کد خبر: 915684
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان در ششمين همايش بزرگداشت صائب تبریزی گفت: اساتيد دانشگاه دو شهر اصفهان و تبريز، شعرا و نمايندگان مديريت شهري دو شهر، در اين رويداد حضور دارند و اين اتفاق خجسته اي در راستاي تعاملات گردشگري اين دو شهر است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل از اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، قدرت‌الله نوروزی اظهار کرد: در سفری که در جريان رويداد تبريز 2018 به اين شهر داشتم تفاهم‌نامه‌ای ميان دو شهر اصفهان و تبریز منعقد و مقرر شد تعاملات فرهنگی و گردشگری بین دو شهر افزایش يافته و اين دو شهر رويدادهاي مشتركي در زمينه گردشگري برگزار كنند كه مراسم بزرگداشت صائب تبريزي يكي از اين رويدادها و در راستاي اين تفاهم نامه است.

وی افزود: صائب نه تنها در زمان خود با اشعارش به جامعه امید بخشید بلكه امشب نیز نقطه اتصال شهر تبریز و اصفهان شده است، دو شهری که در روزگاری پایتخت سرزمین ایران بوده‌اند، دو شهری که هر دو در تاریخ بشریت درخشیده‌اند و تاريخ و فرهنگ بسیاری را به خود اختصاص داده‌اند و در زمينه گردشگري نيز ظرفيت هاي مشترك زيادي دارند. 

شهردار اصفهان گفت: صائبیه به مکانی تبدیل خواهد شد تا هر کسی به اصفهان بیاید اینجا را زیارت کند، می‌خواهیم هر کسی به اصفهان می‌آید صائب را به عنوان یکی از مردان بزرگ تاریخ بشریت زیارت کند و این شدنی است، این موضوع برای مردم و فرهيختگان، یک حق بوده و برای شهرداری یک وظيفه است. 

وی تصریح کرد: اصفهان این ظرفیت را دارد که هر شب و هر روز نشاط اجتماعی داشته باشد و از بزرگان آن تقدیر و تجلیل شود. 

نوروزی ابراز داشت: شهر اصفهان، امروز مصیبت‌زده است، زاینده‌رود آن خشک شده است، همه در تلاش‌اند تا شاهد جاری شدن زاینده‌رود در این شهر باشیم اما اکنون که این وضعیت تغییر پیدا نکرده است بگذاریم تا شهر با رعایت همه جوانب برای مردم، شهری زیست‌پذیر و شاداب باشد. صائبيه بايد به مكاني تبديل شود كه هر كس به اصفهان مي آيد، به اين مكان هم سر بزند و اين مكان بايد به يكي از مكان هاي ثابت گردشگري اصفهان تبديل شود.

وی با بيان اينكه مردم بیش از همیشه محتاج خدمت هستند و جامعه بیش از همیشه به تلاش ما نیازمند است و وحدت، ابزار این موضوع است، تصریح کرد: باید به گونه‌ای تلاش کنیم که کلان‌شهر اصفهان به جایگاه واقعی خود برسد، باید فرصت‌ها را غنیمت بشماریم و هیچ‌کس به هیچ دلیلی نباید مانع رشد و پیشرفت این شهر و توسعه نشاط در آن شود. 

تأثير حضور صائب در اصفهان در جايگاه ادبي او 

معاون فرهنگی شهرداری تبریز در ادامه اين مراسم با بيان اينكه من حامل سلام مردم آذربایجان به اصفهان هستم، گفت: از مزیت شهرهای تمدن ساز حضور متفکران و شاعران بزرگ در آن ها است؛ اصفهان و تبریز دو شهر تمدن سازی هستند که از این زمینه برخوردارند. 

حجت الاسلام حمیدی، تصريح كرد: ما در تبریز آماده برگزاري کنگره بزرگداشت صائب در تبریز هستیم و در اين راستا از اصفهان تقاضای کمک و همراهی داریم.

معاون فرهنگی شهرداری تبریز صائب را ستاره مشترک اصفهان و تبریز دانست، افزود: اگر صائب در هجرتش به اصفهان نمی آمد شاید این مسیر را طی نمی کرد و بدون شك اصفهان حضور او در اصفهان، در جايگاه ادبي اين شاعر اثرگذار بوده است.   

در اين برنامه همچنين از تعدادي از شاعران پيشكسوت تجليل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار