کد خبر: 915524
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
كبدي

نشست خبری فدراسیون کبدی برای بازی‌های آسیایی جاکارتا امروز (دوشنبه) در کمیته ملی المپیک با حضور رییس فدراسیون، سرمربی تیم ملی آقایان و نایب رییس بانوان برگزار شد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، نشست خبری فدراسیون کبدی پیش از بازی‌های آسیایی جاکارتا امروز (دوشنبه)  در کمیته ملی المپیک برگزار شد. عباس اورسجی ، رییس فدراسیون کبدی در این نشست، اظهار کرد: ابتدا باید از کمیته ملی المپیک تشکر کنم. همه تلاش می‌کنند تا به یک هدف مشخص در بازی‌های آسیایی برسیم. امیدوارم سایر رشته‌ها نیز در جاکارتا با دست پر به کشور باز گردند. در رشته کبدی همه کم و بیش با اردوها در بخش بانوان و آقایان آشنایی داریم. به زودی استارت کار زده شد. بازیکنان و کادر فنی نیز انتخاب شده‌اند و جلسات فشرده صورت گرفت و اردوها نیز شکل گرفت. مازندرانی به عنوان مربی بخش مردان انتخاب شد.

او ادامه‌ داد:  در بخش بانوان نیز ما اعتماد ۱۰۰ درصدی به مربیان داخلی نداشتیم و با مشورت نایب رییس بانوان از مربی هندی کمک گرفتیم. امیدواریم در سال‌های آتی بتوانیم از مربی داخلی استفاده کنیم و خلاء موجود در این بخش را بر طرف کنیم. اکنون مربیان داخلی در کنار مربی هندی تجربه اندوزی می‌کنند. در بخش بانوان ۹ اردو انجام شده است اما بانوان دیدار تدارکاتی نداشتند و امیدواریم که اردوی هند صورت بگیرد و صاحب تجربه شوند.

رییس فدراسیون کبدی در ادامه‌ ‌اضافه کرد: در بخش آقایان هشت اردوی داخلی و یک تورنمنت خارجی انجام شد. تورنمنت دوبی فرصت مناسبی برای ملی‌پوشان بود که با تیم‌های قدرتمندی که در بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور دارند دیدار داشته باشند. این سفر بخشی از دغدغه‌های فدراسیون را بر طرف کرد. البته فرصت دیگری نیز پیش رو داریم و اگر مشکلی پیش نیاید در هندوستان دیدارهای تدارکاتی خواهیم داشت و بهره لازم را از این اردوهای ۸ تا ۱۰ روز می‌بریم.

اورسجی درباره حریفان ایران گفت‌: کشورهای دیگر نیز غافل نیستند. با برگزاری اردوهای خوب رشد می‌کنند. آنها زنگ خطری در هر دو بخش زنان و مردان برای سایر کشورها هستند. تایلند و سریلانکا در بخش بانوان خیلی رشد کرده‌اند و حریفان خوبی نیز محسوب می‌شوند. هندوستان، پاکستان، سریلانکا و کره جنوبی نیز در بخش مردان رشد داشته‌اند، اما آن چه که مسیر اردوهای تیم‌ ‌ملی ما و مجموعه کادر فنی به ما گزارش می‌دهد این است که شرایط خوبی را نسبت به دوره‌های قبل داریم و ان‌شاء‌الله به نتیجه‌ خواهیم رسید. وزارت  ورزش  و جوانان و کمیته ملی المپیک در این راستا خیلی به ما کمک کرده‌اند. مساعدت‌های خود را به موقع انجام داده‌اند و این کار باعث شده اردوها به خوبی برگزار شود و اردوهای خوب و متنوعی در شهرهای مختلف داشته باشیم.

رییس فدراسیون کبدی در پاسخ به این سوال که آیا ترکیب نهایی تیم‌های ملی مشخص شده است و اگر نیاز به تغییر باشد انجام خواهد شد یا خیر، اظهار کرد: با توجه به شرایط اعلام شده از سوی مسئولان برگزاری بازی‌های آسیایی جاکارتا، باید به موقع اسامی داده می‌شد. ما نیز مستثنی نبودیم و باید این اسامی را اعلام می کردیم. کار سختی بود به خصوص قبل دیدارهای تدارکاتی کار را مشکل می‌کرد، اما  به ما قول‌هایی داده شد که می‌توان تغییرات اندکی انجام شود که این تغییرات در اثر مصدومیت و یا شناخت افراد خیلی با استعداد رخ خواهد داد.  

مازندرانی، سرمربی تیم‌ ‌ملی مردان نیز در این باره، گفت‌: استارت اردوهای تیم‌ ‌ملی با ۴۰ بازیکن زده شد. هشت مرحله اردو داشتیم. بازی تدارکاتی با تیم جوانان برگزار کردیم تا نقاط قوت و ضعف تیم‌ ‌ملی را بسنجیم. ۱۴ نفر به تورنمنت دوبی اعزام شدند. برخی از آنها اولین دیدار تدارکاتی خود را تجربه می‌کردند. نتایج خوبی در دوبی به دست آمد. پاکستان را در نیمه نهایی با اختلاف بسیار زیادی شکست دادیم. خیلی از تیم‌ها در دوبی به ترکیب اصلی آمده بودند. نتیجه‌ هم برد تیم ما بود. در فینال هم کم تجربگی باعث شکست ما شد. تجربه کافی برای کنترل دقایق پایانی را نداشتیم. ما تیم اصلی را هم به این بازی‌ها نبرده بودیم.

مازندرانی در ادامه‌ افزود: آخرین تست آمادگی جسمانی را یک ماه قبل از بازیکنان گرفته‌ایم. به ۷۰ درصد آمادگی رسیده بودند. برای کسب یک نتیجه‌ خوب باید به آمادگی ۷۵ درصدی رسید که در این زمان باقی‌ مانده امیدواریم به آن برسیم. تقریبا ۷۰ درصد از ترکیب تیم مشخص است و فقط در چند پست شک داریم، چون در این پست‌ها بازیکنان خیلی به هم نزدیک هستند و هم پر تلاش و پر انگیزه هستند. یک بحث نگران کننده فشار روی کادر فنی بود که در تاریخ مقرر اسامی مشخص شود که قبل از بازی‌های تدارکاتی بود و این کار را برای ما سخت کرد، اما شرایط خوب پیش رفت و امیدواریم با بهترین شرایط به بازی‌های آسیایی اعزام شویم.

شیوایی، نایب رییس بانوان نیز در این نشست در خصوص رقبای ایران در این مسابقات، خاطر نشان کرد: در بخش بانوان تقریبا این مشکلات وجود داشت. قرار بود دیدارهای تدارکاتی با سریلانکا و کره جنوبی داشته باشیم که موفق نشدیم اما یک دیدار با هند خواهیم داشت که امیدوارم کادر فنی به نتیجه‌ برسد. کمیته ملی المپیک لیست نهایی را از ما می خواست. سرمربی بانوان به صورت محرمانه اسامی را اعلام کرد، اما بعد از بازی‌های تدارکاتی هندوستان به جمع بندی نهایی خواهیم رسیم.

اورسجی، رییس فدراسیون کبدی در پاسخ به این سوال که قول چه مدالی را خواهید داد، گفت‌: ما قول اولی را از مربیان گرفته‌ایم، اما بازی است و سایر رقبا نیز بیکار ننشسته اند. هندوستان در همه ادوار بازی‌های آسیایی طلا کسب کرده است. آنها برای کسب مدال طلا تلاش خواهند کرد. هشت هزار باشگاه کبدی در هند وجود دارد و این کمی کار را برای ما سخت می‌کند. ما بعد از قهرمانی آسیا خیلی نگران بودیم، چون تیم‌های ما سوم شدند. این مقام برای ما در کشور نگران کننده بود، اما بعد با شکلی که پیش رفتیم با انتخاب بازیکنان و مربی خوب در تورنمنت دوبی خوب پیش رفتیم. امیدواریم که در فینال بازی‌ها حضور داشته باشیم و برای مدال طلا بجنگیم.

شیوایی نیز در خصوص سرمربی بانوان (جین)، گفت‌: در مسابقات آسیایی گرگان جین نتوانست ۱۰۰ درصد از توان خود استفاده کند. مربیان در کنار او کوچ تیم را بر عهده داشتند و او منفعل بود. با ناراحتی ایران را ترک کرد، اما من به او قول دادم که اگر تغییراتی در سیستم ایجاد شود او را به ایران برگردانم. او مربی خوبی است و از تجربیات خوبی برخوردار است. آموزش های پایه را از صفر شروع کرد و خیلی سریع تیم را جمع کرد و به شرایط فعلی رساند. امیدواریم با حضور این خانم تجربه خوبی کسب شود.

مازندرانی نیز در این خصوص، بیان‌ کرد: هندی‌ها هزینه‌های زیادی در بخش کبدی صرف می‌کنند. هر باشگاه پنج میلیارد تومان برای بازیکنان کنار می‌گذارد با همه این هزینه‌ها پنج فصل کبدی برگزار شده است. در فصل بعدی ما دو بازیکن یک میلیاردی و ۷۰۰ میلیونی داریم. هند سرمایه‌گذاری خوبی در این بخش دارد، اما ایران نیز با توجه به سابقه خود نتایج خوبی در مسابقات کسب می‌کند. ما فاصله کمی با هند داریم. این که بگوییم قطعا طلا می گیریم امکان پذیر نیست و این هم که بگوییم برای مدال نقره می‌رویم صحیح نیست ما برای طلا می جنگیم ، اما امکانات هند از ما خیلی بیشتر است و خروجی آنها نیز قطعا بیشتر خواهد بود.

وی در خصوص عملکرد لژیونرها در رقابت‌های قهرمانی آسیا، گفت‌: بچه‌ها دو هفته‌ قبل از مسابقات به تیم ‌اضافه شدند، خسته بودند و عدم هماهنگی بین لژیونرها و بازیکنان وجود داشت. ما تنها چهار اردو قبل از این مسابقات داشتیم که تدارکات خوبی نبود دلیل آن این بود که چهار مربی روی نیمکت قرار داشتند و هر کدام دیدگاه های متفاوتی داشتند. همچنین یک حاشیه امنی نیز برای بازیکنان وجود داشت. استراتژی سرمربی هم ضعیف بود و همه اینها سبب شد که در گرگان عملکرد خوبی نداشته باشیم.

مازندرانی در ادامه‌ در مورد بازی تدارکاتی با هندوستان نیز، گفت‌: برای این بازی استراتژی داریم. ترکیب متفاوتی را بازی خواهیم کرد. ترکیب اصلی را برای فینال بازی‌های آسیایی جاکارتا قرار می‌دهیم. استراتژی با هر تیمی متفاوت است. با هند، پاکستان و کره استراتژی متفاوتی خواهیم داشت.

رییس فدراسیون کبدی در پایان این نشست، اظهار کرد: تیم‌های کره، هند، سریلانکا، تایلند و ژاپن در بخش بانوان و کره، پاکستان، سریلانکا و بنگلادش در بخش آقایان حریفان ما در این مسابقات هستند، اما امیدواریم که در فینال برای مدال طلا بجنگیم. کسب مدال نقره در بازی‌های آسیایی برای بانوان ما ارزشش کمتر از مدال طلا نیست. در این رشته درگیری زیاد است. برای بچه‌های ما با توجه به این که باید اصولی را رعایت کنند کمی سخت است. اما ما همه تلاش خود را کرده‌ایم که دغدغه‌ بانوان و آقایان در پوشش و امکانات به صفر برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار