کد خبر: 915485
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
رئیس هیئت ورزش های زورخانه ای وپهلوانی آذربایجان غربی
رئیس هیئت ورزش های زورخانه ای و پهلوانی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت ۸ زورخانه در آذربایجان غربی، گفت: مسئولین استانی از این ورزش با وجود اینکه ورزش قدیمی، باستانی و ملی است حمایت کمرنگی داشته اند و این ورزش در آذربایجان غربی غریب مانده است.

آسیایی در خصوص زورخانه های فعال استان، اظهار داشت: در حال حاضر دو زورخانه شهید باکری و جهان پهلوان تختی در ارومیه و ۶ زورخانه نیز در سطح استان فعالیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه نباید انتظار داشته باشیم جوانان از این ورزش باستانی همچون والیبال و فوتبال استقبال کنند، خاطرنشان کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه ای یک ورزش سنتی و قدیمی است که البته امروز نیز مورد استقبال خوب جوانان قرار گرفته است.

رئیس هیئت ورزش های زورخانه ‌ای و پهلوانی آذربایجان‌ غربی با بیان اینکه هیچ اسپانسری در استان از این ورزش باستانی حمایت نمی کند، تصریح کرد: مسئولین استانی از این ورزش با وجود اینکه ورزش قدیمی، باستانی و ملی است حمایت کمرنگی داشته اند و این ورزش در آذربایجان غربی غریب مانده است.

وی گفت: اگر چه ورزش زورخانه ای یک ورزش دانش آموزی نیست، ولی از سوی وزارت ورزش و وزارت آموزش و پرورش، تفاهم نامه ای به ثبت رسیده تا بتوانیم این ورزش را در سطح مدارس پیاده نموده و شوق و شعفی در میان دانش آموزان ایجاد کنیم.

آسیایی در خصوص مسابقات این ورزش باستانی نیز خاطرنشان کرد: ورزش زورخانه ای هم اکنون در ۱۸۳ کشور جهان شناخته شده و مسابقات کشوری و بین المللی برگزار می گردد و ورزشکاران استان تاکنون در بخش تیمی رتبه سوم کشوری و در میل بازی رتبه اول کشوری را بدست آورده اند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر