار خود ماست و حیا در نصیحت نیست. بی حجابی و برهنگی با حیا منافات دارد. حجاب در همه‌ی ادیان وجود دارد. حتی چادر مشکی در آیین حضرت عیسی (ع) و آیین یهود بوده است. تمام انبیاء بحث حجاب را داشتند. در ایران باستان یک زن بی‌حجاب نداشتیم. ایرانی اصیل با پوشش بوده و ما در ایران بی حجاب نداشتیم. زنهای زرتشتی در طول تاریخ با حجاب بودند و در بین دختران و زنان زرتشتی در طول تاریخ اصلا بی‌ حجاب نداشتیم. در ایران هیچ کتیبه و مجسمه برهنه‌ای از زن نداریم و این نشان از پوشش و حجاب است.

حجت الاسلام وحیدی در پایان سخنان خود یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس و شهیدان حجت الله مقیسه و نورایی تبار که خانواده این عزیزان، مهمانان ویژه مراسم بودند را گرامی داشت.

در پایان مراسم، مادر و پدر شهید حجت الله مقیسه و خواهران شهید صفر علی نورائی تبار خاطرات خود را از شهیدانشان بیان کردند و در پایان حجت الاسلام وحیدی، و خانم مهدی پور معاون برنامه ریزی و توسعه منطقه 8 شهرداری تهران، لوح سنگی منقش به عکس شهید و  هدیه‌ای به رسم یادبود از طرف مدیریت فرهنگی هنری منطقه 8 به خانواده مکرم شهدا اهد کردند.

بعد از اتمام مراسم، خواهر شهید نورایی تبار در گفت و گویی با خبرنگار ما با بیان ویژگی های ممتاز این شهید بزرگوار اظهار داشت، علاقه شدید به خانواده، خوش برخورد بودن، ادب و احترام فراوان در مقابل پدر و مادر و ترک نشدن نماز شب از خصوصیات بارز برادرم بوده است. وی همچنین حجب و حیای شهید را از دیگر ویژگی‌های شهید عنوان کرد. همچنین شهیدنورایی در مدت حضور خود در جبهه فردی بسیار پرتلاش و کاری بود.
خواهر شهید نورایی تبار با ذکر خاطره ای از برادر شهیدش افزود: روزی هنگام تعمیر سنگر، لودر به پای برادرم برخورد میکند که باعث مجروحیت او میشود. پاهایش عفونت میکند و درنهایت دکتر تاکید میکند که باید مرخصی بگیرد اما برادرم زیربار نمی رود و می‌گوید هرطوری هست باید برم به منطقه و دوباره برمیگردد جبهه.
این شهید والامقام در پادگان حمیدیه دشت آزادگان درحالیکه تنها چهل روز به پایان خدمتش باقی مانده بود در سن ۲۱سالگی به شهادت رسید.

ویژه برنامه "در کوی نیکنامان" در ساعت 9 صبح با پذیرایی صبحانه از شرکت کنندگان به پایان رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار